• Vargflicka

Ni som har katt och hamnat hos Soc

Är det någon som har en/flera katter och hamnat i en situation då ni lever på försörjningsstöd? Hur går det, kan ni behålla katten? Tänker på månads-kostnaden, och det att katten kan ju råka ut för något så den behöver veterinärvård. Den behöver även vaccinationer. Funkar det för er ekonomiskt att ha katt?

• Svar på tråden Ni som har katt och hamnat hos Soc
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:31:42 följande:
    Den sista är då det fånigaste jag läst på länge så ...
    Varför jag har katt , ja för jag har haft katt i 45 år o vill fortsätta med det !
    Självklart vill jag inte betala mera för samma sak
    Du kan bara ta en sak i taget efter att man trugar, påminner och påminner?
    Det påminner om asperger, de klarar också oftast bara av en sak i taget.
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:33:47 följande:
    Du kan bara ta en sak i taget efter att man trugar, påminner och påminner?
    Det påminner om asperger, de klarar också oftast bara av en sak i taget.
    Du det är lugnt , du har fel i din diagnos med dina personangrepp ! Anmält även här !

Jag har pratat med både Folksam o agria o diskuterat detta o jag ger hellre 58 kr i mån än 200 kr i mån om jag jämför !
  • Dr Mupp
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:28:42 följande:
    Det är inte alls så självklart, jag var inne på det tidigare att jag tittade på innehållet också, därför valde jag Agria trots att den är dyrare i kronor räknat.
    Att du benämner det som "överpris" säger inget om hur det förhåller sig utan ditt förhållande till din egen plånbok.

Så varför har du katt öht eftersom det är ett gigantiskt överpris i jämförelse med en radiostyrd variant?
    Jag har ingen katt. 

När det kommer till försärkingar så tar jag det som jag anser ger bäst balans mellan skydd och kostnad. Därför är huset försäkrat i TryggHansa, Barnen i Skandia och bilen i länsförsärkingar. Djuren är oförsäkrade. Lägger undan buffert istället och skulle i vilket fall som helst inte utsätta dem för operationer eller livslånga behandlingar. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:41:50 följande:
    Du det är lugnt , du har fel i din diagnos med dina personangrepp ! Anmält även här !
    Jag har pratat med både Folksam o agria o diskuterat detta o jag ger hellre 58 kr i mån än 200 kr i mån om jag jämför !
    Vilket personangrepp? Förvånad
    Jag skriver om företeelser och att du tar allt som inte håller med som en personlig attack är ett problem hos dig, inte mig.
    Eftersom du uppenbarligen inte klarar av att föra en civiliserad diskussion utan att tolka allt maximalt jävligt mot dig som person lär det inte vara någon ide att diskutera vad som ingår i dessa 58 kr. Det handlar ju gud bevars om företeelser då och du kan ju tänkas tolka det som en personlig förorätt. Kräks
  • Arbetsvegan
    Dr Mupp skrev 2013-12-22 21:45:12 följande:
    Jag har ingen katt. 

När det kommer till försärkingar så tar jag det som jag anser ger bäst balans mellan skydd och kostnad. Därför är huset försäkrat i TryggHansa, Barnen i Skandia och bilen i länsförsärkingar. Djuren är oförsäkrade. Lägger undan buffert istället och skulle i vilket fall som helst inte utsätta dem för operationer eller livslånga behandlingar. 
    Då kanske du inte ska diskutera försäkringar heller?
    Det handlar trots allt om annat än kronor och ören...
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:47:18 följande:
    Vilket personangrepp? Förvånad
    Jag skriver om företeelser och att du tar allt som inte håller med som en personlig attack är ett problem hos dig, inte mig.
    Eftersom du uppenbarligen inte klarar av att föra en civiliserad diskussion utan att tolka allt maximalt jävligt mot dig som person lär det inte vara någon ide att diskutera vad som ingår i dessa 58 kr. Det handlar ju gud bevars om företeelser då och du kan ju tänkas tolka det som en personlig förorätt. Kräks
    Att påpeka om asberger är en rent personangrepp

Lämnar nu tråden eftersom vissa personer hoppar på mig i alla mina trådar p.g.a att jag föredrar att ha en billigare försäkring !
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:50:45 följande:
    Att påpeka om asberger är en rent personangrepp

Lämnar nu tråden eftersom vissa personer hoppar på mig i alla mina trådar p.g.a att jag föredrar att ha en billigare försäkring !
    Så man kan inte skriva asperger för då är det ett personangrepp?
    Ge dig med dina ömma tår.
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:53:53 följande:
    Så man kan inte skriva asperger för då är det ett personangrepp?
    Ge dig med dina ömma tår.
    Meningen du skrev med ordet är det ! Ska du fortsätt tracka mig i trådar ?
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 21:55:16 följande:
    Meningen du skrev med ordet är det ! Ska du fortsätt tracka mig i trådar ?
    Så har du annat än tjafs att komma med? Vad vill du tillägga till TS?
    Inte?
  • Vargflicka

Nu lär jag väl få skit igen och få höra ordet "skitsaker" igen, det verkar ju ha gnagit fast ordentligt.

• Vargflicka

Att jag bara sitter och "gnäller" den senaste tiden i tråden är för att jag har inget att säga om olika försäkringar i Agria, IF etc. Eller bryr mig om ifall någon gör det eller det med sina Soc-pengar för det var inte vad jag startade tråden för. Däremot fårtsatte nemo att svara ---- ja jag får ju inte säga ordet, hah, vad ska man hitta på som är mindre --- där kunde jag inte säga det igen. Och jag svarade på det bara...

• Arbetsvegan
    Vargflicka skrev 2013-12-23 11:52:22 följande:
    Att jag bara sitter och "gnäller" den senaste tiden i tråden är för att jag har inget att säga om olika försäkringar i Agria, IF etc. Eller bryr mig om ifall någon gör det eller det med sina Soc-pengar för det var inte vad jag startade tråden för. Däremot fårtsatte nemo att svara ---- ja jag får ju inte säga ordet, hah, vad ska man hitta på som är mindre --- där kunde jag inte säga det igen. Och jag svarade på det bara...
    Lägg ner att driva dina oförätter.
    Vad har du att tillägga i sakfrågan?
  • viktoria91
    Dr Mupp skrev 2013-12-22 21:45:12 följande:
    Jag har ingen katt. 

Så om du har djur som har skadat en tand och behöver sövas för att ta bort den tanden så avlivar du hellre?
  • Dr Mupp
    viktoria91 skrev 2013-12-23 17:09:58 följande:
    Så om du har djur som har skadat en tand och behöver sövas för att ta bort den tanden så avlivar du hellre?
    Beror på vilken tand. Eftersom jag har gnagare så är deras tänder lite speciella. Men ja om djuren skadar tänderna och som leder till långvariga problem (inte helt ovanligt) så avlivar jag. Har du sett vad felvuxna tänder gör med gnagare och kaniner?

Är det ett tandproblem som enkelt kan åtgärdas så beror sövningen på vilket djur. Det är ganska stora risker med att söva kaniner och gnagare. Dödsfall är inte ovanligt.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • viktoria91

[quote=72035078][quote-nick]Dr Mupp skrev 2013-12-23 17:36:45 följande:[/quote-nick]

viktoria91 skrev 2013-12-23 17:09:58 följande:
    Beror på vilken tand. Eftersom jag har gnagare så är deras tänder lite speciella. Men ja om djuren skadar tänderna och som leder till långvariga problem (inte helt ovanligt) så avlivar jag. Har du sett vad felvuxna tänder gör med gnagare och kaniner? Är det ett tandproblem som enkelt kan åtgärdas så beror sövningen på vilket djur. Det är ganska stora risker med att söva kaniner och gnagare. Dödsfall är inte ovanligt.
    [/quot Jag har själv haft gnagare, marsvin närmare bestämt som avlivats pga tänderna. Jag menar katt då detta forum handlar om katter. En helt vanlig tand på katten som behöver tas bort genom en enkelt operation liksom, Inga konstigheter alls. Hade du avlivat den? Jag har själv har en katt som endast har hörntänderna kvar, 3-4 st har trillat ut och resten bortopererat pga kronisk tandköttsinflammation.
  • Dr Mupp
    viktoria91 skrev 2013-12-24 00:01:38 följande:
    [quote=72035078][quote-nick]Dr Mupp skrev 2013-12-23 17:36:45 följande:[/quote-nick] Beror på vilken tand. Eftersom jag har gnagare så är deras tänder lite speciella. Men ja om djuren skadar tänderna och som leder till långvariga problem (inte helt ovanligt) så avlivar jag. Har du sett vad felvuxna tänder gör med gnagare och kaniner? Är det ett tandproblem som enkelt kan åtgärdas så beror sövningen på vilket djur. Det är ganska stora risker med att söva kaniner och gnagare. Dödsfall är inte ovanligt.[/quot Jag har själv haft gnagare, marsvin närmare bestämt som avlivats pga tänderna. Jag menar katt då detta forum handlar om katter. En helt vanlig tand på katten som behöver tas bort genom en enkelt operation liksom, Inga konstigheter alls. Hade du avlivat den? Jag har själv har en katt som endast har hörntänderna kvar, 3-4 st har trillat ut och resten bortopererat pga kronisk tandköttsinflammation.
    vet inte eftersom jag inte har en katt. Hade jag haft eb katt hade den säkert varit försäkrad. Nu har jag ingen katt och därmed ingen försäkring på djuren. 
Svar på tråden Ni som har katt och hamnat hos Soc