• Wittra

ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?

Visste inte vad för kategori jag skulle lägga tråden inom, men eftersom arbete i högsta grad berör ekonomi etc så fick det bli här.

Ni som jobbar , när kliver ni upp på morgonen? Är själv sjukt morgontrött och börjar arbetet halv åtta. Får gå upp senaste 6 för att hinna tvätta mig, sätta upp håret, klä mig, packa ned matlådan, äta frukost. Brukar även kasta på lite smink för att inte vara så blek och se så trött ut. Jag har inga barn att ta hand om heller.

• Svar på tråden ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?
  • pica pica

Jag jobbar på kontor och har flextid och kan börja mellan 7 och 9, brukar dock vara på plats där kl 7.30. Kliver upp ca 5.55 och går hemifrån 6.50 för att ta pendeln som går 7.00. 

Är inte världens mest morgonpigga precis, men försöker lägga mig så att jag somnar senast elva (ibland blir det senare men det går det med). Sen älskar jag mitt jobb och det gör det såklart det lättare att kliva upp på morgonen! Och är jag alldeles för trött så utnyttjar jag flextiden om det funkar med ev. möten osv.

• mikkau

Jag går upp vid 05.50, klär på mig, brer mackor, borstar tänderna. Sen går bussen 06.10 och jag börjar jobba 07. Sminka mig gör jag aldrig till jobbet då jag har ett fysiskt arbete och i så fall bara skulle svettas bort allt undr dagen..

• tord yvel

Jag går upp 6.00 och dricker kaffe och fixar mig och sonen. Ska vara på fritids 7.10 och börjat jobba 8.00. Fixar det mesta på kvällen, lägger fram kläder, laddar kaffe bryggare osv! Är så morgontrött. Frukost äter vi på fritids och jobb!

• Loriyana

Går upp 06.00. Lämnar hemmet tillsammans med dottern 07.00. Lämnar henne på skolan 07.15. Tar bussen till stationen ca 07.24. Tar tåget till nästa stad 07.38. Är på jobbet 08.00.

För mig är det inget problem att gå upp klockan 6. Jag är morgonmänniska. Däremot är jag rätt seg på kvällen.

• Gladskit
    Familjen Fri skrev 2013-12-19 22:20:23 följande:
    Den här tråden får mig att aldrig vilja arbeta igen.
  • IsDimma

Börjar jobba någon gång mellan 6.00-9.00. Börjar jag klockan 6 går jag upp 4.55. Är jag extra trött så sover jag till 5.00 och går bara upp och klär på mig och ut till bussen för att sen somna om på bussen.
    Börjar jag 7.00 går jag upp 6.00.
    Börjar jag 7.15 går jag upp 6.10.
    Börjar jag 7.45 går jag upp 6.45.
    Börjar jag 9.00 går jag upp 7.45.
    Har 45 minuters bussfärd till jobbet men går bara på toaletten, klär på mig och borstar tänderna hemma. Har busshållplatsen utanför dörren.
    Borstar håret på bussen.
    Äter frukost på jobbet alla dagar när jag börjar innan 9.00. Börjar jag 9.00 äter jag frukost hemma.

• kathen

Sover nästan alltid tills jag vaknar av mig själv vilket är mellan kl 7-7:30. Går upp och matar katterna, rensar deras låda, duschar, klär på mig och sminkar mig samt väljer ut kläder. Sen cyklar jag till jobbet vilket tar ca 20 min. Är vanligtvis framme på jobbet ca kl 9- 9:20. Äter en macka och dricker kaffe framför datorn medans jag jobbar. Jag har flextid och inga barn än så jag behöver aldrig stressa. Min sambo kör samma race som jag ungefär förutom att han kör till sitt jobb.

• demons

Har jobbat tidig morgon ett tag och börjat kl 4, vilket inneburit att jag varit tvungen att gå upp 2:45... Inga förskolor öppna så dags kan jag säga, så sambon har lämnat.

Svårt att gå och lägga sig tidigt dock när schemat ändrar sig.

Svar på tråden ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?