• jagochnois

julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?

lite nyfiken. :)
    hur mycket pengar lägger ni ner på julklappar till ert/era barn??
    skriv gärna ålder på barnet gärna också vad ni tänkt köpa i år, nytt eller beg. ?!
    tack på förhand!

• Svar på tråden julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?
  • HASP

Min son är 3,5 år, han kommer få:

X Sällskapsspel med bokstäver 130:-
    X Halsband 150:-
    X Leksakskran 1 meter hög 400:-
    X Räddningshelikopter med båt 300:-
    X filmer, dataspel och ljudbok ca100:-
    X pettsonbok 120:-
    X pulka 50:-

Totalt 1250:-

Plus lite smågrejer i julstrumpan på morgonen!

• HASP

Just det, dottern som är ca 9 mån kommer att få tre julklappar, totalt värde under 300:-.

• pamilya

Det varierar. När sonen var 2 så la vi runt 500 lappen. Året efter fick jag nog en knäpp och spenderade 4000 kr.

I år lägger vi nog runt 1000 lappen. Han är 4. Till lillebror som kommer vara runt 9 månader så lägger vi nog 500.

• pamilya

Kommer köpa både nytt och begagnat. Har redan inhandlat massor av fina barnböcker på diverse loppisar.

• Jungblom

Andra år har vi handlat för ca 200 kronor per barn där det varit en större sak för ca 150 kronor och ett par mindre.

I år ska vi ge dem var sin eltandborste och därför kommer budgeten för tidigare år inte att gå att applicera, de är 3 och 5 år gamla.

Såklart kommer de få något de önskat sig också, men de önskar sig inte så dyra saker ännu. De blir glada för en liten ficklampa eller ett nytt nagellack.

Kläder ger vi inte i julklapp som det ser ut.

• modsey
    The Doctor skrev 2013-11-13 12:00:19 följande:
    Vi har två barn, en liten och en stor, och de kommer inte att få för samma summa. Den äldre får för dryga 500-lappen emedan den lilla förmodligen får för en 300 eller så. Vad som skall inhandlas är ännu inte bestämt, dock blir det som vanligt en bok samt att den äldre får en film-triologi han önskat sig länge. Förmodligen blir det även något pussel och spel för barnen, det är populärt här hemma för tillfället. 2-3 julklappar per barn alltså.

Jag ser ingen som helst anledning att såsom många andra spendera flera tusen på julklappar, vi väljer istället att leva på mindre pengar året om så att vi kan ha barnen hemma mer än om vi båda jobbat heltid. Det är vår present till våra barn, något jag hoppas de uppskattar mer än fler paket under granen.
    lite så har jag också tänkt men vi jobbar iofs heltid. Men det har varierat oerhört under åren vilka summor vi spenderat på julklappar.
    I synnerhet då de var yngre så var det summor runt 4-500kr som gällde. Men i år blir det av olika skäl lite mer, men ändå är det för de äldre barnen mest nyttosaker vi ger.
  • Maryam88

Sonen på 2, 5 ska få en "surfplatta" med siffror och alfabetet för 200:- för han är så intresserad av bokstäver och siffrorna. Sonen på 1 år ska få ett sånt litet piano från typ fisher price för ca 200:- han älskar att framkalla ljud =D Sen har släkten fått order om att inte dränka barnen i presenter utan ge något litet och gärna kläder.

• CarpeNoctem

Har två barn och vi har lagt ungefär 1500 kr var på julklapparna. Skulle inte förvåna om vi hittar något litet till..just summan drabbas vi inte av eftersom vi började handla i slutet av september

• strojes

Köper inte speciellt mycket julklappar, två-tre per barn för max 500:- per barn. De har andra släktingar som ger också så det brukar bli ett gäng iaf.

• Stellali

Vi började i början på oktober!! Köper för 1000-1500 per barn. Lite önskemål och lite praktiska grejer och ngt plagg. Rekommenderar verkligen att börja i god tid. Sen byter vi inte julklappar med hela släkten... Möjligtvis med de vi firar med på julafton. Men då köper vi bara ngt litet. Runt 100kr per barn och ett par hundra till mor och farföräldrar. Barnen är viktigast tycker jag. Vi brukar ha julklapps spel. Det är väldigt uppskattat!

• MammaPethra

Det varierar från år till år. I år får dottern som är 6 år en surfplatta som kostade 1 295 kronor och så kommer hon få några andra småsaker utöver det så det landar på ca 1 800 kronor skulle jag gissa på. Lillasyster är bara 6 månader vid jul och kommer att få en gåstol som kostar 800 kronor. 

Svar på tråden julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?