migrän och gravid
Ligger här med migrän och jag tycker inte alvedon hjälper det minsta. Vad ska man göra? Har ni några knep?
Ligger här med migrän och jag tycker inte alvedon hjälper det minsta. Vad ska man göra? Har ni några knep?
När jag har ont i huvudet så brukar det komma från nacken och axlarna. Är i vecka 16 (17 i helgen) och jag har köpt en gelé som heter ICE POWER, den finns på apoteket och är jätte skön att använda. Förr ville jag enbart ha värme men nu är det kyl gelén som gäller. Hjälper på bara några minuter för mig. Men ta två alvedon samtidigt. Så hjälper det mot huvudet fortare :) Ett litet tips bara. Hoppas din huvudvärk försvinner.
Jag har auramigrän och alvedon fungerar inte får inte ta någon migränmedicin så jag får citodon mot migränen och visst det hjälper och tar bort smärtan men man blir ju rätt groggy tyvärr...
Straw2008: Är inte gravid. Äter en annan medicin (concerta) som gör att jag inte ska ta migränmediciner...
Åh, vad jag kände igen mig. Jobbigt!
Jag har kronisk huvudvärk med migränanfall ett par gånger i månaden. Varit gravid två gånger och bägge gångerna fick jag botox kostnadsfritt. Fråga din läkare. Det enda som hjälpte mig. Lycka till!
Straw2008: Har i perioder. Kan vissa perioder ha migrän varje dag till flera ggr i veckan och ibland är jag symptomfri i 3månader. Ibland har jag även perioder där jag endast får auran och känselbortfall i fingrar men slipper själva huvudvärken. Så det är lite olika. Vart vänder man sig för botox? Känns som jag testat det mesta. Imigranspray funkade men behöver concertan mer... Helst vill jag ju slippa auran helt. Slipper du auran med botox?
Straw2008: Tack! Ska ringa VC om remiss
Jag har gått hos samma neurolog i 10 år