• Seniorita

Paketet är borta å dom ska ha 1500:-!?

Jag blir galen. Net1 ringde å erbjöd nå internet, tackade nej 100 gånger men lik förbannat skickade dom skiten. Fick det, ringde om att dom skulle skicka en returlapp vilket dom gjorde och jag lämnade in det för att skickas tillbaka. NU, alltså 2 månader senare så får jag mail av dom att det inte har kommit in. Jag har suttit i telefon hela dagen med posten och Net1 och dom begär att jag nu ska betala 1500:- för något jag inte ens i början ville ha!! Hur gör man nu!? Jag lovar att dom har fått tillbaka skiten men gör allt för att få in pengar! Som sagt, har någon något förslag hur man går vidare!? Vägra betala.

• Svar på tråden Paketet är borta å dom ska ha 1500:-!?
  • puss

bestrid fakturan.

har du bevis på att du hämtat ut eller returnerat paketet? 

*puss puss puss puss*
  • BuoBä

Bestrid fakturan när du får den, kontakta konsumentrådgivaren i din kommun och meddela även företaget att du pratat med konsumentrådgivaren. Om de vet med sig att de dragit en fuling brukar de backa då.

Har du någon form av kvitto på att du lämnat tillbaka utrustningen, eller en tidigare (mail/brev) konversation om att du inte alls ville ha den, så underlättar det såklart.  

• Seniorita

Nä fick ingenting när jag skickade tillbaka det. Men vad ska jag med ett internet liksom när det är spärrat å jag inte har någon användning av det!?

• Nyfikna72

Hur skickades det då och med vem? Posten? Då borde du rimligen fått ett kvitto om det handlar om ett paket och tog du inte det då får du nog bita i det sura äpplet.......

• jannej

Man får inte kvitto när man fått retursedel från företaget men du skulle skrivit upp försändelse ID numret så du kunde spåra paketet

• Seniorita

Nä som sagt, fick inget kvitto. Borde inte företaget se vad dom skickat ut för retursedel?

• BuoBä

De kan säkert se att de skickat en retursedel, men de kan såklart inte veta vad du gjort med den. Men om du vet med dig att du skickat tillbaka grejerna enligt instruktionerna, så bestrid fakturan (om du får en) och stå på dig. Det är inte ditt fel om de inte har ordning på sina returer.

• Nyfikna72

Hur skickade du iväg det då? Är det en paketavi så får man alltid ett kvitto på att man lämnat in det men det betyder ju att man får lämna det till en fysisk person och inte bara knöla ner det i en brevlåda eller hur du nu gjorde?

• jannej
    Nyfikna72 skrev 2013-11-20 15:25:23 följande:
    Hur skickade du iväg det då? Är det en paketavi så får man alltid ett kvitto på att man lämnat in det men det betyder ju att man får lämna det till en fysisk person och inte bara knöla ner det i en brevlåda eller hur du nu gjorde?
    Nyfikna72 skrev 2013-11-20 15:25:23 följande:
    Nej har man en retursedel från företaget får man inget kvitto

• Nyfikna72

Nä kanske inte automatiskt men ber man om det så får man väl ett? Så är det på posten iallafall men det beror ju som sagt fortfarande på hur det är inlämnat. Jag skulle aldrig lämna ifrån mig nån retur utan bevis på att det är skickat, annars kan man ju inte påvisa nånting......

• cloudberry79

På Postombud ska de alltid erbjuda kvitto på inlämnad försändelse om den är förfrankerad!

(M)amma till V -07 och E -12
  • jannej
    cloudberry79 skrev 2013-11-20 18:57:25 följande:
    På Postombud ska de alltid erbjuda kvitto på inlämnad försändelse om den är förfrankerad!
    Jag har aldrig fått kvitto när jag skickat med paketretursedlar från avsändaren
Svar på tråden Paketet är borta å dom ska ha 1500:-!?