Ergobaby eller babybjörn
Vilken börsele rekommenderar du ich varför? Behöver en bekväm sele och undrar vilken som är bäst och skonsammast mot ryggen. Tacksam för svar...
Vilken börsele rekommenderar du ich varför? Behöver en bekväm sele och undrar vilken som är bäst och skonsammast mot ryggen. Tacksam för svar...
TS, det finns massor med bärredskap. För att tipsa behöver man veta barnets ålder plus din kroppsbyggnad. Vissa bärselar passar långa, andra smala. Några är för större barn, andra mindre.
Ergo med bebisinsats alla gånger! Använde tills barnen vägde 12 kg eller så. Känns knappt att bära i den
Flickan och kråkan: jo det låter logiskt.jag är 167 och har normal kroppsbyggnad. Lite extra hull nu efter två graviditeter.hartvå barn, 14 mån resp. 2 mån. Skulle helst vilja ha en sele som passar dem båda. Det bästa är ju egentligen att gå och prova selarna för att se vilket som bäst passar. Tänkte mest höra mig för vilken sele som är populärast och eventuellt köpa från blocket
Jag skulle kika lite på Boba 4G om jag vore du. Men du lär inte hitta den på blocket. Ergo och beco brukar finnas där. Har sett en och annan Pognae också (väldigt lik ergon).
Ergo absolut. BB är hemsk på alla sätt och vis.
Passar man inte i en ergo finns det liknande selar typ Beco
vet inte om det fortfarande finns intresse men, jag fick låna en baby björn som jag hade när jag flög med min då 7-veckors, och det funkade bra, jag hade den sen när vi åkte bil och jag skulle in i en affär. fördelarna med den är att den är väldigt smidig och lätt att använda. nackdelarna är främst att min rygg inte är så stark än, så iom att min pojke växer, blir det tyngre men min rygg inte direkt starkare. Vi fick en ergobaby, men jag tyckte att den var svår att använda och jätteklumpig så vi lämnade tillbaka den.. men! nu när min pojke är nästan 3 månader funkar inte bb och jag såg en film om hur jag kunde sätta på ergon så vi köpte en ny och nu tycker jag den är jättebra!
kort sagt, hade jag gjort om hade jag använt ergon från början. nu fick vi som tur är låna bb men det känns som att användningstiden för den är kort eftersom den bara bär på axlarna.
Oj, glömde skriva rek.
Pognae
Beco
Ergo
Manduca
Angelpack
Beror på din storlek och vilka färger du gillar. Och prisklass.
Försök prova och känn efter. Bor du nära någon affär som har? Eller i en stad/ort där någon som tex jag bor nära. Vi har lite olika, typ 17 olika bärdon hemma. Används av två personer, olika storlekar på barn och olika tillfällen.
babybjörn är verkligen ingen hit. Prova ergonomiska bärselar - det finns ju mer än bara ergobaby
Jag har köpt BB One, den senaste. Den funkar jättebra att bära både baby och lite större barn i. Fördelen är ju att man kan bära barnen med ansiktet ut. Min lilltjej gillar inte att sitta mage mot mage.
Jag älskar Pognaen. Vi har använt den till båda våra barn och min son som är 4.5 kan fortfarande sitta i den korta stunder om han vill. Lillan sover sina tupplurar där och har gjort det sen hon föddes.
Väldigt prisvärd och superbra material. Vi har som sagt haft den LÄNGE och den håller måttet efter alla användningar!
Kolla här: www.temahalsa.se/sa-bar-du-ditt-barn-ergonomiskt/