• Värmlandstösen

Min kille får prestationsångest när vi ska ha sex

Jag och min sambo har försökt att få ett plus i snart ett halvår nu.
    Även innan vi började försöka fick vi inte till vårt sexliv så bra, men det funkade iaf ibland!

Min sambo hade i början svårt att komma när vi hade sex, men nu är det sällan han får upp den alls.
    Han känner ingenting säger han... ingen upphetsning.
    Detta är väldigt jobbigt, mest för honom såklart, men även för mig.

Jag tror detta är nåt som sitter i huvudet på honom, men jag skulle behöva hjälp med att få honom ur det.
    Nån som har erfarenhet av detta och har lite tips?
    Han känner sig ledsen och värdelös varje gång vi försöker och inte får till det.
    Han säger att det hänger ju på honom alltihop också gör han mig besviken.

Har frågat BM om hjälp när jag va där i ett annat ärende, hon tipsade om en mottagning för sexuell hälsa, men sambon vill absolut inte prata med nån om det här!

Så snälla ni, har nån nåt bra tips vill jag gärna ha det!

• Svar på tråden Min kille får prestationsångest när vi ska ha sex
  • nilam1982

Hej!
    vi var i liknande situation. När vi började försöka få barn så hade min man svårt att komma när vi hade sex, vilket var jobbigt för oss båda. Jag hade en otrolig längtan efter barn och pressen blev bara större och större på honom. Han ville inte heller gå och prata med någon. Vi gick över på heminsemination. o nu är jag i vecka 26. Det tog sin tid, så vi utreddes för barnlöshet och det de då fann var att jag hade låg ämnesomsättning, vilket försvårar att bli gravid, åt medicin i 4-5 månader innan det tog sig, men det gjorde det till slut :) Detta gjorde även att sexlivet blev bättre då det inte blev någon press att prestera.

Hoppas att ni hittar något sätt som fungerar för er och att ni oxå får er efterlängtade plus.

kram

• Värmlandstösen

Åh, grattis till graviditeten! :) Jag har funderat på heminseminstion med faktiskt. Hur gick ni till väga? Sett att det finns "kit" man kan köpa på nätet... Va tyckte din kille om det? Har nämnt det för min sambo, men han sa bara att vi borde väl kunna göra barn på "vanligt" sätt. Blir inte hans spärr i huvudet bättre snart så får ni nog göra nåt iaf!

• nilam1982

Tack :)
    vi använde oss av 5 ml spruta från apoteket, man brukar få det till medicin till djur. Jag frågade på apoteket och fick en, tror jag sa att det var för att få i min hund vätska, men ej helt säker. 
    Tog en burk vi hade hemma som mannen levererade i, sen använde jag sprutan och låg därefter ca 30 min. Han tyckte det oftast var ok, var ibland när han var trött och jobbat mycket kände han att det var ett tvång och svårt att få till, men oftast var det ok. Han tyckte iallafall att det var lättare än att presterar på "vanliga" sättet på beställning.
    Håller tummarna för er.

• Ingrid1989

Någon som försökt länge att få barn och sedan övergått till heminsemination?

Och kanske tom lyckats?

Nyfiken på detta då sexlivet är dött och begravet för länge sen här. Vilket är trist då vi är oförklarligt barnlösa.

(Fast just NU finns en ganska krass förklaring) :p

• Fröken Frågvis
    Ingrid1989 skrev 2014-03-10 13:03:57 följande:
    Någon som försökt länge att få barn och sedan övergått till heminsemination? Och kanske tom lyckats? Nyfiken på detta då sexlivet är dött och begravet för länge sen här. Vilket är trist då vi är oförklarligt barnlösa. (Fast just NU finns en ganska krass förklaring) :p

Efter ungefär ett års kämpande med mycket prestationsångest för min man gick vi över till heminsemination. Gjorde som beskrivet ovan; min man kom i en liten burk och därefter använde vi en 5ml medicinspruta. Jag låg kvar på rygg med benen i vädret ca 20-30 min. Efter 4-5 månader blev jag gravid och dottern är idag två veckor. Så visst kan det gå med heminseminering!
Svar på tråden Min kille får prestationsångest när vi ska ha sex