• frökenelisabeth

Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?

Japp, dagens meningslösa fråga här:

Du sitter på tåget, ombord kliver en mamma med sin 1,5-åring i vagn. Mamman har en påse från Burger King i handen, och matar sitt barn med pommes frites från påsen. Vad tänker du? Motivera gärna! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?
  • ApanApansson

Hmm tänker väl klassiska "wt" tänket, beror nog lite på hur de ser ut i övrigt också.
    Förstår inte hur någon kan mata sitt barn med den skiten!

Ps. Jo jag har ett liv och gör annat än att "bry mig om vad andra gör", men en tanke tar inte så lång tid

• Luna2

Jag tänker inte så mycket om det för för mig betyder det inte att barnet kommer bli överviktigt i framtiden. Vad tänker du själv ts

• Egendomligt

Jag anser inte att det är något problem att ett barn äter pommes frites, det gör mina barn också ibland. Ingen fara om det inte sker varje dag. Hade barnet i fråga varit kraftigt överviktigt hade jag nog reagerat på att barnet fick fettrik mat, men inte annars.

• Frontline

Min tanke är att barnet är hungrig och att dom hade inte tid att äta upp maten innan tåget gick.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LillGris

Kag tänker nog mest att en 1,5åring inte bör behöva matas, utan borde kunna käka pommes helt själv ;)

• Vinterankan
    Egendomligt skrev 2013-12-29 08:50:12 följande:
    Jag anser inte att det är något problem att ett barn äter pommes frites, det gör mina barn också ibland. Ingen fara om det inte sker varje dag. Hade barnet i fråga varit kraftigt överviktigt hade jag nog reagerat på att barnet fick fettrik mat, men inte annars.

Samma för mig. Om jag ser ett uppenbart överviktigt barn få dålig mat så reagerar jag, annars inte.
  • Majan78

Egentligen ingenting, möjligtvis att det förmodligen inte är hennes första barn Glad

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Antilopen
    LillGris skrev 2013-12-29 08:54:37 följande:
    Kag tänker nog mest att en 1,5åring inte bör behöva matas, utan borde kunna käka pommes helt själv ;)

Hehe Ja inte är det nån katastrof att ge sitt barn pommes nån gång ibland. Vid 1,5 år åt mitt barn samma mat som oss vuxna (exkl godis, läsk och alkohol...)
  • Jill 79

Tänker att det kunde varit jag. Burger king är ju gott och väldigt smidigt om man är på resande fot. Och min 1,5 åring hade nog blivit ledsen om hon inte fick något att äta.

Svar på tråden Vad tänker du när du ser en mamma mata sin 1,5 åring med pommes frites?