• Anonym (Lika barn..)

Jag vill gifta mig med en etnisk Svensk!

Lika barn leka bäst...

Jag är infödd etnisk Svensk och vill gifta mig med en person som har samma bakgrund och kultur som mig själv. Mina föräldrar skulle bli glada och stolta om jag gjorde det.
    Är detta så konstigt?? Och i så fall Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-27 18:50
    Jag vill ändra TS.. för det är inte jag som säger detta.. Jag ändrade lite på orden och retoriken (så gott det gick).. utan det är Jadranka i "Mitt liv som Rom".. som säger. Jag vill ha 55 barnbarn och när hon får frågan från sina vänner..Vill ha helst ha en Rom.. eller.. Jadranka svarar.. Helst vill jag nog ha en Rom.. Helst för att göra mina föräldrar glada.. stolta.. Dom blir nog mest stolta om jag gifter mig med en Rom.. Fråga.. Vad skiljer en Rom från en icke Rom.. Jadranka svarar: Samma kultur.. och att mina föräldrar vet vem han är och sånt. Inte ordagrant citerat.. Ni kan titta på serien på Svt.se . ca 4 min in i programmet. Men som jag uppfattade det så var andemeningen att det är samma kultur, gemenskap, synsätt på äktenskap etc..

www.svt.se/mitt-liv-som-rom/se-program/del-2-469

Men min undran..
    Är det mer accepterat att en Rom resonerar på detta sätt? Än att en "svensk" gör det?
    Är resonemanget överförbart till att vara "svensk"?
    Är det någon skillnad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-27 19:36
    Ett förtydligande. Jag är inte ute efter att diskutera Romers kultur utan synsättet. Det kunde lika gärna ha varit en Same i exemplet.

• Svar på tråden Jag vill gifta mig med en etnisk Svensk!
  • Anonym (rasistkort)
    100kgpappa skrev 2013-12-05 09:11:04 följande:
    Det rasistiska är väl mer att att sätter vissa egenskaper efter etnicitet. De du påstår om svenska män är lika illa som att säga att alla kurder är kvinnoförtryckare och vilt påhejare av hedersvåld
    Jag har träffat motsattsen ,så ditt påstående är lögner.  Men har aldrig träffat en svensk kille som är bekväm med att visa sin manliga sida. Tycker svenska killar är som tjejer helt enkelt.  Kommer från Stockholm och iallafall här klär de sig i tajta byxor, noppar öonbryn och fnissar.  När de snackar stammar dom och tittar ner i marken, är du en av dom möjligtvis så du tar åt dig.  Lär dig av dina manliga bröder istället!
  • 100kgpappa
    Anonym (rasistkort) skrev 2013-12-05 09:17:06 följande:
    Jag har träffat motsattsen ,så ditt påstående är lögner.  Men har aldrig träffat en svensk kille som är bekväm med att visa sin manliga sida. Tycker svenska killar är som tjejer helt enkelt.  Kommer från Stockholm och iallafall här klär de sig i tajta byxor, noppar öonbryn och fnissar.  När de snackar stammar dom och tittar ner i marken, är du en av dom möjligtvis så du tar åt dig.  Lär dig av dina manliga bröder istället!
    Jag påstod inte, jag gjorde bara en jämförelse att det är lika illa som att påstå. Jag känner också kurder, och vet att det inte är så. Vet också att din bild av Svenska män inte stämmer, eller har du träffat ALLA Svenska män.

Jag är väldigt sällan i Stockholm, men har faktiskt hört liknande beskrivningar om just noppa ögonbryn och fanatiskt IDOL-tittande.

Åk ut på landet i stället, du skulle nog bli positivt överraskad
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (rasistkort)
    100kgpappa skrev 2013-12-05 10:05:30 följande:
    Jag påstod inte, jag gjorde bara en jämförelse att det är lika illa som att påstå. Jag känner också kurder, och vet att det inte är så. Vet också att din bild av Svenska män inte stämmer, eller har du träffat ALLA Svenska män.

Jag är väldigt sällan i Stockholm, men har faktiskt hört liknande beskrivningar om just noppa ögonbryn och fanatiskt IDOL-tittande.

Åk ut på landet i stället, du skulle nog bli positivt överraskad

Ja, har nog varit här förlänge Flört  Landet säger du ,kanske tar jag ditt förslag där
  • 100kgpappa
    Anonym (rasistkort) skrev 2013-12-05 22:53:07 följande:

Ja, har nog varit här förlänge Flört  Landet säger du ,kanske tar jag ditt förslag där
    Fast här vi oborstade sluskar istället, som hellre grisar med bilar och motorcyklar i garaget istället för att ägna tid åt frugan...Skrattande
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • DenBittraSanningen
    Anonym (rasistkort) skrev 2013-12-05 08:41:53 följande:

Ja men tur är väl det, eller hur?  Men att börja med att man är rasist för man inte gillar den ena smaken är ju bara löjligt. Jag gillar killar som kan uppvakta tjejer och som inte stammar så fort man börjar snacka snuskigt, andra gillar tafatta killar...
    Ja, det vore hemskt om alla tyckte lika dant. Men jaja du verkar ha en härlig förmåga att kunna generalisera mat som är av en viss sort. Det får stå för dig. Kräks
    En dålig idé är alltid en dålig idé
  • ledigidag
    Anonym (rasistkort) skrev 2013-12-01 22:33:21 följande:

Svenskar är de minst attraktiva i hela den manliga befolkningen,  tyvärr men det är min åsikt. De är som kvinnor, pratar som kvinnor, ser ut som kvinnor, går som kvinnor och vet inte hur man sexar.  That`s  fact.   Och stoppa upp dit rasistkort där din svenska kille nyss varit.
    Jaha, men det jämnar ut sig, för vissa utländska kvinnor ser ut som män!  

Med mustasch och allt...

Men du behöver inte gilla svenskar eller nordbor, det gör inget, då blir det desto fler kvar till oss som ÄLSKAR vackra trevliga jämställda män med nordiskt utseende. (Men jag kan tänka mig annat också iof.)
  • DenBittraSanningen
    ledigidag skrev 2013-12-06 22:10:56 följande:
    Jaha, men det jämnar ut sig, för vissa utländska kvinnor ser ut som män!  

Med mustasch och allt...

Men du behöver inte gilla svenskar eller nordbor, det gör inget, då blir det desto fler kvar till oss som ÄLSKAR vackra trevliga jämställda män med nordiskt utseende. (Men jag kan tänka mig annat också iof.)
    Jag finner inte heller svenska manliga personer särskilt attraktiva. Har hellre en myskväll hemma med tjejen än att slösa bort tid på allmänna forum på nätet  och indirekt avslöja att man är en smygbög så fort man reser utomlands... 

Sol och bad i all ära.
    En dålig idé är alltid en dålig idé
  • Anonym (rasistkort)

k

ledigidag skrev 2013-12-06 22:10:56 följande:
    Jaha, men det jämnar ut sig, för vissa utländska kvinnor ser ut som män!   Med mustasch och allt... Men du behöver inte gilla svenskar eller nordbor, det gör inget, då blir det desto fler kvar till oss som ÄLSKAR vackra trevliga jämställda män med nordiskt utseende. (Men jag kan tänka mig annat också iof.)

ja vissa utländska kvinnor har mustasch och de flesta svenska kvinnor saknar former, så det jämnar ut sig bra. svenska mannen är kvinnor och svenska kvinnor är som män. haha, och du kan behålla din jämställda man så vi andra får uppleva en riktig manlig man med allt det härliga som tillkommer. och alla tänder inte på en vacker man utan en man som utstrålar värme, passion, humor,attraktion och sex.
  • Ingram
    Anonym (rasistkort) skrev 2013-12-05 09:17:06 följande:
    Vad har du träffat för folk egentligen?
    Precis som i alla länder finns det olika typer av människor....jag har en kusin som är hårdrockare, jobbar inom industrin, är rätt stor och har skägg.
    Är det kvinnligt? för det finns många som honom i det här landet, precis som de finns folk som inte bryr sig alls och folk som är fåfänga.
    Har du varit i Italien eller i Turkiet? där vimlar det av fåfänga män som står timmar med sitt hår.
  • Anonym (Mats)

Är de flesta invandrarkvinnorna totalt ointresserade av svenskar  

• Anonym (huh)
    Anonym (Mats) skrev 2018-03-19 16:39:59 följande:

Är de flesta invandrarkvinnorna totalt ointresserade av svenskar  

Vilka invandrarkvinnor? Finskorna?
  • Anonym (Mats)
    Anonym (huh) skrev 2018-03-21 18:45:28 följande:
    Vilka invandrarkvinnor? Finskorna?
    Nordiska kvinnor träffar svenskar dock vet inte hur vanligt det är med just finska kvinnor. 
  • Anonym (huh)
    Anonym (Mats) skrev 2018-03-22 08:25:58 följande:
    Nordiska kvinnor träffar svenskar dock vet inte hur vanligt det är med just finska kvinnor. 

När du skriver invandrarkvinnor så måste du nog vara lite mer tydlig med vilka invandrarkvinnor du menar. Det är med största sannolikhet skillnad mellan Finskor, Italienare, Grekiskor, Araber m.m. Utöver det så är det skillnad mellan de med samma etnicitet. 

Så vilka invandrarkvinnor riktar du frågan till? 

Många finska kvinnor dejtar svenska män. Det är större sannolikhet att kvinnor med någorlunda liknande kultur dejtar svenska män än de som inte har en liknande kultur. Jag tror nog att du förstår att kvinnor från länder som är strikt religiösa är mångt om mer hårt hållna och har krav på sig att gifta sig med någon från samma kultur. Om de vill dejta en svensk man har knappast någon betydelse. Medan t.ex en finsk kvinna kan dejta en svensk man bäst hon vill.

• Anonym (Mats)
    Anonym (huh) skrev 2018-03-22 19:05:18 följande:

När du skriver invandrarkvinnor så måste du nog vara lite mer tydlig med vilka invandrarkvinnor du menar. Det är med största sannolikhet skillnad mellan Finskor, Italienare, Grekiskor, Araber m.m. Utöver det så är det skillnad mellan de med samma etnicitet. 

Så vilka invandrarkvinnor riktar du frågan till? 

Många finska kvinnor dejtar svenska män. Det är större sannolikhet att kvinnor med någorlunda liknande kultur dejtar svenska män än de som inte har en liknande kultur. Jag tror nog att du förstår att kvinnor från länder som är strikt religiösa är mångt om mer hårt hållna och har krav på sig att gifta sig med någon från samma kultur. Om de vill dejta en svensk man har knappast någon betydelse. Medan t.ex en finsk kvinna kan dejta en svensk man bäst hon vill.

Inget direkt specifikt men utanför Europa 
  • absalon

Före WWII predikade svenska rasteoretiker om vikten av att äkta svenskar inte beblandade sig med "lägre stående" raser. Svenska rasteoretiker berömde Nazityskland för dess raspolitik. Själva levde dessa svenska rasprofeter ingalunda som de lärde, utan både fick barn med och gifte sig med kvinnor, från raser, som de i sina skrifter påstått att man inte skulle blanda sig med.

• Anonym (Efter WWII)
    absalon skrev 2018-03-24 21:32:11 följande:

Före WWII predikade svenska rasteoretiker om vikten av att äkta svenskar inte beblandade sig med "lägre stående" raser. Svenska rasteoretiker berömde Nazityskland för dess raspolitik. Själva levde dessa svenska rasprofeter ingalunda som de lärde, utan både fick barn med och gifte sig med kvinnor, från raser, som de i sina skrifter påstått att man inte skulle blanda sig med.

Alla som snackar ras och ändå förökar sig. Det är därför alla renblodiga dog ut för länge sedan och man försöker sätta ett stigma på incest. Vid  incest känner  man  ju åtminstone partnern bättre än de flesta andra partners.

Således är hela frågan kring rasblandning och segregation passé.
Svar på tråden Jag vill gifta mig med en etnisk Svensk!