Snäll hemma, dum på förskola..
Vet inte vad jag ska ta mig till. Har en underbar tjej på 5,5 år. Vi har en mycket bra relation hemma, pratar om allt och umgås som bästa kompisar (hon är ensambarn).
Problemet är när jag ibland hämtar henne i förskolan så får jag reda på att hon har varit dum mot de andra barnen. Hon har knuffat, sagt fula ord,förstört något etc. Jag använder inte fula ord hemma, och slåss gör jag inte heller. TV existerar knappt, barnprogram är typ det enda som är på. Vi är rätt ensamma av oss (ingen släkt eller bekanta) förutom bara vanliga normala kompisar hemma i närheten.
Hon vet vad som är rätt och fel men ändå gör hon fel. Hon sitter själv hemma vid köksbordet och talar om för mig vad man får och inte får göra och vad som ska göras när någon är dum mot henne.
Jag har i smyg här hemma sett hur hon beteer sig mot sina kompisar (när hon tror att jag inte ser), men vid konflikt då, så har hon surat och gått ifrån med armarna i kors.
Varför gör hon inte detta i förskolan?
Jag vet att jag ställer stora krav på henne och jag blir riktig arg på henne när hon gör så här, men jag blir så ledsen när det inte funkar i förskolan. Jag känner mig som en usel förälder som inte har pli på min unge.
Vi är en familj UTAN Villa, Volvo, Vovve och massa syskon och stor familj och en Pappa som många/alla tycks ha.
Man får en stämel på sig då att man är konstig känner jag. Och om ens barn är konstig och gör fel så ser folk ner på en.
Alla andra har perfekta små sköra ömtåliga nätta flickor, min tjej är lång och normalviktig men med lite för mkt skinn på näsan. Jag älskar henne över allt annat men vet ej vad man ska göra. Fröknarna lyssnar inte.