Frontline skrev 2013-11-14 21:26:19 följande:
Har man en haspel på toadörren kan ju allt hända...
Har man en dörr som man har ändrat dörrhandtaget på så klarar knappast ett barn att öppna den, in till vårt badrum har vi ändrat handtaget 180 grader så man måste lyfta det uppåt och det fixar inte ens våran 3 åring än så länge att öppna...
Fast alla är olika. När sonen var ca 1 1/2 så fixade han alla vända handtag. Fast det är klart, vid 15 mån så låste han vår förrådsdörr (sån där gammal vanlig metall nyckel ) och kastade ner den bakom ett element. Han gick jätte tidigt och har varit tidig med finmotorik och grovmotorik.
Jag bara tänker såhär, om sonen är så stor så han kan klättra, är du inte mer rädd att han försöker klättra ut spjälsängen och ramlar med huvudet före ner, än att han ev går upp på natten? Det var jag iaf. Skönt att det gick skapligt att sova borta, min sambo är lika, vaknar aldrig av nåt, men är de två ensamma hemma så vaknar han lätt. Konstigt. Fast jag vaknar aldrig av att sonen hostat/skrikigt/grinat innan sambon lagt sig, men resten av natten vaknar jag direkt. Tror det är undermedvetet på nåt sett.