• Anonym (gaah!)

Sur biomamma

Jag förstår inte hur denna biomamma tänker. Hon har varit allt annat än tillmötesgående (hon hatar mig av någon anledning) under dom fyra år jag varit ihop med barnens pappa. Vi har det bra, jag gillar hans barn och dom gillar mig vilket hon vet om.

Nu ska vi åka utomlands under veckan hon har barnen och då ringer hon och skriker och frågar om vi är dum i huvudet som åker utomlands utan barnen, vi är jävla egoister och allt va hon säger.

Vad har hon med det att göra? Vi bryr oss inte vad hon gör under barnfria veckor direkt. Skulle ni andra biomammor reagera såhär??

• Svar på tråden Sur biomamma
  • VIDE MI

Hon åker inte med sina barn, biomamman åker UTAN sina barn! Skrev fel

• Anonym (husfrid)
    nymedlem skrev 2013-12-02 21:08:53 följande:

Jag vet inte om ts och mannen har gemensamma barn, jag tolkar det som att dom inte har det eftersom ts skriver att dom inte bryr sig om vad mamman gör när hon är barnfri.

Jag tycker själv det är roligt att resa med barn. Har aldrig rest någonstans utan mitt barn, men har rest säkert 20-30 ggr med barnet eftersom jag älskar att resa.  

Exsambons ena barn var utflygen (19 år) när vi träffades, jag tycker de resor vi har gjort när även han var med är de allra bästa. Då var hela familjen samlad och jag älskar bägge barnen
    Sånt blir man glad av att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (M)

Jag kan absolut förstå biomamman tankegång i det hela, hon tycker väl det är synd att barnen inte får följa med. Mitt barns pappa åker ofta iväg med sin nya och deras gemensamma barn men lämnar sonen hemma. Sonen får följa med ibland men känner sig bortvald då han vid ett flertal tillfällen fått höra på omvägar att de andra varit iväg. 

I detta fallet handlar det mer om att sonen hade accepterat det på ett annat sätt om pappan bara varit öppen med det och förklarat läget, istället faller det på min lott att förklara för sonen att ibland åker bara de och att det faktiskt är helt okej då deras liv inte stannar av då han är hos mig.
    Det enda jag har tagit med hans pappa är att frågar han bara så är det helt okej att "låna" honom på min vecka om det vill ha honom med. 

Vad jag vill ha sagt är att beroende på hur ni lagt upp det så kan jag förstå biomammans agerande, men samtidigt så måste man få göra saker utan barnen också. 

• nymedlem
    VIDE MI skrev 2013-12-02 21:08:54 följande:
    Nej det är inte normalt! Det är en knäpp biomamma som tror att hon har mandat i eran familj att kontrollera era resor! Var tydlig med henne, väldigt tydlig utan svordommar och liknande! Här hemma så åker bonusarnas mamma ofta på flera resor utomlands varje år med sina barn! Inget någon ifrågasätter! Däremot när jag och maken åkte utan barnen på smekmånad så blev hon galet svartsjuk och skrek att mannen inte brydde sig om sin riktiga familj osv osv, hon krävde att han skulle bjuda henne och barnen på resa för att kämna ut det!! Ja kära värld vilka knäppa jävlar det finns......! Men även vi åker bort utan hans barn, vi planerar att åka på solsemester efter nul, bara vi å våran gemensamma bebis! Ska bli skitskönt! Men vi har åkt på saker med hans barn oxå, fast då har vi lixom gått in för bara barnen på semester så valet har inte blivit solsemester utan legoland och skidsemester, men lika dyrt eller dyrare blir det ju!

Smekmånad åker man väl gärna på utan barn.

Men att resa på semester med nya gemensamma barnet och utesluta de tidigare barnen är ett big NO NO i min värld. Där har mamman rätt att bli sur - hon tänker ju på sina barns utanför känslor. Fel av er anser jag!
  • Anonym (gaah!)

Vi har inga gemensamma barn. Dessutom åker vi med mina föräldrar, syster och svåger.

• Fosfor

Hon verkar helt överspänd. Lägg inte er energi på henne.

• VIDE MI

Nymedlem! Det beror på hur föräldrarna lagt upp det med sina resor! De gillar båda att åka med sina respektive. Och vi åker både med bonusar men våran gemensamma ska oxå få åka med sina föräldrar precis som bonusarna får åka med sin mamma å bonuspappa.

• nymedlem
    VIDE MI skrev 2013-12-03 00:19:39 följande:
    Nymedlem! Det beror på hur föräldrarna lagt upp det med sina resor! De gillar båda att åka med sina respektive. Och vi åker både med bonusar men våran gemensamma ska oxå få åka med sina föräldrar precis som bonusarna får åka med sin mamma å bonuspappa.

Jag kan förstå om Du inte vill ha med bonusbarnet, men jag tycker pappan är märklig som vill resa utan alla sina barn. Skulle själv inte tycka det var kul alls.
  • MuppinCowboy

Det är väl inget märkligt att vuxna både vill och kan göra saker utan sina barn.

Dricka alkohol
    Se på filmer med åldersgräns
    Ha sex
    Åka på resor

etc

Inget av det betyder att man utesluter sina barn ur sitt liv eller älskar dem mindre,

• Anonym (nej)

Nej biomamman har inte något att göra med vad ni gör på barnfria veckor. Jag åkte på 3 utlandssemestrar med min exman utan våra gemensamma barn.Och jag och min nuvarande sambo har åkt iväg utan varken hans eller mina barn. Inget av barnen har varit med utomlands med oss men vi har gjort andra saker inom landet med dem. Blir dyrt om 4 barn ska med. Och det blir ju väldigt orättvist om inte alla 4 kan följa med.

Det är skönt som vuxna att komma iväg ett par dagar och ladda batterierna tycker jag. Självklart har vi inte suttit framför barnen och planerat och vi har alltid sett till att resorna inträffat på våra barnfria veckor när de är med sin andra förälder. Vi har meddelat bioföräldrarna vart vi har åkt och hur många dagar vi ska vara borta. De har även gjort likadant.

• BioBonus
    nymedlem skrev 2013-12-03 10:17:27 följande:

Jag kan förstå om Du inte vill ha med bonusbarnet, men jag tycker pappan är märklig som vill resa utan alla sina barn. Skulle själv inte tycka det var kul alls.
    Jag tycker det är kul att resa med mina barn. 
    Jag tycker det är kul att resa utan mina barn.
    Jag tycker det är kul att resa med min man.
    Jag tycker det är kul att resa med min bästa väninna utan min man.

Jag kan inte förstå hur det ena måste utesluta det andra. Att det gör mig märklig. 
Svar på tråden Sur biomamma