Diagnosen kom idag, jag vill inte vakna imorgon!
Hej alla fina föräldrar.
Jag har precis kommit hem från jobbet och bara skakar av gråt. Vi var på habiliteringen imorse och min lilla son på 6 år fick diagnos autism. Vår älskade, underbara pojke...Han utvecklades normalt de första åren och sedan hände något...han tystnade och ville inte leka med andra barn. Vi har satt det i samband med vaccination men läkarna hittar ingen förklaring.
Hur som helst är diagnosen ett faktum. Jag mår så fruktansvärt dåligt, allt har bara rasat...Visst pratar sonen och utvecklas men man får ju höra att autism är ett livslångt funktionshinder och det finns inte så mycket man kan göra... Jag känner att allt hopp är borta, tårarna vill aldrig ta slut... Har varit så himla stark ock kämpat för sonen skull men hur länge orkar man? Har blivit mer och mer isolerad och deprimerad. Tänker tillbaka på den dagen min pojke kom till världen, jag var så lycklig... Hur kunde livet bli så här? Jag hade svårt att bli med barn och kände mig som världens lyckligaste mamma...
Nu känner jag mig helt tom. Orkar inte. Vill inte vakna imorgon. Känner mig så ensam, det känns som att bara min son är annorlunda!
Det skulle betyda så mycket om ni andra föräldrar kan höra av er och berätta lite om era barn. Hur mår du som mammma/pappa? Finns det hopp för våra barn? Tacksam för allt som ni vill och orkar dela med er.
Varma hälsningar, Ina