• Anonym (undrande)

vita piller med små bokstäver - vad är det för nått?

jag råkade hitta några konstiga piller bland sambons tillhörigheter när jag städade. frågade vad det var för nåt, men han sa bara "vitaminer". tycker dock att det låter konstigt för han är inget hälsofreak. :/

nån som vet vad det kan vara för nåt? pillren var vita med små bokstäver på sidan. hann inte fota dem tyvärr och nu har han kastat (??) dem. behöver tips på vad det kan vara för nått!! (passar på att skriva detta nu när han sover)

• Svar på tråden vita piller med små bokstäver - vad är det för nått?
  • Skummonova
    frappa skrev 2014-01-05 22:56:15 följande:

Du undviker att besvara om livstidsprevelansen, hur kommer detta sig?

Du har ju fått underlaget själv och kan se att om jag har fel eller rätt om 21,4%.

Här får du länken igen om du har missat den, så du med egna ögon kan se att jag har rätt om detta.

www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_213...

Rolig du är som tror att jag ens ids läsa dina länkar eller ens läser det du skriver. Jag ser en massa ord långa inlägg siffror och flashbacklänkar.

Tack det räcker
    On duty !
  • Anonym (drogbajsare)
    Skummonova skrev 2014-01-05 22:54:09 följande:
    Seriöst frappa -sök hjälp för ditt maniska beteende... Du verkar inte alls må bra !

Och ska du hålla med det här rabblandet förslår jag att du startar en egen tråd

Gonatt
    Och nu blandar han antingen ihop oss eller så har han i en släng av konspirationsteorier fått för sig att vi är samma person, oavsett vilket är det egentligen mer sorgligt än skrattretande och visar hur skadad en människa kan bli av droger.

Vi skulle båda kunna ta ett screenshot för att inte visa att vi är samma, men då kommer det väl några nya knarkidéer så frågan är om det är lönt det

Eller så är vi kanske alla en del av Frappas hjärna och vi finns inte.. haha ha

• Skummonova
    Anonym (drogbajsare) skrev 2014-01-05 23:03:50 följande:
    Och nu blandar han antingen ihop oss eller så har han i en släng av konspirationsteorier fått för sig att vi är samma person, oavsett vilket är det egentligen mer sorgligt än skrattretande och visar hur skadad en människa kan bli av droger.

Vi skulle båda kunna ta ett screenshot för att inte visa att vi är samma, men då kommer det väl några nya knarkidéer så frågan är om det är lönt det

Ha haha a :) ja .. Man blir aingen paranoid av braja har jag hört,  manisk och aggressiv samt avstängd och intelligentbefriad..

frappa -spring och kolla i brevlådan vi står där och vill prata med dig ! Vi har ett meddelande
    On duty !
  • Skummonova
    Anonym (drogbajsare) skrev 2014-01-05 23:09:40 följande:
    Ja.. vi KNARKKRIGARE kommer för att ta alla drogpapegojor..  vi ska ringmärka er och sätta er i bur {#emotions_dlg.djavulsk}
    On duty !
  • frappa
    Skummonova skrev 2014-01-05 23:03:06 följande:
    Rolig du är som tror att jag ens ids läsa dina länkar eller ens läser det du skriver. Jag ser en massa ord långa inlägg siffror och flashbacklänkar.

Tack det räcker

Vart såg du flashback i det inlägget, det är officiell statistik från EU.

Vad ska det krävas för att vara en godkänd källa från dig?
    Gud?

Men finner det rätt roande att du vägrar förneka eller bekräfta livstidsprevalensen, hade det inte varit härligt att träppa till munnen på mig?

Eller är det så att du insett du inte kan täppa till  munnen på mig med denna färskaste statistik om drogkonsumtion i Sverige?

För att förenkla för dig, så återfinns den om cannabis på sida 69 i rapporten, som heter Europeiska Narkotika Rapporten - Trender och utveckling.
    www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_213154_SV_TDAT13001SVN1.pdf

• frappa

Blandat ihop, svaren kommer utav att denna person verkar också ha en vilja säga livstidsprevalensen är fel.

Men när den får serverat på silverfat med länk och allt, tom sidhänvisning nu(sidan 69).

Av någon konstig anledning inte tar tillfället i akt och visar hela familjeliv att jag har fel på livstidsprevalensen.

• frappa
    Skummonova skrev 2014-01-05 23:08:17 följande:
    Ha haha a :) ja .. Man blir aingen paranoid av braja har jag hört,  manisk och aggressiv samt avstängd och intelligentbefriad..

frappa -spring och kolla i brevlådan vi står där och vill prata med dig ! Vi har ett meddelande

jaså, vad baserar du detta på?

Du svarar ju inte ens på en enkel fråga om livstidsprevalensen stämmer att den är 21,4%.

Kolla sidan 69 där cannabis är lokaliserat, och en egen rad för Sverige.
    www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_213154_SV_TDAT13001SVN1.pdf

Manisk, kanske så, men har just ställt samma fråga många många många ggr till dig och anonym(drogbajsare)(mer till den senare givetvis).

Men inte ett enda svar ÄN, jag skulle vilja veta varför det är så svårt med att svara på om 21,4% stämmer eller inte.

Ser att även du inte vill diskutera sakfrågan, utan mer intresserad av personen.

• frappa
    Anonym (drogbajsare) skrev 2014-01-05 23:09:40 följande:
    Ja.. vi KNARKKRIGARE kommer för att ta alla drogpapegojor..  vi ska ringmärka er och sätta er i bur {#emotions_dlg.djavulsk}

Väntar på svar om livstidsprevalensen och 21,4%,.

Det roligaste är, att det är nått du skulle vilja.

För sketna knarkare ska inte ha någon personlig integritet.

• frappa
    ..

...

Om jag hade varit intresserad av detta.

Hade det inte varit enklare sluta posta dina inlägg med FL's anonymitetstjänst, där man kan dölja sitt användarnamn att avslöjas.

Men jag sitter inte och tror någon är så lam att man använder denna anonymitets grej och sen postar även med sitt användarnamn

Det vore ju extremt patetiskt och riktigt sorgligt.

Så jag väljer att tro ni är separata användare, men svårigheter att svara på en rak fråga.

Som nu är ställd många ggr, men tydligen väldigt svår fråga att svara på.

• Anonym (drogbajsare)
    frappa skrev 2014-01-05 23:43:55 följande:

Hade det inte varit enklare sluta posta dina inlägg med FL's anonymitetstjänst, där man kan dölja sitt användarnamn att avslöjas.

Så jag väljer att tro ni är separata användare, men svårigheter att svara på en rak fråga.

Som nu är ställd många ggr, men tydligen väldigt svår fråga att svara på.

Hade det inte varit lättare om du postat under ditt Flashback namn Klyban?

Sen tror jag inte du behöver dumförklara de som läser för dem ser ju tydligt hur du vägrar/inte kan svara rakt på frågor så det blir lite att dumförklara övriga människor när man försöker vända på allt, det är lite tvärt-emot över dig va?

Sådan taktik funkar bara på andra drogpappegojor och på Flashback - home of the drug-parrots

• End
    Anonym (...) skrev 2014-01-05 19:03:33 följande:

Korka flaskan innan du gör bort dig ytterligare, ja, cannabis BOTAR cancer, eller i alla fall snart när vi har utarbetat medicinen och släppt den på marknaden, så länge så vet man att cannabis är verksam.

www.sciencedaily.com/releases/2007/04/0704171...

Först av allt är studien gjord på möss och väldigt många av de mediciner under utveckling som verkar lovande i djurförsök misslyckas tyvärr när de kommer till människor. Så tyvärr innebär det där inte någon garanti för att det fungerar på människor. För det andra har de inte låtit mössen röka eller låtit dem äta det, forskarna har injicerat THC vid tumören, det är en helt annan sak. Man kan tex bota vissa former av cancer genom att injicera etanol i tumören, det innebär inte att cancersjuka kan bli botade genom att dricka ett par flaskor vodka om dagen. :)
  • frappa
    Anonym (drogbajsare) skrev 2014-01-06 00:28:01 följande:
    Hade det inte varit lättare om du postat under ditt Flashback namn Klyban?

Sen tror jag inte du behöver dumförklara de som läser för dem ser ju tydligt hur du vägrar/inte kan svara rakt på frågor så det blir lite att dumförklara övriga människor när man försöker vända på allt, det är lite tvärt-emot över dig va?

Sådan taktik funkar bara på andra drogpappegojor och på Flashback - home of the drug-parrots

Jag har svarat på det mesta från dig, men nu väntar jag svar från dig.

Har ställt samma fråga många ggr nu om den här livstidsprevalensen.

Det verkar väldigt tufft för dig, i att jag har rätt och så övertydligt rätt.
    Jag gett dig källan och jag gett dig sidan cannabis och livstidsprevalens avhandlas.

tom gett dig siffran som står där 21,4% på cannabis.

Den Svenska befolkningen mellan 15-64år är ca 6,1 miljoner(återfinns på SCB om du vill dubbel kolla).

6100000 x 21,4% = 1305400 personer.

Jag skrev 1,3miljoner, vilket är felaktigt avrundat, den där Klyban som du verkar "gilla", har faktiskt skrivit ~1,31miljoner varje gång.

Jag har använt 1,3miljoner i vart enda inlägg här sen denna rapport kom ut, ända tills du rättade mig.
    Vilket jag tackar för, för vi ska vara sanningsenliga.
    Även om det bara är 10000 personer.

Statistik av denna arten är nått oavsett vilket läger man är i, inte kan bortse från att vara som dom är.

Personligen har jag inte sett en enda person bestrida denna rapport och statistik.

Det är den nya verkligheten i Sverige.

Så berätta för andra människor här på familjeliv om varför vi inte ska ta denna statistik på allvar.

• Anonym (...)
    End skrev 2014-01-06 02:13:17 följande:
    Först av allt är studien gjord på möss och väldigt många av de mediciner under utveckling som verkar lovande i djurförsök misslyckas tyvärr när de kommer till människor. Så tyvärr innebär det där inte någon garanti för att det fungerar på människor. För det andra har de inte låtit mössen röka eller låtit dem äta det, forskarna har injicerat THC vid tumören, det är en helt annan sak. Man kan tex bota vissa former av cancer genom att injicera etanol i tumören, det innebär inte att cancersjuka kan bli botade genom att dricka ett par flaskor vodka om dagen. :)

Fungerar på människor också.

http://www.medicalnewstoday.com/releases/12088.php

Googla på cannabis oil och cancer, rent krast så gjorde nån bort sig totalt med sitt försök till sarkasm, det är kalla fakta att cannabis botar cancer, vi har bara inte utvecklat den som en fungerande medicin än.

• Anonym (suck.....)

Alltså, ett vitt piller med bokstäver på kan vara vad fan som helst, allt från dödsknark till vitaminer. Har du inte funderat kring om det faktiskt kan vara antidepressivum? Du verkar vilja tro det värsta direkt, annars hade du inte lagt den här frågan i tråden om missbruk. Risken att det är knark är egentligen ganska liten om din sambo inte tidigare visat tecken på att han tagit E eller andra droger. Utan ett foto, mått eller de faktiska bokstäverna, finns det inte en chans att någon i den här tråden kan ge dig ett pålitligt svar.

• Flygfotogen
    Anonym (undrande) skrev 2013-12-10 11:23:23 följande:
    har hittat en av tabletterna nu och det står "NaF" på den... googlade det och då verkar det som att det är fluortablett!?!
    Vad har ni för relation och vad är du för slags partner om du slår på stora trumman direkt över några fluortabletter? Du känner att du inte når fram till honom när han nekar att det är knark. Konstigt? Det är ju inte knark.
  • DavidWilson

Ja, det är förvirrande, och det är tyvärr ganska vanligt. Samma generiska läkemedel, tillverkad av en annan tillverkare, kan verkligen se annorlunda ut. På grund av vissa patentlagar som reglerar varumärkesnamnstillämpningar får generiska läkemedelsproducenter inte kopiera hur ett märknamnspiller ser ut vad gäller form, färg och storlek. Dessutom kan generiska läkemedelsproducenter också ta det ett steg längre genom att producera generiska piller som skiljer sig från en annan tillverkares generiska piller.

Svar på tråden vita piller med små bokstäver - vad är det för nått?