HUr länge kan man dölja magen?
Hej, hur länge tror ni det är troligt att kunna dölja att man är gravid? allså till vilken vecka.
Jag börjar ett nytt jobb nu i feburari och vill inte gärna att dom ska få reda på det i första taget..
Hej, hur länge tror ni det är troligt att kunna dölja att man är gravid? allså till vilken vecka.
Jag börjar ett nytt jobb nu i feburari och vill inte gärna att dom ska få reda på det i första taget..
Har lite samma dilemma jag, börjar nytt jobb på måndag och är nygravid. Vet inte alls när det passar sig att berätta. Men tänker heller inte försöka dölja det. Men mitt jobb är iof bara ett tillfälligt vikariat som går ut innan BF.
Hade nog kunnat dölja första till v 30, kanske till 33-ish med lösa kläder. 162 cm/52 kg före graviditet, 60 som höggravid.
Är i vecka 18 (17+2) och tycker inte det syns nåt nämnvärt...(tredje barnet).
Jag är i vecka 14 och har haft svårt att dölja sen vecka9. Jg är gravid med andra barnet. Med första syntes det typ i vecka 14.... Gick( och går även nu) ev. Att dölja med vissa kläder...p
Har arbetsbyxor på jobbet typ fristadsbyxan. Å de e i strl 52 (herr) var ganska stora för mig innan graviditeten, strl 50 var då perfekta. Kan fortfarande ha 52:orna nån v till innan jag behöver knäppa upp knappen. Är idag i v 23 å hade ca samma vikt å längd som dig i början. Det är först typ denna veckan som jag börjat få en gravidmage å inte bara ser lite extra kilon från godis typ
Min första gravidmage gick att dölja i drygt tjugo veckor. Nu, med gravidmage nr 2 har folk på jobbet sett det redan i v. 11, eftersom tarmarna har gett upp och svullnat något hemskt.
Vägde knappt 60 kg när jag blev gravid båda gångerna. 163cm lång. Med första dröjde det nästan tre månader innan jag gick upp i vikt. Nu med andra har illamåendet tvingat mig småäta och jag har gått upp två, tre kilo redan.
Se till att ha papper på anställningen innan du berättar, och lycka till!
Berättade på jobbeti vecka 20 efter RUL, då hade flera redan misstänkt. Hade försökt klä mig i lite större kläder, men hjälpte alltså inte 168cm/55kg som ingångsvikt, platt mage.
Du har ju turen att det är vinter också, då kan du kanske ha någon kofta eller så som döljer lite mer. Och som någon sagt så är man ny på jobbet så är det nog ingen som tänker på hur tjock du brukar vara. Du kan ju även skoja till det med att "jag har ätit för mycket grillkorvar nu sen jag börjat jobba". ;)
När jag var runt vecka 15 berättade jag på jobbet och då var det en av mina kollegor som kände mig väl som tyckte att jag började se lite tjock ut, men det hade lika gärna kunnat vara på grund av för mycket godis. Men då var det på sommaren och jag hade bara en ganska tight t-shirt som arbetströja.
Det varierar väldigt mycket från person till person. Vissa växer mer på bredden och då syns magen inte lika mycket, man ser bara allmänt tjock ut ;) Medans andra får en utåtstickande kula som då är mer märkbar.
Själv syntes det inte att jag var gravid förrän i typ sjunde-åttonde månaden. Jag växte på bredden.
Första graviditeten började jag nytt jobb när jag var i vecka 10, har i efterskott fått veta att några misstänkte vad som var på gång redan då. Andra grav fick jag första frågan i vecka 8, denna tredje gång ser jag ut som bilden i vecka 11 (försök att gömma det där :-/). Är 170 cm och har legat runt 55 kg vid varje graviditetsstart. Så räkna inte med att det ska gå att dölja. Är som sagt var väldigt individuellt.
Får inte med bilden, men är helt omöjligt att dölja i alla fall...