• Mettelofstrand

BF juli i Lund/Malmö med omnejd

Hej! Jag och min man beräknar att få en liten en den 25 juli. Vårt första barn! Vi bor i Lund och min fråga är om det finns fler än jag i Lund med omnejd som också ska få en liten i juli? Hade varit roligt att ha kontakt med er!😊 Med vänlig hälsning, Mette

• Svar på tråden BF juli i Lund/Malmö med omnejd
  • KajsaS

Jag bor också i Lund och är beräknad till 16 juli. Är nu i vecka 16+. Har som tur är inte mått dåligt i början av graviditeten förutom en huvudvärk som fortfarande inte vill ge med sig och nu börjar foglossningen komma :-/

Har inte fått någon tid för ultraljud än, men misstänker att det borde komma om några veckor. Skönt att höra att det verkar dröja för fler.

Var och kollade på barnvagn i helgen. Med leveranstider ska man tydligen räkna att man är beräknad i juni istället eftersom det är semestertider. Så med 12 veckors leveranstid på vissa vagnar så behöver man beställa i mitten av mars. 

• Teereseee
    KajsaS skrev 2014-02-03 16:01:07 följande:
    Jag bor också i Lund och är beräknad till 16 juli. Är nu i vecka 16+. Har som tur är inte mått dåligt i början av graviditeten förutom en huvudvärk som fortfarande inte vill ge med sig och nu börjar foglossningen komma :-/

Har inte fått någon tid för ultraljud än, men misstänker att det borde komma om några veckor. Skönt att höra att det verkar dröja för fler.

Var och kollade på barnvagn i helgen. Med leveranstider ska man tydligen räkna att man är beräknad i juni istället eftersom det är semestertider. Så med 12 veckors leveranstid på vissa vagnar så behöver man beställa i mitten av mars. 
    OJ, bra du sa det! :) tack!
  • Trasan87

Vi ska åka och kolla på vagn nästa vecka om allt går bra på Rul:en
    Blir nog babyringen i Malmö, men vet inte om vi ska köpa ny eller begagnad än!

Bf - 24 juli 2014, vår första <3
  • KajsaS
    Trasan87 skrev 2014-02-21 12:01:32 följande:
    Vi ska åka och kolla på vagn nästa vecka om allt går bra på Rul:en
    Blir nog babyringen i Malmö, men vet inte om vi ska köpa ny eller begagnad än!
    Lycka till nästa vecka! Hade RUL i tisdags. Allt såg bra ut och det var riktigt häftigt, speciellt några timmar efteråt när jag började förstå vad det var jag hade sett. Blev flyttad 6 dagar från 18+5 till 17+6, så nytt datum är 22 juli istället för 16 juli. Sommaren är räddad!

Vi har också spanat på vagn och är inne på Emmaljunga Viking eftersom vi behöver en jättesmal vagn pga smal ytterdörr. Vagnen måste vara smalare än 57 cm så Vikingen är typ enda som är smal nog. Tyvärr är den ny i sortimentet och finns ännu inte att köpa begagnad, och det finns inte heller så värst många tester eller utvärderingar att läsa om den.
  • albastro

Vi har köpt en vagn på smooth baby i malmö. Fina vagnar och inte alls dyra. Betalade 2999 för helt ny, vi skippade bilstolen för 299 extra.

Men dom var inte så breda, om jag minns rätt. kanske kolla där?

• Trasan87

Jag är också sugen på en Emmaljunga, verkar som dem håller länge! Vet dock inte riktigt modell, vi bor ju på landet med lite grusvägar och sånt, känns som punkteringsfria hjul hade varit riktigt bra.
    Sen vill man ju såklart att den ska vara lätt att slänga in i bilen om man vill åka, samtidigt är det bra om den håller till ett barn till om det skulle bli något syskon längre fram
    Vi ska åka och kika på lite olika modeller och sen får vi se hur det ser ut på begagnat marknaden på den modellen vi vill ha. Annars har vi väl sådär en månad på oss att beställa iaf!

Bf - 24 juli 2014, vår första <3
  • KajsaS
    albastro skrev 2014-02-21 18:48:58 följande:
    Vi har köpt en vagn på smooth baby i malmö. Fina vagnar och inte alls dyra. Betalade 2999 för helt ny, vi skippade bilstolen för 299 extra.

Men dom var inte så breda, om jag minns rätt. kanske kolla där?
    Tack för tipset! Jag tittade på deras hemsida nu men hittade inga mått Så jag började med att skicka ett mail till deras kundtjänst och så blir det kanske en tur dit för att kolla.
  • KajsaS
    Trasan87 skrev 2014-02-03 13:28:32 följande:
    Nu har jag ringt och pratat med dem, och jag låg med på deras lista men hade inte fått någon tid än.
    Man måste tydligen hade passerat vecka 18 också, så jag fick den 24 Kommer bli tre långa veckor!
    Lycka till på RUL idag!
  • mika elaA

Hej på er igen.. 

Det duggar inte tätt mellan mina inlägg.. Skäms 

Men hur mår ni?

Jag mår oförskämt bra. Är i v. 21 nu och det rullar på. 

Barnvagn är ju väldigt aktuellt att ta tag i nu. Välja modell är inte det lättaste... men vi är också inne på en Emmaljunga. Har inte varit i butik å tittat ännu så det ska vi göra. 

Var bor ni allihopa? Är det någon av er som bor i Malmö? 

Trevlig söndag! (Tråkväder idag, regn och rusk).Obestämd

• Trasan87
    mika elaA skrev 2014-03-16 08:35:34 följande:
    Hej på er igen.. 

Det duggar inte tätt mellan mina inlägg.. Skäms 

Men hur mår ni?

Jag mår oförskämt bra. Är i v. 21 nu och det rullar på. 

Barnvagn är ju väldigt aktuellt att ta tag i nu. Välja modell är inte det lättaste... men vi är också inne på en Emmaljunga. Har inte varit i butik å tittat ännu så det ska vi göra. 

Var bor ni allihopa? Är det någon av er som bor i Malmö? 

Trevlig söndag! (Tråkväder idag, regn och rusk).Obestämd
    Hej

Jag är i vecka 22 nu och mår oxå rätt bra, haft lite ont i ryggen igår men annars kör på som vanligt!
    Jag har köpt  en barnvagn
    Blev en begagnad emmaljunga city cross, jätte fint skick!
    Bf - 23 juli 2014, vår första <3
  • mika elaA

Skönt att du mår bra Trasan. :) 

Vad bra att ni hittat barnvagn. =) Vi har också letat mycket och äntligen kommit fram till vad vi ska ha. :)

Man har ju vissa krav och de finns ju inte den "perfekta" vagnen. ;) 

Har ni börjat känna av sparkar och rörelse av lilla bebisen?

Ha de fint! Skrattande

• albastro

Jag har känt av den lilla flera veckor med "fladdret", men nu i 2 veckor har det varit rena sparkar, förra veckan kände gubben dom för första gången med, aldrig sett han gå o fånle som då :D

• Trasan87

Jag har kännt sparkar sen vecka 17 och min sambo kände väldigt tidigt också.
    Lill-tjejen ligger nog ganska ytligt på mig

Går in i vecka 25 imorgon, har börjat vakna mitt i natten av kramper / sammandragningar. Nån mer?
    Imorgon ska jag till Lund och titta på en city liggdel till vår barnvagn, den såg jätte fin ut och isf är vagnen helt klar så kan man börja titta på säng och skötbord

Bf - 23 juli 2014, vår första <3
Svar på tråden BF juli i Lund/Malmö med omnejd