• Anonym (Kanske är lesbisk)

Hur vet jag? Homosexuell, eller bisexuell?!

Jag har en fråga till er homosexuella/lesbiska..
    När visste ni?! Och hur vet man om man är lesbisk?! Börjar bli mer och mer säker på att jag är lesbisk. Men inte så säker så att jag skulle kunna gå ut med det offentligt, eller för familjen. Min exmake tror att jag är lesbisk, och min vän vet jag inte nu. Men vet att hon har sagt ett fåtal ggr att hon tror att jag är bi!!

Snälla ni kan väl svara, och dela med er av era erfarenheter är ni jätte gulliga :)

• Svar på tråden Hur vet jag? Homosexuell, eller bisexuell?!

Puffar :)

• vampyria2

Men du jag tror inte att någon annan kan svara på det här, det måste du nog känna efter själv om du är eller inte.
    Gillar du tjejer mer än bara som kompisar ja då är du ju troligtvis bi efter som du ändå har levt med en man tidigare.

Jag gillar deffenitfft tjejer mer än som kompisar! Blir som förälskad när jag ser en riktigt snygg tjej/tjejer!

vampyria2 skrev 2013-12-11 00:30:28 följande:
    Men du jag tror inte att någon annan kan svara på det här, det måste du nog känna efter själv om du är eller inte.

Gillar du tjejer mer än bara som kompisar ja då är du ju troligtvis bi efter som du ändå har levt med en man tidigare.

Och ja, jag har levt med en man tidigare. Men idag tilltalar nästan inte mig någonting. Har väl hänt att jag känt lite attraktion till en kille ett fåtal ggr på sistone. Men väldigt få. Annars tänder jag inte alls så på killar! Men på tjejer! Och blir hur kär som helst, när jag ser en riktigt, riktigt het brud! Har dock inte haft sex, eller hånglat med en tjej än!!

• Anonym (elin)

Om du har varit förälskad i en man, tänt på en man och älskat en man, så är du definitivt inte homosexuell. 

Man blir inte förälskad bara av att få syn på en snygg människa, men däremot kan man bli attraherad och kåt av det. 

Jag skulle klassa dig som bisexuell. 

• Anonym (fack)

Det är inte så viktigt med etiketter, tänk på det. Gör det du känner för för stunden och om du nu vill leva lesbiskt ett längre tag, gör det, och skulle du sedan vid något tillfälle känna något för en man igen så är det bara att go with the flow och göra det istället, utan tankar av typen "shit vilken dålig lesbisk jag är, vad är det för fel på mig?!" typ.

"Sex is a continuum, and you are but a voyager on a vast ocean of pleasure." ;)

• Anonym (Lina)
    Anonym (elin) skrev 2013-12-11 00:53:11 följande:
    Om du har varit förälskad i en man, tänt på en man och älskat en man, så är du definitivt inte homosexuell. 

Man blir inte förälskad bara av att få syn på en snygg människa, men däremot kan man bli attraherad och kåt av det. 

Oj, det här håller jag inte alls med om! Vad man klassar sig som bestämmer man själv, och det spelar ingen roll vad man har för erfarenheter i bagaget. Bara för att TS har haft ett förhållande med en man så betyder ju inte det att hennes sexualitet inte kan ha förändras.

Jag tycker inte att det är så viktigt med etiketter när det gäller sexualitet. Jag har inte satt någon på mig själv och det får folk runt omkring bara acceptera.
  • radwanska

Jag tycker det är viktigt och rätt okomplicerat med etiketter när det gäller sexuell läggning. Det finns nämligen bara tre: hetero, homo och bi. Själv är jag homosexuell och det insåg jag när jag var ca 13.

TS om du kan känna sexuell attraktion till båda könen dvs du kan tänka dig att ha sex med både en snygg kille och en snygg tjej, då är du bisexuell. Sedan om du vill säga till vänner och familj att du är lesbisk eller bisexuell är helt upp till dig vad som känns rätt.

• Modernmom

Du är väl det du känner att du är. Nån gång har du ju tänt på killar, du kanske är bi? Inget man behöver sätta sig i fack för, du är det du känner för att vara.

• LillGris

Spelar det någon roll? En etikett är bara kvävande, gör som jag istället; var med den eller de personer du blir kär i och tänder på. Är det bara tjejer så är d

T
  • LillGris
    LillGris skrev 2013-12-11 08:35:23 följande:
    Spelar det någon roll? En etikett är bara kvävande, gör som jag istället; var med den eller de personer du blir kär i och tänder på. Är det bara tjejer så är d

Så är det, är det både män och kvinnor så är det.. Så länge du lever gott och med personer som gör dig lycklig är väl allt topp?

Jag blir visst förälskad när jag ser snygga tjejer! En kille bryr jag mig inte alls om!! Inte som jag gör med en tjej.. Dem är så snygga att jag inte vet vad jag ska ta vägen ;)

Anonym (elin) skrev 2013-12-11 00:53:11 följande:

• EnLitenSvamp

Utifrån mina egna livserfarenheter så insåg jag vid 18+ att jag var mer än bara attraherad av tjejer. För mig var steget till sex med en tjej ingen större grej då jag såg det som ett roligt/nytt äventyr. Min mor vet inget om det men 1 av mina bröder har nog listat ut att jag är "partybi" men han har inte frågat om det för han skiter i vilket. Jag ser mina sexuella förhållanden som en ensak mellan mig och henne vilket då automatiskt leder till att jag inte är typen som går runt och håller i handen på stan. Jag gör iofs sällan det med killar heller då det ser så jävla barnsligt ut. Jag kommer aldrig ha ett seriösare förhållande med en kvinna då jag i grund och botten föredrar män.

/ELS

• netza
    radwanska skrev 2013-12-11 02:20:22 följande:
    Jag tycker det är viktigt och rätt okomplicerat med etiketter när det gäller sexuell läggning. Det finns nämligen bara tre: hetero, homo och bi. Själv är jag homosexuell och det insåg jag när jag var ca 13.

TS om du kan känna sexuell attraktion till båda könen dvs du kan tänka dig att ha sex med både en snygg kille och en snygg tjej, då är du bisexuell. Sedan om du vill säga till vänner och familj att du är lesbisk eller bisexuell är helt upp till dig vad som känns rätt.
    Nej. Det finns inte bara tre. Det finns även pansexuell, polysexuell mfl. Det finns även queer för de som varken vill eller kan definiera sig. Andra upplever sin sexualitet som flytande och sexualitet är sällan okomplicerat för andra än för dem som varit 100% säkra sedan födseln.

Till TS så tror jag inte det finn något annat sätt än att pröva och känna sig fram.
Svar på tråden Hur vet jag? Homosexuell, eller bisexuell?!