• Philippa

Vill köpa Helig Birma kattunge

Min ena birma fick avlivas för ca 6 månader sedan pga cancer... den andra birman blev då ensam kvar. Hon är ju ensam och behöver en kamrat! Hon är bara 2 år och behöver en lekkamrat

Jag har letat på nätet efter en Birma.... men hittar bara någon som bor för långt bort....

Vet ni av någon i Västernorrland med omnejd??

• Svar på tråden Vill köpa Helig Birma kattunge
  • Philippa
    Birmafröken skrev 2013-12-24 10:26:59 följande:
    Grattis, vad spännande! Vilken uppfödning kommer han ifrån?

Moneris heter dom
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-24 08:57:04 följande:
    Har nu tingat en hane Lycklig är jag, han är 5 veckor nu
    Grattis! Finns inget mer underbart än att gå o vänta på sin nya familjemedlem.
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-24 08:57:45 följande:
    Har ni förslag på namn till hane som passar till Felicia som min andra katt heter?
    Vad heter han nu då?
  • Philippa
    Majsan70 skrev 2013-12-24 11:54:30 följande:
    Vad heter han nu då?

Micromeles.....

Funderar på att kalla honom Cesar, vad tycker ni om det?
  • Voluptuous Shalimar
    Philippa skrev 2013-12-25 15:07:41 följande:

Micromeles.....

Vi döpte en av våra birmabebisar i senaste kullen till Conquering Caesar! Han är så fin så!
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-25 15:07:41 följande:

Micromeles.....

Jag hade nog bara kallat honom Micro. Vi har faktiskt aldrig någonsin bytt namn på någon av våra katter med ett undantag. En ur vår egen uppfödning var en hane från början och fick då namnet Strider. Efter 6 månader upptäcktes det att det faktiskt var en hona. (extremt svårt att se på just den katten) Då fick hon namnet Tingeling men kallas Saken.
  • Voluptuous Shalimar
    Majsan70 skrev 2013-12-25 17:54:18 följande:
    Jag hade nog bara kallat honom Micro. Vi har faktiskt aldrig någonsin bytt namn på någon av våra katter med ett undantag. En ur vår egen uppfödning var en hane från början och fick då namnet Strider. Efter 6 månader upptäcktes det att det faktiskt var en hona. (extremt svårt att se på just den katten) Då fick hon namnet Tingeling men kallas Saken.
    Håller iofs med. Har katten ett namn så har han.
  • Philippa
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-25 19:01:39 följande:
    Håller iofs med. Har katten ett namn så har han.

Äsch, det kan väl inte spela nån roll? Jag menar, i stamtavlan får han ha sitt namn han fått av uppfödaren såklart.... men jag vill inte kalla en katt för Micro.....
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-25 19:37:25 följande:

Äsch, det kan väl inte spela nån roll? Jag menar, i stamtavlan får han ha sitt namn han fått av uppfödaren såklart.... men jag vill inte kalla en katt för Micro.....
    Jag ser det som så att hos uppfödaren har de ofta fått ett namn eller ett smeknamn som de kallas för. Väldigt förvirrande att helt plötsligt byta namn. Jag säger naturligtvis inget om våra köpare byter namn, men jag skulle aldrig göra det på nån av våra katter.
    Den kullen vi har just nu är i dag 6 veckor gamla och lyssnar fullt ut på sina namn när vi pratar med dem o kallar på dem osv.
  • Philippa
    Majsan70 skrev 2013-12-25 19:43:38 följande:
    Jag ser det som så att hos uppfödaren har de ofta fått ett namn eller ett smeknamn som de kallas för. Väldigt förvirrande att helt plötsligt byta namn. Jag säger naturligtvis inget om våra köpare byter namn, men jag skulle aldrig göra det på nån av våra katter.
    Den kullen vi har just nu är i dag 6 veckor gamla och lyssnar fullt ut på sina namn när vi pratar med dem o kallar på dem osv.

Jo, det förstår jag... men jag vill verkligen inte kalla den lilla sötnosen för Micro.
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-25 19:44:58 följande:

Jo, det förstår jag... men jag vill verkligen inte kalla den lilla sötnosen för Micro.
    Skitfräckt namn ju. Men vad kallar de honom? Sorry men jag kan inte rekomendera nåt annat namn. Du löser det säkert ändå.
  • Philippa
    Majsan70 skrev 2013-12-25 19:46:11 följande:
    Skitfräckt namn ju. Men vad kallar de honom? Sorry men jag kan inte rekomendera nåt annat namn. Du löser det säkert ändå.

Tack
  • Birmafröken

Välj ett namn du själv vill kalla honom för. Jag tror inte att katter bryr sig ett dugg om vad de heter. De lär sig att lyssna till personen som säger namnet, så byter katten ägare kan den lika gärna byta namn också.

Mina katter vet precis vad de heter när jag ropar på dem, men om andra försöker locka dem till sig ignorerar de sina namn fullständigt.

• Majsan70
    Birmafröken skrev 2013-12-25 21:34:12 följande:

Välj ett namn du själv vill kalla honom för. Jag tror inte att katter bryr sig ett dugg om vad de heter. De lär sig att lyssna till personen som säger namnet, så byter katten ägare kan den lika gärna byta namn också.

Mina katter vet precis vad de heter när jag ropar på dem, men om andra försöker locka dem till sig ignorerar de sina namn fullständigt.

Oj så olika det kan vara. Våra katter svarar på sina namn oavsett vem som pratar med dem. Ser man speciellt när vi har kullar med kattungar och det kommer spekulanter. Märks ju väldigt tydligt när vi lockar på en speciell katt härhemma också. Ropar någon på Seawolf så är det ju just han som kommer och inte Onyx, Opal eller nån av de andra katterna.
  • Billy

Jag bytte namn på våra katter när de kom, de var då 13 resp 14 veckor gamla. Spelar ingen roll vem som ropar, de  lystrar till sitt namn. 

• Philippa

Här den lilla skönheten, visst är han söt?
  • Majsan70
    Philippa skrev 2013-12-27 18:00:25 följande:

Här den lilla skönheten, visst är han söt?
    Ljuvlig!
Svar på tråden Vill köpa Helig Birma kattunge