• Tobby

försäkringar

Vilka försäkringar har ni o vilka villkor o vad kostar dom på er katt ??

• Svar på tråden försäkringar
  • Tobby
    Majsan70 skrev 2013-12-22 22:48:20 följande:
    Kuk för dig då om du vill lägga ut 50000 på ett bräde. Inget jag har kust med i alla fall. Därav att jag har en bra försäkring från det att de är 6 veckor och livet igenom.
    Det har jag oxå i 8 år o sedan byta eller vara beredd på kostnader :)
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 21:58:51 följande:
    Precis, inse att vi har olika åsikter och att du inte äger trådarna utan familjeliv. :)
    Lämna min tråd tack !
  • Majsan70
    Tobby skrev 2013-12-22 22:50:00 följande:
    Det har jag oxå i 8 år o sedan byta eller vara beredd på kostnader :)
    Har du otur blir det kostnader oavsett. Jag tror att priserna jämnar ut sig med åren helt enkelt. Jag tror på det här med att man får vad man betalar för.
  • Tobby
    Majsan70 skrev 2013-12-22 22:51:50 följande:
    Har du otur blir det kostnader oavsett. Jag tror att priserna jämnar ut sig med åren helt enkelt. Jag tror på det här med att man får vad man betalar för.
    Klart det kan bli kostnader men det innebär kostnader om man har djur oavsett försäkring , vi har ett sparande enbart för katten just därför o nu ökar vi den summan med 150kr i mån som är det som skiljer kostanden mellan den vi haft o den vi har nu ! Ingen av alla katter jag haft innan ca 13 st har vi behövt kostat på nå mycket o dom var aldrig sjuka så det finns pengar till kostnader ! Händer inget innan katten lämnar oss så har vi ett bra sparande i alla fall !
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 22:50:40 följande:
    Lämna min tråd tack !
    Nu var det du som dillade om att ha olika åsikter så det är helt ok för mig att inte tycka lika.
    det är inte din tråd, du startade den men äger den inte. Passar inte svaren dig så lämnar du tråden, du kräver inte att andra ska göra det.  Normalt vuxenansvar.
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 22:57:36 följande:
    Nu var det du som dillade om att ha olika åsikter så det är helt ok för mig att inte tycka lika.
    det är inte din tråd, du startade den men äger den inte. Passar inte svaren dig så lämnar du tråden, du kräver inte att andra ska göra det.  Normalt vuxenansvar.
    Att du orkar förstöra tråd på tråd ! Lägger ner denna tråd ! Det går inte att ha trådar så länge du finns på fl ! Anmäler igen !
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 23:02:08 följande:
    Att du orkar förstöra tråd på tråd ! Lägger ner denna tråd ! Det går inte att ha trådar så länge du finns på fl ! Anmäler igen !
    Det är inte jag som ryter LÄMNA MIN TRÅD och ANMÄLT...
    Gissa vem som tjafsar sönder tråden?
    Jaja, god jul på dig också du ryare och anmälare. Tomte
  • Majsan70
    Tobby skrev 2013-12-22 22:54:43 följande:
    Klart det kan bli kostnader men det innebär kostnader om man har djur oavsett försäkring , vi har ett sparande enbart för katten just därför o nu ökar vi den summan med 150kr i mån som är det som skiljer kostanden mellan den vi haft o den vi har nu ! Ingen av alla katter jag haft innan ca 13 st har vi behövt kostat på nå mycket o dom var aldrig sjuka så det finns pengar till kostnader ! Händer inget innan katten lämnar oss så har vi ett bra sparande i alla fall !
    Alltid bra att spara iofs, men blir katten sjuk kan det gå på stora summor. Har man dessutom otur kan det blir stora summor tätt inpå varandra o då kanske sparandet är slut eller inte har räckt från början. Men alla gör det som passar bäst. Själv chansar jag inte för jag vet hur jäkla dyrt det kan bli. Jag vill ha en bra försäkring som täcker katten hela livet.
  • Tobby
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 23:03:21 följande:
    Det är inte jag som ryter LÄMNA MIN TRÅD och ANMÄLT...
    Gissa vem som tjafsar sönder tråden?
    Jaja, god jul på dig också du ryare och anmälare. Tomte
    Det var du som började i inlägg 7 o i flera andra trådar ! Ledsen ni andra som vill prata om detta men det funkar inte så länge jag har detta nick tydligen !

I mina anonyma inlägg är inte denna fl are på mig av nån konstig anledning trots likvärdig trådstart ! Sorry jag lämnar !
  • Arbetsvegan
    Tobby skrev 2013-12-22 23:10:49 följande:
    Det var du som började i inlägg 7 o i flera andra trådar ! Ledsen ni andra som vill prata om detta men det funkar inte så länge jag har detta nick tydligen !
    I mina anonyma inlägg är inte denna fl are på mig av nån konstig anledning trots likvärdig trådstart ! Sorry jag lämnar !

Tja, jag är inte aktiv i så många trådar så din allmänna viftning om att "du inte har mig efter mig i dina anonyma inllägg" kan man inte tolka till din fördel hur gärna du än vill. Du vet väl, du som irrar om reglerna, att man inte får vara anonym och oanonym i samma tråd om syftet är att diskutera med sig själv/ hålla med sig själv?
    det är nämligen enda gången dina argument blir hållbara.

Men nu släpper vi det och vinkar dig adjö
    God jul!

Svar på tråden försäkringar