Lillasmulan skrev 2013-12-02 12:48:40 följande:
Jag är bara så jävla nyfiken på vilket hemland de skulle deportera mig till och vad jag skulle göra där?
Har levt i Sverige i 29 av 31 möjliga år. Anser mig vara 100% svensk. Svenska är det enda språk jag behärskar till fullo som jag dessutom har utbildat etniska svenskar i (samt i historia).
Min gubbe är svensk. Mina barn är födda i Sverige och kan inte säga ett ord på något annat språk. Jag har mitt företag i Sverige, jag har mina vänner, mitt jobb, mina hobbys. Jag är ateist, humanist, demokrat och ja, allt annat som normalt funtade svenskar är. Var ska ni skicka mig? Så otroligt intressant.
Vem vill deportera dig? Antar att du syftar på SD, men ingen SD jag pratat med har den åsikten att folk ska deporteras, det brukar mer handla om att minska på invandringen, och det är det ju rätt många som inte röstar på SD som också tycker.
Men det finns ju förstår de som är lite mer extrema, men att SD som parti vill att alla som är mörkare i hyn än lättmjölk ska skickas iväg är ju bara trams, ungefär som att MP vill förbjuda bilar eller att Vänsterpartiet vill förbjuda alla företag.
Tror de flesta inom SD ser dig som ett bra exempel på hur integration ska fungera.
Fast du kanske syftade på de röstat att återvända till sin hemländer? Ja, det är inte så lätt att lösa praktiskt, vart drar man gränsen liksom? Jag har kompisar med liknande bakgrund som din, och det ända som är "ickesvenskt" (om jag får använda det uttrycket i brist på annat) hos dom är namnet, hade det bytt namn hade ingen ens reflekterat över de hade utländsk bakgrund.