Bergkwist85 skrev 2013-11-29 14:44:07 följande:
NU är det så att jag va anställd som att köra lastbil och bara en liten del på lagret. De tunga lyften tar jag med truck!! Det är inte häller "tunga" lyft OM jag inte hade varit gravid, jag kunde lyfta allt det som krävdes i början, men när foglossningen kom så gick det inte mer. och jag fick använda truck istället.
Jag är Uppsagt pga att jag ÄR gravid, de tunga lyften är bara ett skäl till att bli av med mej. men det fixar jag med truck.
Det är en person på lagret som har ogillat mig från början som påverkar min förman. han har varit otrevlig nervärderande och nonchalant. Resten av de anställda är på min sida och säger att jag inte ska ge upp och stötta mej hela tiden.
Som facket ser det så har dom inte gjort en rättvis bedömning och vill att arbetsgivaren ska ge mig en visstidsanställning så jag kan komma tillbaka efter mammaledigheten och bevisa vad jag kan.
Min förman har dessutom ljugit för mig från början, och sakt att allt fungerar bra! och däremot inte visat mig vilka arbetsuppgifter som jag ska utföra, jag har aldrig jobbat inom lager som dom visste från början också.
Nu är jag hemma pga av foglossning, och får höra från min sambo (som också jobbar där, fast på en annan avdelning) att förmannen säger till folk att jag ha sakt upp mig själv! VIlket är en stor lögn!!
Har de sagt upp dig och gett graviditeten som anledning så anmäl dem,
Själv har jag haft tur. fick nytt jobb i v8 i prov en månad, när jag fick förlängt/fast så berätta jag för chefen att jag var gravid och han tycket inte alls att det var något problem utan blev mest glad för min skull.
'Men kanske inte så bra å stämma dem om mannen din jobbar åt samma företag?