• frökenelisabeth

Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?

Japp, dagens meningslösa fråga här:

Du sitter på tåget, ombord kliver en mamma med sin 1,5-åring i vagn. Mamman har en påse från Burger King i handen, och matar sitt barn med pommes frites från påsen. Vad tänker du? Motivera gärna! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?
  • Miss P

Jag tänker så gött. Ge mig! Nån gång ibland kan man ge sitt barn lite skräpmat. Det tror jag inte är skadligt. Ger man dom skräpmat ofta däremot. Det är en annan sak.

• Tow2Mater

Tänker "Burger King...? När det finns Sibylla eller McD!"
    Burger Kings pommes är inte de godaste.

• KimPossible
    Tow2Mater skrev 2013-12-31 03:37:08 följande:
    Tänker "Burger King...? När det finns Sibylla eller McD!"
    Burger Kings pommes är inte de godaste.
    Det blev förmodligen det alternativ som låg närmast tågstationen. Flört

Hua, kolhydratter, socker, fett, salt och jävelskap. Man borde kunna göra en hyfsad revy eller parodi på det där...eller sorry, det var ju just det jag såg i går att någon annan gjort, när jag tittade på "Hälsoresan"! 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • Your Mama Bear

Jag skulle inte bry mig. Jag antar att de inte äter där jämt och det är inte undantagsfallen som har påverkan på den långsiktiga hälsan.

När man reser finns det tyvärr inte så många andra alternativ heller.

• Your Mama Bear

Vi brukar för övrigt ha med oss nyttigare snacks men när man reser långt är det svårt att ta med större måltider. Det är inte så bara att få med sig frukost, lunch och middag.

• Tow2Mater

Vad som allvarligt förundrade mig lite var när vi hade bjudit en familj med en ca 1.5-åring på middag o serverade egenfångad firterad fisk med (också friterad) pommes, satt pappan och matade flickan med mestadels pommes. Hon gillade absolut fisken, så när han gick ifran ett tag, stoppade jag in fisk i munnen på henne istället :)  Tror bara inte han tänkte helt enkelt.

• Johan A

Jag hade tyckt synd om barn och förälder pga den industrialiserade vinstintressen går före vår hälsa med våra politiker som knähundar. Det finns ungefärligt 5st kända cancerogena ämnen i all mat från MC, Sibylla & BK. Dessa kemikalier ingår i de 5000st verifierade ämnen som finns bland oss pga kemibolagens framfart.
    Totalt finns där 150 000st kemikalier. och var 3 sekund hittar kemibolagen på en ny.
    Det räcker att de uppvisar en rapport om att det är ofarligt och nivå (gränsvärde)
    Dessa totalt vet ingen något om hur de funkar sinsemellan eller tillsammans.
    Antagonister & synergi verkan.
    Jag kommer aldrig låta mina barn äta dessa produkter.
    Tänk själv om en hamburgare med pommes inte möglar på 5 år?
    Kravmärkt mat, giftfria produkter m.m
    Se lite länkar för att förstå:
    ki.se/forskning/fler-kemikalier-i-vardagen-barnen-mest-utsatta&l=sv
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-foraldrar/Mat-somn-och-praktiska-rad/Praktiska-rad/Barn-och-kemikalier/

Sök gärna mer själva om ni vill... Se även Underkastelsen med Stefan Jarl & Eva Röse här:

Finns ett antal olika grupper på Facebook m.m Plastbanta, giftfri vardag osv.

• Åttiotalist

Jag går hem och skriver en ilsken tråd på Familjeliv. En orosanmälan är på plats också, såna där McDonaldsätare slår säkert sina barn också liksom.

• Tow2Mater
    Johan A skrev 2014-04-09 18:01:05 följande:
    Tänk själv om en hamburgare med pommes inte möglar på 5 år?

Gammal historia, som visats vara helt naturlig och bogus att "användas" i såna här sammanhang.

• frökenelisabeth
    Tow2Mater skrev 2014-04-09 18:18:55 följande:

Gammal historia, som visats vara helt naturlig och bogus att "användas" i såna här sammanhang.

"Bogus"...?
Svar på tråden Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?