• Mammio

Vad fick du i julklapp från ditt jobb?

Än har jag inte jobbat så länge då jag pluggat o så där ett tag, men fick förra julen en väska (rätt så fin ändå) med Kommunens logga och lite godis. I år fick jag 250 kr i presentkort i en butik som jag inte ens vet vad det är. Får se om jag kommer använda den. Hade egentligen bara velat ha biobiljetter eller något.
    Min sambo fick idag en julklapp, en jättefin mjuk och tjock pläd.
    Jag undrar vad ni andra har fått:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-23 11:19
    Det verkar vara väldigt många som inte får något alls. Det tycker jag är väldigt tråkigt faktiskt. För mig betyder det att cheferna ändå bryr sig om sina anställda o gör en sådan sak. Jobbar som sagt inom kommunen som undersköterska och är timanställd så får de som är ordinarie personal och vi timmisar så känns det som att vi också är alla lika värda. Chefen är noga med det att alla ska få lika och det tycker jag hon gör bra. Fick till och med en kram bara sådär av bossen.:P

Hoppas ni som inte fått julklappar av jobbet får det imorn på julafton av nära o kära i alla fall:)
    God jul på er:)

• Svar på tråden Vad fick du i julklapp från ditt jobb?
  • Orcha

Vi fick lägga en julslant till valfri välgörenhet.
    Känns gott för julefriden.

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Dr Mupp

Inget alls. Alla andra fick, men eftersom har en lite annorlunda anställning så fick inte jag nått.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Astrofys
    Insatt skrev 2013-12-23 23:55:25 följande:

Om du tycker att jag och mina kollegor på en kommunal skolförvaltning ska få presenter för pengar som borde gå till skolor som knappt klarar budget pga att ramarna är för snäva får det stå för dig. Nästa gång kanske det drabbar ditt barn och få hade det nog varit annat ljud i skällan man jag lova!
    Insatt skrev 2013-12-23 23:57:54 följande:

Hur menar du att vi skulle förklara för Kommunfullmäktige att vi behöver mer pengar när vi samtidigt lagt stålar på presenter? Hur skulle vi motivera moderater att utöka budget samtidigt som vi slösar pengar på skit de flesta varken vill ha eller behöver?
     Personalutveckling & arbetsmiljö. Har alltid tyckt det är konstigt att  statligt anställda  skall leva under andra förutsättningar än  andra anställda. 

• Gloxi

En märkeskabinväska med 4 flaskor vin i.

Vad många som nämner julbord! Det ser jag inte som en julklapp. Borde vara självklart för alla arbetsgivare att bjuda på julbord (och sommarfest om ekonomin tillåter). Snålt att ge det som julklapp.

• Pegadol

Årskort för SL..men det var ingen julklapp..denna år fick vi ingenting,skänktes tydligen till välgörenhet phuii:(

• Koppkaka

Gloxi, snobb much? Alla företag kanske inte har råd och/eller möjlighet att bjuda på julbord. Och har dom det kanske det är det enda det finns råd till, så det kanske är den julklapp de anställda kan få.

Att få en märkeskabinväska (hej snobb!) full med vin tillhör knappast vanligheterna.

• Gloxi
    Koppkaka skrev 2013-12-26 00:00:47 följande:

Gloxi, snobb much? Alla företag kanske inte har råd och/eller möjlighet att bjuda på julbord. Och har dom det kanske det är det enda det finns råd till, så det kanske är den julklapp de anställda kan få.

Att få en märkeskabinväska (hej snobb!) full med vin tillhör knappast vanligheterna.

Vadå snobb?! Jag har inte bett om den julklappen jag fick. Råkar jobba på ett företag, som det går bra för och de snålar inte med personalaktiviteter och julklappar.

Ett julbord ordnat av arbetsgivaren är en personalfest. Dem ordnar man för att öka sammanhållningen på arbetsplatsen och för att umgås under avslappnade förhållanden. Men, folk här kanske har fått gå på julbord privat på arbetsgivarens bekostnad. Då är det givetvis en julklapp. Men, jag tolkar det inte så när de flesta även har fått en julklapp.

Ett julbord eller julklapp behöver inte vara en dyr historia. Det är tanken som räknas.
  • Monchichier
    Koppkaka skrev 2013-12-26 00:00:47 följande:

har vi tagit oss ett glas vin eller tre för mycket har vi?
Svar på tråden Vad fick du i julklapp från ditt jobb?