• Anonym (uf)

Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?

boföräldern vägrar umgänge mellan mig och barnet som går i högstadiet.
    Barnet far så illa av allt att soc vill träffa barnet och skolan skickar remiss till bup.

Barnet är oerhört lojalt och vet om att alla möten resulterar i ett papper som föräldrarna läser och vågar aldrig säga sanningen om något utan allt handlar om lojalitet för att ha det bra och slippa skäll över vad som är sagt.

Jag funderar nu att helt säga upp kontakten med mitt barn för att barnet ska slippa detta oändliga hela tiden med verkställigheter och stämningar mm mm

Är det andra som sagt upp kontakten med sitt barn?     

• Svar på tråden Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?
  • NummerTvå

Av vilken anledning vill pappan inte släppa iväg barnet på umgänge hos dig? Är det för att barnet enligt honom inte vill träffa dig eller är det någonting mer?

Och varför skulle han avsagt sig allt umgänge om du skulle fått boendet? Vad handlade det om? Skulle han övergivit sitt barn på riktigt? Varför?

• Anonym (uf)
    NummerTvå skrev 2013-11-29 22:59:56 följande:
    Av vilken anledning vill pappan inte släppa iväg barnet på umgänge hos dig? Är det för att barnet enligt honom inte vill träffa dig eller är det någonting mer?

Och varför skulle han avsagt sig allt umgänge om du skulle fått boendet? Vad handlade det om? Skulle han övergivit sitt barn på riktigt? Varför?

pappan klarar inte av detta.. för honom är de antingen han eller jag som gäller.. han orkar inte följa ett domslut och att barnet ska åka fram och tillbaka varannan helg. han kan  inte planera in saker med sin familj som han vill..

nåja han sa ju detta till barnet också. Så nu när barnetbor där försöker han allt för att få bort mig istället även om det innebär att påverka barnet.
    Han har talat illa om mig i 3 år till barnet, sagt alla möjliga saker.. från att jag slår allt och alla till att jag snor barnens saker pengar mm.
  • Anonym (AnonymGalvanism)
    Anonym (uf) skrev 2013-11-30 21:32:00 följande:

pappan klarar inte av detta.. för honom är de antingen han eller jag som gäller.. han orkar inte följa ett domslut och att barnet ska åka fram och tillbaka varannan helg. han kan  inte planera in saker med sin familj som han vill..

nåja han sa ju detta till barnet också. Så nu när barnetbor där försöker han allt för att få bort mig istället även om det innebär att påverka barnet.
    Han har talat illa om mig i 3 år till barnet, sagt alla möjliga saker.. från att jag slår allt och alla till att jag snor barnens saker pengar mm.
    Men du gör väl inte saken bättre om du rycker och sliter i ditt barn? Du häller ju vatten på den berömda kvarnen när du inte försöker visa barnet att du verkligen lyssnar på det och bryr dig. För det visar du ju inte att du gör när det uppenbarligen blivit viktigare att överrösta pappan. 

Hoppas du kan ha lite is i magen och ta det lite piano. 
  • Anonym (fröken)
    Anonym (uf) skrev 2013-11-30 21:32:00 följande:

Du tappade nu bort mig. Hur menar du att du snor barnens saker och pengar? Han kan väl ändå inte säga såna saker helt från det blå?
  • Anonym (uf)

det tog sin tid men nu har pappan förlikat och allt annat var visst som bortblåst när det gällde att vinna eller betala bådas kostnader.
    Jag hade gärna gjort det i min strid att få träffa mitt barn.

Pappan har hunnit stämma på vårdnaden igen också.. trots förlikning om vårdnad boende umgänge i juli i år.
    Men det verkar inte gå hans väg längre.

Att förlika i dag var nog det dummaste han kunde göra.. jag var så rädd att förlora men nu e han nog ganska körd i allt detta.

Nu vill jag att mitt barn ska få lugn och ro och bo med mig. Sen kan pappan gärna få ha vv men han ska inte få sabba mera.

• Anonym (uf)

återigen vägrade pappan umgänge trots verkställighetsförlikning i rätten...
    det börjar se väldigt dåligt ut för honom nu.. han får nog dessutom vite på 10.000 vid varje tillfälle..

• Anonym (Mamma)

Jag hoppas allt löser sig för dig och ditt barn . Att ni äntligen får det lugn o ro.

• Anonym (AnonymGalvanism)

Det låter motsägelsefullt med verkställighetsförlikning och vite- men hoppas det går bra för er nu. Det blir väl han som får tjata på ert barn nu.

• Anonym (uf)

pappan fortsätter ställa in allt umgänge inte ens ett par timmer får barnet komma till mig.

• Anonym (fröken)

Jag funderar om det kan vara så att barnet verkligen inte vill komma till dig för hur ska man praktiskt lösa det för att få med en motvillig tonåring som vägrar åka?

• Anonym (uf)
    Anonym (fröken) skrev 2013-12-28 11:42:10 följande:
    Jag funderar om det kan vara så att barnet verkligen inte vill komma till dig för hur ska man praktiskt lösa det för att få med en motvillig tonåring som vägrar åka?
    om det vore så borde han inte ingått en förlikning utan låtit vittnen höras och nämnden höra allt ... men han valde att förlika bort alla verkställighetshinder!
    Barnet är givetvis coachad av pappan av att inte åka...

• Anonym (fröken)
    Anonym (uf) skrev 2013-12-28 12:22:18 följande:
    om det vore så borde han inte ingått en förlikning utan låtit vittnen höras och nämnden höra allt ... men han valde att förlika bort alla verkställighetshinder!
    Barnet är givetvis coachad av pappan av att inte åka...

Då tänker jag att pappan verkligen vill att barnet ska träffa dig och att det verkligen är barnet som vägrar.
  • Anonym (uf)
    Anonym (fröken) skrev 2013-12-28 14:16:03 följande:
    Då tänker jag att pappan verkligen vill att barnet ska träffa dig och att det verkligen är barnet som vägrar.
    pappan har i flera år nu försökt få bort umgänget helt i alla sina stämningar...  och jag har fått gå till verkställighet ett flertalet gånger i flera år nu då pappan bla vägrat följa domslutet och köra och lämna barnet..
    Hur får du det till att pappan verkligen vill att jag ska träffa barnet om han inte ens kan köra barnet till mig då barnet var yngre??

Nåja.. det finns de som verkligen tror på 100 att ett barn väljer bort en förälder totalt och syskon av egen vilja.. men det är den barnet är med som påverkar barnet att vilja eller inte vilja träffa den andra föräldern.
    konstaterat i rätten i domslut tom.

Svar på tråden Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?