• Pellerbom

Omdöme på Tradera

Hur lång tid har man på sig att lämna omdöme på Tradera?
    Snart är det tre veckor sedan auktionen gick ut och jag betalade, men varan har ännu inte dykt upp. Jag har mailat, men inte fått svar. Vill inte sätta negativt för snabbt, det kan ju faktiskt vara så att det hänt något.

• Svar på tråden Omdöme på Tradera
  • elyse
    snedtak skrev 2014-01-22 21:20:10 följande:
    Vad är det för hemmapåhittade regler?
    :D Det är de steg jag själv brukar ta, både som köpare och säljare, när det inte går att få kontakt via e-mail. Att bara maila tycker jag är slött. 
  • snedtak
    elyse skrev 2014-01-22 21:21:50 följande:
    :D Det är de steg jag själv brukar ta, både som köpare och säljare, när det inte går att få kontakt via e-mail. Att bara maila tycker jag är slött. 
    Jag brukar personligen maila två gånger (och ge dom typ 3 veckor) om en köpare inte betalt och sedan sätta negativt. Om man har många auktioner ute orkar man inte hålla på och jaga folk som inte håller sina avtal. Det är ändå internetbaserad shopping det handlar om så då tycker jag man ska kunna få kontakt över internet.
  • Pellerbom

Jag har mailat två gånger och smsat en. Inte ett livstecken. Ser nu att säljaren har nya auktioner ute som går ut snart. Försöker väl få kontakt ngn mer gång innan jag sätter negativt.

• Nyfikna72

Ja men om man har betalt och inte fått grejerna så öppnar man väl ett "case" hos tradera som får undersöka saken? Då är det väl inte bara dåligt omdöme som gäller för lite mer rättigheter än så har man. De kan ju stänga av säljaren tex.

• Tetran

Kan Tradera öppna ett "case"? Till mig sa de att de inte la sig i.

• Nyfikna72

Vet ej, trodde det var som på ebay.........tradera ägs ju av dem så det borde ju vara likvärdigt tycker man

• elyse
    snedtak skrev 2014-01-22 22:13:48 följande:
    Jag brukar personligen maila två gånger (och ge dom typ 3 veckor) om en köpare inte betalt och sedan sätta negativt. Om man har många auktioner ute orkar man inte hålla på och jaga folk som inte håller sina avtal. Det är ändå internetbaserad shopping det handlar om så då tycker jag man ska kunna få kontakt över internet.
    Eftersom jag inte varit med om att behöva jaga köpare särskilt ofta så tycker jag inte att det är mer krävande att ringa ett samtal än att maila, men jag förstår att det kan vara det om man har en butik eller liknande på Tradera. 
  • Scruffy

Köpte en bok och betalade för 16 dagar sedan. Nu har posten i och för sig inte kommit idag, men än så länge har jag inte fått boken. Mailade säljaren igår för första gången och frågade om hon hade sett min betalning och om boken var skickad. Jag har inte fått något svar.

• isolande

TRE VECKOR?! Hade jag aldrig tyckt var ok! Negativt omdöme och klagat hos tradera hade jag gjort om jag inte fått kontakt inom TVÅ...

Om folk inte hörs av inom en vecka tycker jag det är grymt segt, har nog aldrig varit med om det ens, och jag köper och säljer flitigt där....

• Pellerbom

Drygt en och en halv månad, tre mail och ett sms och nu har jag fått mina pengar tillbaka. Samt en tafflig ursäkt om att varan "försvunnit". Jag tror att säljaren inte hade lust att sälja till utropspris, jag. Sitter nu och filar på formulering till det negativa omdömet!

• Scruffy

Jag fick aldrig min bok. Mailade henne tre gånger. Det blev givetvis ett negativt omdömme. Tur att det inte var några stora pengar.

Svar på tråden Omdöme på Tradera