Hundvakt - Hur mycket betalt?
Jag undrar vad som är rimligt att ta betalt /gång (ca 8-16) för att vara hundvakt? 10 gånger i månaden blir det ungefär. Vad är rimligt att kräva per dag/ i timmen?
Jag undrar vad som är rimligt att ta betalt /gång (ca 8-16) för att vara hundvakt? 10 gånger i månaden blir det ungefär. Vad är rimligt att kräva per dag/ i timmen?
Varför säljer sig folk så billigt? Jag hade inte gjort något jobb alls svart för mindre än 150kr/timmen.
Jag fick 60 kronor för en timmes promenad med en hund för sex år sedan. Då gick jag ut med hunden fyra gånger i veckan.
Jag tycker runt 100-150 kronor per dag är rimligt.
Jag betalade 120 kr per dag för min hund hos dagmatte. Jag betalar mer till privatpersoner som tar hand om min hund och ger den vad hon behöver, motion kärlek osv. Där är hon ensam med dagmatten. Betalar 100 kronor nu till en annan. I Sthlm kostar det runt 4000 för hunddagis heltid. 2500 brukar halvtiderna ligga på.
En grej bara
man kan faktiskt vara en privatperson som jobbar som dagmatte/hundrastare och göra det vitt, särskilt i sthlm
det finns ett par företag som hjälper en starta eget företag på ens person och sen betalar man skatt med hjälp av dom
och då kan det kosta ungefär lika mycket eller lite mer än dagis
hunden får då all uppmärksamhet av en person (och ev. får vara med få andra hunden den trivs med) får vara i hemmamiljö och allt sånt som en del föredrar framför dagis
Känner folk som betalar 3000-4000/mån för hunddagis (5 dagar/v)
Hej!
Jag ska sköta 2 hundar 8 timmar per dag. Vad är en rimlig ersättning?
Häls!
Roland