73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?
Hej!
Fler som närmar sig BF som vill följas åt?
Dela tankar rädslor bilder? :)
Har BF 10 feb med första barnet och börjar bli nervös!
Hej!
Fler som närmar sig BF som vill följas åt?
Dela tankar rädslor bilder? :)
Har BF 10 feb med första barnet och börjar bli nervös!
Det va ju en toppen ide ;)
Viste ni om att det skulle bli en pojke? Har han fått något namn än?
Hej på er! Lillebror kom den 10/2 kl 14.38.
Vattnet gick pang bom kl 7 samma morgon, vi var inne för koll kl 10.30, under ctg så får jag ganska regelbundna värkar som gör rejält ont. De ville skicka hem mig eftersom hon inte ens kunde se min livmodertapp vid undersökning (bakåtriktad) och skulle bli igångsatt dagen därpå. Eftersom mina värkar kom tätt (1-4 minuter emellan) så propsade jag på att få bli inlagd på förlossningen. Jag var välkommen till förlossningen, blev inskriven 12. Nu blev värkarna mer regelbundna. Tar värkarna ståendes mot rummets väggar. Kl 13 får jag bada, men orkar bara ligga i en timma innan jag vill upp och få lustgas. Värkarna gör riktigt ont och det trycker neråt. Har ännu inte undersökts för hur öppen jag är pga infektionsrisken vid vattenavgång, då vill de inte göra det i onödan. BM säger att kvällsbm kommet snart så hon får undersöka mig då. Andas lustgas i en kvart, sittandes på en pilatesboll och lutad över sängen. 14.25 känner jag ett sjukt tryck neråt, ber maken ringa på klockan. Får lite panik för det känns som om ungen ska ramla ut haha. BM kommer in, jag kommer upp i sängen, ståendes på knä mot upphöjd sängända. Hon undersöker mig och visst är huvudet redo att krystas ut.. 8 minuter tog det att krysta ut honom, två krystvärkar 4340 g å 53 cm, 38,5 cm runt huvudet. Helt perfekt såklart!
Vi mår toppen och lilleman äter tutte för glatta livet storebror är såå stolt!
Grattis ni som fått
Bf +3 förresten
Malimari grattis till lilla sonen :) ..
Va spännande :)
Hur mår du o h bebisen nu?
Har 11 dagar kvar nu. Känningar är väldigt fis ljumna mensvärk liknande men inget ens att bry sig om eller tänka på med andra ord :(
Ja tiden springer iväg själv har jag nu 10 dagar kvar till BF men fy va jag letar efter varenda stå att det ska aättas igång så jag ej behöver gå över tiden. Mina 2 yngsta kom i denna veckan torsdagen och fredag så jag lever på hoppet att han tar efter sina syskon ;)
8 dagar och inga känningar :(
I morse kom äntligen vår älskade son med akutsnitt... legat med Värkar med max 3 min mellanrum i 28 tim och förlitet bäcken så han kom inte ner.... men nu äntligen är han här iallafall.. född på bf+7 😊
Våran son kom 05.09 idag på 39+0
3485g 50cm
Åkte in 22.00 va då öppen 4cm dem tog hinnorna kl 23.50. Kl 4 va jag öppen 7cm och efter ca 10 rejäla värkar krystar så kom han :)