• Anonym (förbannad)

styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad

Som ni ser på den missunsamma rubriken firar mina styvbarn ( två tonåringar) nyårsafton i vårt hus med över 30 personer inbjudna,. 
    De har precis kommit hem från en långresa och nu tillåter deras far och tillika min sambo att de släpar in ett 30-tal fulla ungdomar i mitt nystädade hem!!!! 

Så sjukt irriterad 

Vad säger ni? Ja, jag är väl missunnsam, men jag hatar det.  Jag vill inte ha dessa drägliga ungdomar i mitt hem,varför skall de vara just hos oss, - det finns alltid en massa hemmafester, men min käre sambo låter dem naturligtvis vara hos oss!!! 

Åh, sjukt irriterad. 
    ( jag är bortrest, varför jag inte vetat ngt om det och inte heller kunnat opponera mig, utan min sambo sa nu ikväll att "hoppas huset står kvar imorgon eftersom X och X har fest hemma med 30 personer) . 

Hatar att vara styvförälder. 
    REKOMMENDERAS TYVÄRR TILL INGEN 
    ( betyder inte att jag hatar hans barn) 

• Svar på tråden styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad
  • Bobbylove

Jag måste ställa mig lite på Fjärilslarvs sida. Att ha en stor hemmafest behöver inte betyda katastrof, även om det handlar om ungdomar. 

Genom mina festfyllda år så har det alltid varit självklart att värden godkänner vilka som får komma och inte. Åker man till en fest med en kompis till värden så kollar alltid kompisen upp innan om det är okej att man kommer dit, och berättar vem man är. Väl på plats så presenterar man sig alltid ordentligt också.

Självklart har det vid något enstaka tillfälle hänt att någon på festen blir odräglig. Men det har aldrig varit några problem heller att snöra ut dessa personer fortare än kvickt, och dessutom informera personen om VARFÖR denne inte får vara kvar. 

Vi har hjälpts åt att städa, tagit hand om varandra, sett till att de som blir på tok för fulla tar sig hem ordentligt, alternativt får sova av sig ruset hos någon, respekterat vilka rum som man inte får gå in i, kollat vilka glas man får dricka ur och vilka som bara är till för finare tillfällen.. 

Så även tonåringar kan vara skötsamma, tro det eller ej. Alla behöver inte nödvändigtvis vara huliganer.

Förhoppningsvis har väl sambon gott förtroende för tonåringarna som väljer att inte svika det förtroendet.

• gertie

Skulle aldrig tillåta ens mina egna ungar att ha hemmafest, så nej, du är inte missunnsam. 

• Ess

Ts- du skulle väl komma hem idag?
    Hur såg det ut?
    Eller du ligger fortfarande avsvimmad utav chocken.....................

• Brumma
    Ess skrev 2014-01-04 21:41:09 följande:

Ts- du skulle väl komma hem idag?
    Hur såg det ut?
    Eller du ligger fortfarande avsvimmad utav chocken.....................

Söndag tror jag hon skulle uppdatera.

"Väntar med spänning" :)
  • nevermind

Är ni dumma i huvudet???

Jag hade ALDRIG släppt in 30 främlingar i mitt hem när jag inte är hemma!!! Vem vet vilka lådor de går och kollar i!

Hade ni verkligen tillåtit det?? Tror inte det nej...

• Lindsey Egot the only one
    nevermind skrev 2014-01-04 21:57:36 följande:

Är ni dumma i huvudet???

Jag hade ALDRIG släppt in 30 främlingar i mitt hem när jag inte är hemma!!! Vem vet vilka lådor de går och kollar i!

Hade ni verkligen tillåtit det?? Tror inte det nej...

Jag hade köpt 100 stora mastodontdildos och gömt i byrålådan i bonusungarnas rum och erbjudit dom att ha fest igen. Eller uppradade i rad i en garderob enbart för att göra bort dom när folk börjar rota.
  • Ess
    Brumma skrev 2014-01-04 21:53:37 följande:
    Söndag tror jag hon skulle uppdatera.
    "Väntar med spänning" :)
    Aha, okej.
    Jo det ska bli spännande och få veta hur det hela avlöpt. Jag hoppas det gått bra och att inget blivit förstört.
  • Anonym (X 2)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 22:05:46 följande:
    Jag hade köpt 100 stora mastodontdildos och gömt i byrålådan i bonusungarnas rum och erbjudit dom att ha fest igen. Eller uppradade i rad i en garderob enbart för att göra bort dom när folk börjar rota.
    Du verkar riktigt trevlig du....Not!

Varför detta behov av att förnedra ungdomarna? För att de frågar om de får ha fest?
    Inte deras fel att pappan och ts inte kan kommunicera.

Ingen direkt världsförbättrare du....
  • Anonym (Behov)

Förstår dig fullständigt TS!

Mitt hem är viktigt för mig och det vet mina barn. Sambons barn har ingen förståelse alls för det och har väl ingen större lust att ta hänsyn till det heller. Jobbig situation men om min sambo inte skulle respektera mina behov så vore vi inte sambos... alltså får han efter bästa förmåga styra upp sina barn. Det är inte lätt!

Anonym (X 2) skrev 2014-01-04 22:45:29 följande:
    Du verkar riktigt trevlig du....Not!

Varför detta behov av att förnedra ungdomarna? För att de frågar om de får ha fest?
    Inte deras fel att pappan och ts inte kan kommunicera.

Ingen direkt världsförbättrare du....
    Nja trevlig och trevligt. Kanske inte men tar de hem folk som rotar igenom varenda låda i hela huset och snor saker ja småborgerliga ungarna få ett snällt straff.
  • Anonym (X 2)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-05 23:57:40 följande:
    Nja trevlig och trevligt. Kanske inte men tar de hem folk som rotar igenom varenda låda i hela huset och snor saker ja småborgerliga ungarna få ett snällt straff.
    De ställde ju en fråga, om sambon säger ja utan att kolla med ts är det väl honom hon ska bli sur på?
    Anonym (X 2) skrev 2014-01-06 00:03:15 följande:
    De ställde ju en fråga, om sambon säger ja utan att kolla med ts är det väl honom hon ska bli sur på?
    Ja visst! Namna de hundra dildosarna med sambons namn
  • Ramborg

Jag gissar att festen avlöpte utan stora katastrofer, att det var fint städat efteråt och att det är därför vi inte kommer få se någon uppdatering frpn TS.

42.
  • Anonym (förbannad)

Hej alla nyfikna och intresserade. 
    Klart ni skall få en uppdatering! 

Huset såg okej ut när jag kom hem. Absolut inte i det skick jag önskar (matrester i kylen sedan nyårsafton, flottigt golv i köket, vinspill på stolsövedragen, raket-rester i trädgården, ciggarettfimpar på uterumsgolvet, skitigt handfat) 

Detta är inte hela världen, men jag hade helst velat vara utan det. 

Enligt min sambo hade "de inte varit så många" - de hade blivit runt 12-15 personer istället. 

Jag kommer släppa detta och gå vidare. Men min sambo har fått reda på vad jag tycker och ovanstående kommer mina styvbarn få ta tag i. 

En del av er kanske inte tycker att det är så farligt och vad "är det jag har gnällt om" 

Så här känner jag kring det: 
    1. att jag inte vill att för mig okända personer skall festa i mitt hus är inte så konstigt. 
    2. att jag vill att huset skall vara lika rent som när jag lämnade är inte heller särskilt konstigt 
    3. Att min sambo inte frågar mig om de kan ha fest tycker jag är helt felaktigt. 

4. VI är flera som bor i hushållet, kanske är det jag som måste bestämma mig för hur JAG villl ha mitt liv istället för att gnälla på situationen? Det är som att sätta på varmvattnet och sedan klaga på att det är varmt. Dvs. jag lever i en bonusfamilj, då får jag leken tåla  ( till viss grad, naturligtvis)
     Styvbarnen kommer inte försvinna ur huset de närmsta året, jag kanske måste acceptera ett visst "svinn" eller annars lämna relationen. 

TACK ALLA FÖR ERA KOMMENTARER! 
    Nu önskar jag oss alla ett gott nytt år. 

• slemtorsk i din bralla

jag tycker definitivt att du har rätt att gnälla TS framförallt på punkt 3 som ju går in i punkt 4..att ni ÄR fler i hushållet och att alla iaf alla beslutsfattare dvs vuxna ska tillfrågas innan beslut fattas.

Hoppas ni kan prata ut och hitta en gemensam väg och så klart ska festprissarna ta hand om det som fortfarande är ostädat, men kanske kanske ska du tala om för dem (om du inte redan gjort det) att du ändå tycker huset är okej och att de har gjort ett gott jobb men att du gärna ser lite finputsning

• Anonym (mm)

Din sambo har också gett sig in i leken och får leken tåla, glöm inte det. Han valde att skaffa barn, två stycken, sedan valde han dig.

Bra att du vet att man behöver kompromissa men att han gör saker utan att kolla av med dig är inte samma sak som att du komromissar men det är ju samma som du säger i din punkt 3 så det vet du redan hoppas jag.

Svar på tråden styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad