Nån som känner igen sig med sitt barn?
Jag har världens goaste lilla kille som är 5 år.
Han är oerhört kärleksfull och kramig.
Däremot har han varit sen med talet och därför gått hos logoped och har talpedagog i förskolan.
Han är inte det minsta intresserad av de andra barnen på dagis. Han iakttar på avstånd men är aldrig med i leken.
Han är otroligt lugn och snäll.
Nu har vi även varit i kontakt med en barnpsykolog som skulle träffat han flera ggr, men räckte med vi var där 20 min och var med han en förmiddag på förskolan.
Enligt testen hon gjorde ligger han långt under kurvan för en "normal" 5-åring. Han låg mer på en 2-2.5 årings nivå.
Nu ska han få remiss om utredning på rehab.
Han är väldigt inrutad.
Kommer tex hans Morfar hem till oss och äter tårta och vi nästa gång han kommer inte äter tårta så blir han jätteledsen kommer han sedan en 3.e gång utan tårta så går det bra.
Han ställer samma frågor om & om igen.
Varje gång jag hämtar på dagis så har han som rutin att dra upp min tröja och fråga om min tatuering.
På dagis använder dom sig av bilder på den är den bild på en blå matta så när dom har samling och istället skulle sätta sig på den röda mattan så vägrar han det för den stämmer inte med bilden.
Han är oerhört känslig för förändringar.
Bara liten kort beskrivning. Nån som känner igen sitt barn.
Lät som det skulle göras utredning inom autismspektrumet. Jag är lite inne på aspberger.
Vi är i alla fall alla överens om han inte är redo börja i förskoleklass i höst.
Utan tycker han ska gå på dagis ytterligare 1 år med ännu mer stöd.