Köpa barnvagn utomlands?!
Är sugen på en Baby jogger city mini GT, då jag har dubbelvagnen. Men tänkte beställa singelvagnen från typ England eller Polen, eller från nåt annat land! Någon som har gjort det och rekommenderar nån bra sida?
Är sugen på en Baby jogger city mini GT, då jag har dubbelvagnen. Men tänkte beställa singelvagnen från typ England eller Polen, eller från nåt annat land! Någon som har gjort det och rekommenderar nån bra sida?
Från USA kan man åka på tull och grejer och det kan bli dyrt! Rek absolut Polen när det gäller BJ vagnar.
Men köpte ni regnskydd till?
Frumariah.blogg.se
Jag använder ett vanligt regnskydd, sådant universal för framåtvända vagnar.
Bumper köpte jag dock till. Men beror på vad för barn man har om det behövs haha.
Jo jag behöver absolut en bumper :) har en 3 åring, en 2 åring och en på 4 mån :) men en fråga till, hur betalade ni?
Överföring till konto gjorde jag. Köpte inget regnskydd, använder ett universal de gånger det behövs. :) Ingen bumper, men ska nog köpa. :)
Onormalin160: ja okei! Man kan ju dra ner suffletten långt med om det börjar regna! Har deras regnskydd till dubbelvagnen men. Det är ju stort knöligt och känns instängt! Ska sälja min emmaljunga nitro vagn först, annars tillåter mannen inte mej köpa ny :) har 4 st, men till olika behov ;)
Det är fint med många vagnar, men männen brukar inte uppskatta dem. ;) Jag har begränsat mig till två, Babyjoggern i bilen och en Kronan Duo som hemmavagn. :)
Nej precis! Jag har en dubbel gt, en dubbel paraply sulky, en brio hello Kitty sulky, en emmaljunga nitro! Men hello kittyn är lite taskigt att ha till pojkarna :) Emmaljungan är stor men bra när jag bara går med ett barn, dubbelsulkyn är för smal att ha mjuklift i :) haha men ska ge bort kittyn, ställa dubbelsulkyn hos mamma och sälja Emmaljungan! Då har jag 2 babyjogger bara! Hahaha
Haha samma här. Jag har bara ett barn som åker vagn, men har ändå 2 BJ (en GT mini och en Summit X3). Plus en Emmaljunga Edge, men den ska säljas nu. Vagnar är kul, har haft ett 20-tal. Funderar nästan på att skaffa en trea för att få prova lite nya modeller haha, men maken tycker inte det är en godtagbar anledning?!
Vickan l: galet, men man behöver faktiskt olika vagnar :)) tycker absolut du ska ha en trea, hur gamla är dina barn?
Vi har beställt ifrån Holland, Babyplus :) skiljde ca 5000 i pris mot i Sverige! Om man beställer från England har jag läst att man ska tänka på att dom ofta behandlar sina vagnar med flamsäkert medel, vilket inte är så bra ur kemikaliesynpunkt.
Emsapemsa- men nu tänker du på Bugaboo eller? Vi pratar om BJ.
Kira2- Ja visst behöver man och även när jag inte behöver så är det roligt att bara prova en ny! Stora fyller fem på lördag och yngsta blev två år för några månader sedan. Ibland är jag sugen på en trea, men kluven. Våra killar är "ivf-barn" och vet inte om jag mentalt orkar ge mig in i det igen. Tvååringen skriker och är arg MKT och sover typ aldrig heller så vi är rätt trötta redan, men så kommer längtan ändå ibland :).
Ja det kan jag tänka mej, ivf måste va jättejobbigt! Men nu efter trean kom känner jag mej mätt på barn :) det kände jag inte efter 2an!
Emsapemsa: jag läste om det! Läskigt med kemikalier på barnvagn!
Jag beställde tillslut en från babyexperten.se, dom hade den för 3000kr! Helt perfekt! Och snabb leverans med, beställde på torsdagen och fick den på tisdagen!
Vi ska också köpa en babyjogger city mini GT, från Polen. :)
Jag vill inte ha originalregnskyddet då jag förstått att det tar väldigt mycket plats att förvara. Några skriver att ni har använt annat regnskydd, vilket har ni använt? Vet att Elodie details funkar till mini GT, men min man gillade inte de mönstren som fanns. Tullsa har regnskydd, men läste på barnvagnsbloggen att det inte funkade på mini GT. Har kollat på Tullsas hemsida och det verkar som att det finns olika storlekar, så någon borde passa. Frågan är bara vilken storlek jag ska köpa. Någon som har tips??
Sen funderar jag på tillbehör... Det känns som att bygeln är bättre än lekbrikan? Någon som har erfarenhet?
Funderar på att köpa föräldrakonsollen så att man kan ha en flaska vatten lätttillgängligt och möjlighet att lägga ner småprylar som nycklar och liknande. Någon som har köpt babyjoggers och är nöjd? Funkar det att fälla ihop vagnen utan problem med den på? (läste att någon som hade köpt kronans konsol inte kunde fälla vagnen med den på nämligen pga. ryggstödet åker upp när man fäller och då sitter kronans konsol i vägen) Någon annan konsol som är bättre? Eller räcker det med en drickhållare? Vilken i så fall?
Och en sak till... Vilken åkpåse har funkat i era BJ vagnar? Någon som prövat med Voksi urban?
Jag har inte köpt nåt regnskydd än, har ju dubbelvagnen mest när jag är ute och går. Då har jag bj-s egna. Men åkpåse har jag en vanlig men den sitter ju inte alls bra, är svårt att sätta på bältet. Men tänkte göra om bältet, läste om det här:
www.barnvagnsblogg.com/kategori/barnvagnsmarken/babyjogger/
Då passar nog vilken åkpåse som helst!
Frumariah.blogg.se