• Waiting 4U

Ruvare i november!?

Hejsan allihopa!

Tänkte kolla om det finns några ruvare som vill följas åt & dela med sig av symptom, känslor, tankar ja allt i detta ämne!?

Själv är vi inne på vårt andra syskonförsök & den 16 november (i normal ostimulerad cykel) sattes ett litet fint embryo in i mig, på min födelsedag dessutom
    Jag fick ont i magen/livmodern efter insättningen, alltså samma dag & efter det kom det en liten rosa blödning. Hade såpass ont att jag var tvungen att ta alvedon. Någon som varit med om något liknande? Jag kan få ont under ägglossning men detta kändes mer än vanligt. Dagen efter var allt bra igen & jag kan känna hur det sticker i livmodertappen & livmodern, känner även av att det "drar" i livmodern & brösten är smått ömma... men det känns för tidigt att känna nått!? Sen undrar jag vilken dag räknar man som RD 1?

TD 1 dec 

• Svar på tråden Ruvare i november!?
  • Linnna
    mikispikis90 skrev 2013-12-04 06:27:19 följande:
    jag är gravid!!!!!
    Grattis!!
  • Orolig1980

Hej igen på er!

Nu undrar jag över detta med illamående. Under min tidigare graviditet med sonen mådde jag nästintill galant hela graviditeten (om man bortser från förstoppningen och halsbrännan) :).
    Denna gång har jag börjat känna av en konstig smak längst bak på tungan och även känna ett lätt illamående.
    Kan illamåendet komma så här tidigt? Är otroligt hungrig nu också och maten smakar fantastiskt gott, men efter maten kommer detta illamående igen. Går och tuggar tuggummi hela tiden för att slippa den konstiga smaken i munnen! Någon som känner igen sig eller har några råd?

• Choppen
    Orolig1980 skrev 2013-12-05 14:27:03 följande:
    Hej igen på er!

Nu undrar jag över detta med illamående. Under min tidigare graviditet med sonen mådde jag nästintill galant hela graviditeten (om man bortser från förstoppningen och halsbrännan) :).
    Denna gång har jag börjat känna av en konstig smak längst bak på tungan och även känna ett lätt illamående.
    Kan illamåendet komma så här tidigt? Är otroligt hungrig nu också och maten smakar fantastiskt gott, men efter maten kommer detta illamående igen. Går och tuggar tuggummi hela tiden för att slippa den konstiga smaken i munnen! Någon som känner igen sig eller har några råd?

Förra graviditeten mådde jag illa från v8 till v20, konstant hela tiden, varken jag åt eller inte, men åt jag inte blev det värre.  Denna gången har illamåendet redan slagit till, det brukar dock bli bättre när jag äter (särskilt om det är något hårt typ knäckebröd och morötter är mina bästa vänner) men det kommer tillbaka med full kraft och helst lite till en stund efter. Någon konstig smak längst bak på tungan har jag inte varit med om, däremot blir jag EXTREMT kräsen (vilket jag inte är i vanliga fall) på mat!

• Orolig1980

Oj, tack för tipset Choppen, jo käns lite tråkigt när man inte får svar, men samtidigt förståeligt :) Då syns vi i den andra tråden! Kram!

• lillatrollet85
    Orolig1980 skrev 2013-12-06 12:12:43 följande:
    Ingen som vill dela med sig? :(

Har ingen erfarenhet tyvärr.. men låter spännande. Ser fram emot fortsättningen.. dela gärna med dig?
  • Waiting 4U

Nu har jag inte varit här på ett tag men jag tänkte höra mer er som gjort FET i normal cykel om ni fick något stöd för livmodern & isf vad?
    Vi ska göra ett nytt FET i början av nästa år & vid insättningen ska vi diskutera om jag behöver något för att min kropp ska kunna stödja en graviditet, jag har ju endometrios vilket medför att man kan ha en ogästvänlig miljö i livmodern. 
    Kan ju vara bra att ha så mycket info som möjligt så skriv gärna vad ni fick & varför

Svar på tråden Ruvare i november!?