The Doctor skrev 2013-11-13 12:00:19 följande:
Vi har två barn, en liten och en stor, och de kommer inte att få för samma summa. Den äldre får för dryga 500-lappen emedan den lilla förmodligen får för en 300 eller så. Vad som skall inhandlas är ännu inte bestämt, dock blir det som vanligt en bok samt att den äldre får en film-triologi han önskat sig länge. Förmodligen blir det även något pussel och spel för barnen, det är populärt här hemma för tillfället. 2-3 julklappar per barn alltså.
Jag ser ingen som helst anledning att såsom många andra spendera flera tusen på julklappar, vi väljer istället att leva på mindre pengar året om så att vi kan ha barnen hemma mer än om vi båda jobbat heltid. Det är vår present till våra barn, något jag hoppas de uppskattar mer än fler paket under granen.
lite så har jag också tänkt men vi jobbar iofs heltid. Men det har varierat oerhört under åren vilka summor vi spenderat på julklappar.
I synnerhet då de var yngre så var det summor runt 4-500kr som gällde. Men i år blir det av olika skäl lite mer, men ändå är det för de äldre barnen mest nyttosaker vi ger.