Vad ska Noelles lillebror heta? Ovanliga, icke-trendnamn efterlyses!!!
Jaha, lillprinsen är nu 4 dagar gammal och vi har fortfarande inget namn. Trots att jag har plöjt igenom närmare varenda namntråd på familjeliv (och många andra internationella siter också) har jag inga bra uppslag. Alls! Jag är inte så förtjust i äldre generationens namn som Sixten, Bruno, Vidar, Arvid, Ragnar, Wilmer osv. Inte heller gillar jag trendnamn som Lennox, Milton, Dante, Ossian m.fl. Både jag och min man har utländska ursprung så internationellt gångbart är såklart önskvärt, så helst inga namn med å, ä eller ö i. Egentligen är hela svenska top 100-listan utesluten, likaså namn som säkert inte förekommer i barngrupperna så ofta nuförtiden men som fortfarande bärs av många människor, exempelvis Fredrik, Kristoffer, Niklas osv. Storasyster heter Noelle, och lillebror kan absolut också heta något på N även om det inte är ett måste. Noa, Noel, Noak går bort dock.... Ok, det är många namn som går bort här så jag vet att mina krav är hopplösa! Hoppas ändå att det finns någon där ute som hittar rätt namn till oss...... Snälla hjälp!!!