• Anonym (?)

Flytta ihop?

Jag har varit separerad från dotterns pappa i drygt 3 år nu. Efter ett halvår började jag lite lätt dejta en kille men ingen min dotter blev introducerad för i den meningen. Hon var bara 2 år då så någon gång var hon med ute på promenad och somnade i vagnen men jag sa att det bara var en vän.

Sedan efter ytterligare ett halvår kände jag att efter 10 år med min dotters pappa var jag nog inte redo att dejta så vi gjorde slut. Behövde tid att landa.

Efter 6 månader saknade vi varandra igen och vi började dejta mer frekvent och efter några månader introducerades han som min pojkvän för dottern, som då var drygt 3 år...
    Av olika skäl var vi tvugna att separera igen efter ett år ihop (dock inte pga bråk eller att vi inte tycker om varandra utan yttre orsaker) men vi bodde ju aldrig ihop och umgicks mycket kvällstid utan dottern för att ta det lugnt.

Nu ytterligare ett år senare. Dottern är nästan 5 vid detta laget, kan vi börja ses igen. Hon gillade honom jättemycket och har pratat lite om honom hela tiden.
    Tyvärr gör ju denna "velighet" att jag nu tvekar när det gäller dottern. Hur gör man? Jag har henne på heltid så har svårt att inte låta henne träffa honom alls.
    Är det bättre att köra på fullt ut direkt med att flytta ihop (vi har ju inte separerat förut pga att vi inte tycker om varandra utan andra orsaker så vi vet ju att vi trivs ihop) eller ska man ta det extremt långsamt??

Vet att det låter rörigt men vill ha konkreta tips och inte påhopp tack!

• Svar på tråden Flytta ihop?
  • Nyfiken gul

var inte så försiktig är mitt tips. Barn vet och förstår mer än man tror.  Introducera honom i ert vardagsliv så går allt mycket smidigare. 

det gör absolut ingenting att han sitter i köket och ska äta middag med er, det gör ingenting att han är med på familjeutflykter mer än bara till lekparken, han kan absolut vara den som är med och storhandlar en fredag kväll, han kan absolut vara en kandidat till att borsta tänderna på henne en kväll medan du bäddar rena lakan... 

ta det för vad det faktiskt är - annars kommer HON börja undra vad som pågår.  Var ärlig o rak och krångla inte.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (?)

Ja men ska man fortsätta att "dejta" eller ska man liksom köra på hela grejen. Hon förstår ju att han inte bara är en vän och det känns som om det blir fånigt att bara träffas här och där. Samtidigt har vi ju en brokig historia och även hennes pappa har ett rörigt liv så vill oboe krångla till det än mer liksom.

• Nyfiken gul
    Anonym (?) skrev 2013-12-22 20:17:58 följande:
    Ja men ska man fortsätta att "dejta" eller ska man liksom köra på hela grejen. Hon förstår ju att han inte bara är en vän och det känns som om det blir fånigt att bara träffas här och där. Samtidigt har vi ju en brokig historia och även hennes pappa har ett rörigt liv så vill oboe krångla till det än mer liksom.
    kör på men använd sunt förnuft.  klart man kan sitta o kramas i soffan medan hon ser bolibompa det är väl inget problem. Men man behöver ju inte klistra kärleken o gosigullet i nyllet på henne dag ut o dag in.  Visa kärleken mellan er ska ni visst göra men gör det med sunt förnuft helt enkelt. 

Så jo han kan sitta i köket i kalsingar och äta frukost en lördagsmorgon och hon tycker inte det är särskilt konstigt att han för tredje natten i rad sover över. 

så ja - ni har ett förhållande och jag tycker ni ska stå för det inför dottern också men använd era kloka huvuden  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Flytta ihop?