• Allelie1979

    Insemination 2014

    Hej ska snart göra min tredje insemination måste bara få klartecken från Sofiahemmet. Den andra inseminationen blev jag och min sambo gravida vi plussade 15/12 och fick missfall 2/1 det är det jobbigaste och svåraste vi varit med om.. Mår jätte dåligt men vi är starkt beslutna om att vi måste körs snart igen bara för att överleva. Skulle gärna vilja att fler berättar om sina inseminationen nk ska göra eller har gjort.

  • Svar på tråden Insemination 2014
  • Lakritsviol
    Allelie1979 skrev 2014-05-31 07:55:32 följande:
    Slutade troligtvis i missfall :( ska dit om en vecka känns som en lång vecka

    Å nej. Håller tummarna och hoppas att det går bra. Hoppas att dom hjälpa er att hitta en lösning.
  • Lakritsviol

    Vi har försökt med Pergotime men då fick jag alldeles för många äggblåsor och för tunn slemhinna så vi kunde inte genomföra det försöket. Den här gången har jag fått Menopur och ska på andra kollen imorgon. Om allt ser bra ut så blir det första insem nu i veckan. Nervöst. Försöker att vara realistisk men har ju superhöga förhoppningar.

  • Lakritsviol
    Allelie1979 skrev 2014-06-01 23:40:45 följande:
    Mm tack... Någon spm går på Sophiahemmet i Stockholm och vet hur det har öppet i sommar?

    Som jag förstått så är det stängt i juli.
  • Lakritsviol

    Hej! Aldrig har jag blivit så ledsen över pms som idag. Inte för att mensen kommit än men känslan av irritation gör att jag tror att insem misslyckades. Avskyr att tycka att det är orättvist men jag önskar att jag kunde få ett barn med min karl. 6 dagar till gravtest. Fortsätter hålla tummarna men min pms känner jag igen :(

  • Allelie1979

    Hej förstår precis känslan :( jag kan med tycka varför jag .. Sen mitt senaste missfall har allt bara blivit värre ... I måndags var vi till gynakuten på ks de sa att jo det år ett missfall, fick cytotec som skulle stöta ut fostret bra om du är hemma i morgon eftersom de kommer Komma blod klumpar.. Gick lite info . Tog tabletterna mån kväll inget hände tis ringer jag tillbaka får komma in till akuten sitta tre timmar får tabletter igen får börja om dosen... Bestämmer mig för att vara hemma hela veckan vilket va tur.. Ond börjar blöda lite grann. Men oj i lördags blödde jag igenom en binda på 40 minuter och de var rejäla tjocka.. Men efter några timmar lugna det ner sig.. Idag sön lite bättre men det känns... Varför skullemde bli besvär sen.. Räcker det inte med missfall uran man ska nästan förblöda med... Håller tummarna för dig

  • Lakritsviol

    Hej! Hoppas du mår bättre nu. Jag har fått missfall två gånger förut varav en gång i vecka 11. Då blödde jag också jätte mycket i flera veckor. Det är lätt att bli ledsen och tycka att det är orättvist men jag är så driven och glad oftast så det hjälper.

    Fick besked att Sophia öppnar 11 augusti igen så vi försöker på egen hand tills det är dags att kontakta dom igen.

    Hoppas ni får en bra sommar och att du har möjlighet att vila upp dig.

  • Lakritsviol
    Allelie1979 skrev 2014-06-15 16:31:17 följande:

    Hej förstår precis känslan :( jag kan med tycka varför jag .. Sen mitt senaste missfall har allt bara blivit värre ... I måndags var vi till gynakuten på ks de sa att jo det år ett missfall, fick cytotec som skulle stöta ut fostret bra om du är hemma i morgon eftersom de kommer Komma blod klumpar.. Gick lite info . Tog tabletterna mån kväll inget hände tis ringer jag tillbaka får komma in till akuten sitta tre timmar får tabletter igen får börja om dosen... Bestämmer mig för att vara hemma hela veckan vilket va tur.. Ond börjar blöda lite grann. Men oj i lördags blödde jag igenom en binda på 40 minuter och de var rejäla tjocka.. Men efter några timmar lugna det ner sig.. Idag sön lite bättre men det känns... Varför skullemde bli besvär sen.. Räcker det inte med missfall uran man ska nästan förblöda med... Håller tummarna för dig


    Hej!

    Hur har du det?

    Hoppas du haft en bra sommar och återhämtat dig.

    Vi gjorde ny insem efter sommaruppehållet och fick äntligen ett plus. Känns otroligt skönt att veta att det funkar. Vad som än händer så vet jag nu att det går.
  • Allelie1979

    Hej! Nu var det länge sedan jag var här men har fått en son som blir fem månader i morgon vi fick hjälp via insemination och denna gång gick det vägen.. Första försöket blev inger andra och tredje missfall sedan kom denna underbara gåva..

Svar på tråden Insemination 2014