Anonym (Ägg) skrev 2013-12-14 12:34:55 följande:
Även vi som blivit utnyttjade och haft hemska upplevelser som små?Har vi oxå snuskiga tankar?Du va ta mig fan den dummaste idiot jag sett på FL på många år!
VARFÖR ska en man vara naken i duschen tillsammans med en 4årig flicka när han inte är naken i duschen med flickans 6åriga bror????
Jag har blivit utnyttjad som liten och nej, jag ser inget fel i att han duschar med och hjälper att tvåla in en fyraåring så länge det inte ligger annat bakom. Att ropa sexuellt utnyttjande o pedofili enbart för att man är nakna tillsammans är helt fel enligt mig. Det är att låsa barnen o lägga över min oro o mina rädslor på barnen. Det är även det ett sorts övergrepp. Vi som blivit utsatta som barn har em. del mer att jobba med men jag tror det är viktigt både för vår egen skull och framförallt för våra barns skull att inte överföra våra upplevelser på dem.
Finns det däremot ngt som tyder på övergrepp så skall man naturligtvis agera men inte enbart för detta, absolut inte.
Här hemma har vi en väldigt naturlig syn på nakenhet o jag duschar fortfarande ibland med min tonåriga bonusdotter - dock är ju det efter bastu så det kanske inte räknas?
Tvåla in henne har jag ju inte gjort på många år men en bra bit över fyra var hon allt innan hon klarade av den biten själv.
Både jag o pappan duschar o badar med vår snart fyraåriga son - det hoppas jag att vi fortsätter med ett bra tag till :)
Att han skulle klara av den hygieniska biten själv känns milslångt bort - inte en chans...
Så länge barnen är bekväma med det ser jag absolut inget problem med att duscha/vara naken med dem.
Bättre att lära dem att nakenhet är ngt naturligt och att deras kroppar är deras.