Men min kille var det så, första veckorna hade vi sex mest hela tiden, men sen kom vardagen, med jobb och vänner och sånt (första tiden råkade vi ha semester), sen blev det max en gång i veckan, för att rinna ut i inget alls. Jag blev nekad när jag tog initiativ, han skyllde på att han var trött och stressad på jobbet och att träningen tog all hans energi. Jag var ledsen, jag blev tjatig, jag frågade om han inte tyckte om mig/om jag var ful etc etc.
Vi är inte blyga för varandra, men han tyckte det var jobbigt att prata om det, vilket jag kan förstå ifall han gick igenom en period av stress och allmän deppihet, men vi lyckades prata om det en gång på chatten på facebook, när han var iväg på jobb i en annan stad. Han förklarade återigen att han hade en period av stress och trötthet, men inte att han var nere eller så, och att det inte på något sätt hade med mig att göra. (ska tillägga att han är väldigt pussig och kärleksfull och ställer upp till 100% vad det än gäller). Jag förklarade hur jag kände, att jag kände mig oattraktiv och blev väldigt ledsen när han avvisade mig.
När vi båda sagt vad vi ville ha fram så sa jag att jag inte tänker ta några mer initiativ, utan vi fokuserar på annat nu, eftersom han också sagt att mitt tjat gav honom prestationsångest.
Jag lät allt vara och efter bara ett par veckor så var det han som tog initiativ, sen hände inte så mycket mer efter den gången, och jag vågade inte ta några initiativ, var fortfarande rädd att bli avvisad. Till slut var jag tvungen att fråga igen vad som inte va bra, och då sa han att han tyckte att jag kunde ta initiativet, återigen förklarade jag hur jag kände, och han lovade att inte avvisa mig ifall han verkligen inte mådde bra alls. Tog ändå bra länge innan jag vågade ta nåt initiativ.
Idag är vi nog på väg åt rätt håll, fortfarande han som tar de flesta initiativen, och eftersom han jobbar i annan stad på veckorna så finns inte möjlighet till oftare än på helgerna och jag tror faktiskt det blivit nästan varje helg nu, efter att han visat intresse. Så denna helg ska jag nog våga ta initiativet själv :)
Jag tror det är viktigt att prata med varandra, även om det är jobbigt, men inte prata på ett pressande sätt. Och det kanske blir jobbigt om man sätter sig vid köksbordet och diskuterar det.
Vi var på fest för ett tag sen, och båda blev lite berusade, då va det också mycket enklare att prata, så då berättade jag saker jag gärna gör i sängen ;)
Man måste nog också acceptera att man har perioder då man inte har någon lust, och att faktiskt tänka på att det kanske inte är för sexets skull man är tillsammans, även om det är en viktigt del.