• Libra1

    Nordic IVF Center Malmö

    Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

    Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

    Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

    Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

    Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

    {#emotions_dlg.flower}Libra


  • Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Kampenombarnlängtan

    Jag behöver allas hjälp nu. Jag är på Rd 9 med blasto o fick redan igår ett svagt streck på gravtestet. Igår kväll så fick jag en ljus ljus rosa flytning o idag har det ibland varit ljus brun med Lutinus, allt är med Lutinus flytning o det är ju inte mycket o ibland tar det timmar innan det kommer något mer o så rinner det till. Testa igår kväll efter jag fick den ljusrosa så var strecket starkare än igår morse även idag har testet blivit starkare, bör jag vara orolig? Jag tror att det är typ nu jag egentligen ska ha mens. Det är inget rött än så länge. Åh jag är så rädd o orolig:( snälla hur har ni haft det? Jag tar Lutinus 3ggr per dag kan det vara den som orsakar det eller?det är väl ett bra tecken att gravtestet blir starkare o starkare för då är det väl inte missfall, eller kemisk graviditet som det heter?

  • Gina43

    Kampenombarnlängtan: hur har det gått? Såg ditt inlägg först nu och tänker att du nu kanske redan vet? Förhoppningsvis var det bara en liten blödning från känslig slemhinna som du hade. Visst, tyvärr kan man få tidiga plus som sedan inte blir något..MEN, att få ett plus är ju en HCG stegring, det innebär att det tog sig (om så bara för en kort tid) och det är positivt! Hur det än gick så är ett svagt plus bättre än inga plus alls.

    Jag hoppas att det gick åt rätt håll! Förstår att drt var nerviga dagar..!

  • Kampenombarnlängtan
    Gina43 skrev 2016-10-23 22:53:00 följande:

    Kampenombarnlängtan: hur har det gått? Såg ditt inlägg först nu och tänker att du nu kanske redan vet? Förhoppningsvis var det bara en liten blödning från känslig slemhinna som du hade. Visst, tyvärr kan man få tidiga plus som sedan inte blir något..MEN, att få ett plus är ju en HCG stegring, det innebär att det tog sig (om så bara för en kort tid) och det är positivt! Hur det än gick så är ett svagt plus bättre än inga plus alls.

    Jag hoppas att det gick åt rätt håll! Förstår att drt var nerviga dagar..!


    Det svaga plusset är borta nu på Rd 12 o jag blöder. Så pyret i magen fäste men släppte igen:( är så ledsen o varit det hela helgen. Men man får skylla sig själv att man är beroende av att testa för hade jag inte testat innan så hade jag inte vetat om att jag var gravid:( så jag väntar på att kliniken ska ringa.

    Vet ni om man får lov o börja direkt efter första mensen o sätta in en FET? Har ju 9 st blastocyster i frysen, tack Gud

    Grattis Libra till er son har läst din blogg dem här dagarna och måste säga att du verkligen har fått gå igenom mycket, så ett stort grattis och njut nu
  • Gina43

    Tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång!

    Om du hade stimulerad cykel denna gång vill de troligen att du har en vanlig menscykel innan ni gör ett FET (oavsett om ni gör stimulerat eller ostimulerat), men hör med kliniken.

    Hoppas att det går bättre nästa gång. Skam den som ger sig!

  • Kampenombarnlängtan
    Gina43 skrev 2016-10-24 14:48:50 följande:

    Tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång!

    Om du hade stimulerad cykel denna gång vill de troligen att du har en vanlig menscykel innan ni gör ett FET (oavsett om ni gör stimulerat eller ostimulerat), men hör med kliniken.

    Hoppas att det går bättre nästa gång. Skam den som ger sig!


    Tack för din omtanke:) dem ville att vi ska vänta till nästa mens som kommer runt den 21 november så lagom till jul så ber jag till Gud att vi får vårt plus av jultomten;) vill så gärna ha ett syskon till vår son som blir 3,5 år till jul. När vi gick på RMC så gjorde vi FET i ostimulerad cykel, brukar man göra samma då på Nordic? När brukar dem sätta in efter ägglossningen i ostimulerad cykel? Vet du det?

    Ja du när man försökt o varit i denna bubblan i 8 år så ger man sig inte. Vår son tog 5 år innan vi fick han i våra armar och syskonet har vi försökt med i 2 år. Men nu hoppas jag verkligen på våra fem dagars odlade som vi har i frysen. Vill bara att detta elände ska ta slut någon gång:(
  • Kampenombarnlängtan

    Tänkte höra med er om man har en 5 dagars i frysen, vilken dag sätter man in det då? Ska göra FET i naturlig cykel. Ska på ultraljud den 25/11, tittar man då på när man ev kommer att ägglossa? Hur funkar det när man gör FET?

  • Vegapunk

    Jag och min sambo var på första läkarträffen idag på Nordic IVF center Malmö med läkaren Kristina, tror hennes namn stavas så, någon som har erfarenhet av henne? Efter att ha läst verkar det som att Pia arbetat där längre.

    Vi fick recept på alla hennes sprutor men eftersom hennes mens är beräknad till december får vi vänta tills januari med att dra igång stimulering.

    Känns väldigt spännande och nervöst att äntligen vara igång efter många års av försök! Detta är vårt första IVF

  • Mizzys

    Hej! Funderar på att gå på ivf igen på ivf nordic, tänkte kanske köpa paketet med tre tester.

    Gjorde ivf där 2014 på ett försök men blev tyvärr inte gravid.

    Hur stor är chanserna att bli gravid på tre försök?

    Känns så jobbigt att genom gå allt igen med mediciner, hopp och sen bara sorg när det misslyckas. Även att det finns inga garantier för ett barn, surt att msn måste ta ett lån och ev betala sv barnet nan inte fick.

    Känns jobbigt .

    Ser att denna tråd är gammal men hoppas att den kommer igång igen.

  • iväntanpåbebis

    Hej!

    Ser att tråden varit inaktiv länge, men jag testar! Är det någon som är igång på kliniken just nu?

    Jag och min sambo hoppas kunna genomföra inseminationer där och har precis inlett utredning.

    Det dök upp en fråga i mitt huvud nu, har de öppet för inseminationer på helgerna? Jag vet ju att det annars kan bli lite problematiskt... ????

    ????

  • Libra1

    De har öppet vid behov på helgerna. Så det är lugnt. :)

    Vi köpte ett 3-pack och lyckades på tredje försöket med IVF. Nu har vi en 6-månaders bebis.

    Lycka till! Nordic är superbra!!! :D

  • MålaMittHjärta

    Vi har varit nöja med nordic, superbra personal och allt kändes så proffsigt. Vi lyckades på andra försöket (köpte 3 pack) och han är nu 10 mån. 

    Håller tummarna för er <3 


    Elvis och Ebbot
  • Längtarefterbarn82

    Dom flesta verkar nöjda efter att ha varit på nordic ivf malmö.Konstigt tycker jag.Hur kunde man gilla det stället när man görbivf vill man känna sig trygg och välkommen.Är det bara jag som fick en  känsla av obehag när jag kom in där.Miljön var inte alls trevlig en lång korridor med massa dörrar.Ingen som hälsa på oss när vi kom in.Sedan kom en skum läkare som känndes otroligt oengagerad och trött.Gav oss ingen som helst information utöver det man redan vet. Mummlade och tänkte länge över sina svar som var jätteflummiga jag höll på att somna under samtalet och tänkte bara kom till saken.En sån konstig känsla man fick där att jag bara tänkte neeej tack.Tom sjuksköterskorna såg skumma ut dom titta knappt på oss.Vissa såg ut som unga praktikanter som gick runt.Inga leenden ingen som hälsa oss välkomna. Detta samtal ska vi sedan betala 1600 kr för vilket skämt.Skulle vi få förhinder med uteblivet möte får man betala 2600😂. Som en skräckfilm kommer inte sätta min fot där igen.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö