• Retro

Vilken bostad skulle du välja?

Vilken av följande två bostäder skulle du vara mest intresserad av? Varför?
    Bonus fråga: Hur många barn har du?

Observera att omröstningen ligger i kategorin "flerbarnsförälder", vilket innebär att jag förväntar mig att ni som svarar har minst 2 hemmaboende barn (biologiska eller ej).
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-11 21:52
    Rösta enligt att bostäderna kostar lika mycket och att sovrummen EJ går att bygga om!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bostad skulle du välja?
  • kaffeamanda

Har 2 barn. Valde utan tvekan fler men mindre rum. Vi har 7 rum och kök på 120 kvm, alldeles perfekt tycker jag.

• Mumin80

Hur får man plats med sex rum på 110kvm??? Vi har fyra rum varav tre sovrum på 108 kvm och funderar på att kanske kunna göra om ett förråd till ett fjärde litet rum nån dag. Men redan nu så är ju två av sovrummen toksmå...

(Lite mental huvudräkning senare...)

Okej, det kanske går. Men några stora rum blir det inte. Jag skulle nog ta den större lägenheten, och kanske kolla hur man kan dela av rummen lite mer och kanske bygga upp nåt till rum. Små rum är så svåra att möblera, och jag föredrar att mina barn delar på ett stort rum, hellre än att ha varsitt pyttekrypin. 

Fler kvadrat kan man alltid göra mer med. Så länge man orkar städa...

/2 barn och 2 vuxna. 

• Dr Mupp

Har fyra barn och vadel tvåan. Vi bor idag i en fyra på 100 rok. Det är inte storleken som år problemet utan antalet rum. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dixie

det beror ju på hur många barn man har - men jag hade valt 150 kvm, så hade mina flickor fått dela rum som de gör nu och pojken fått ett eget. 

110 kvm och 6 rum - det måste ju vara små rum för att få ihop det, 

• strojes

Röstade på nr 1. Har tre barn varav två tvillingar.
    Vi bor på 137 kvm nu och tycker att 110 känns trångt även om det är fler rum. Ofta gå det ju att dela av rum med tex bokhylla så att man kan ha arbetsrum i vardagsrummet eller i samma rum som vi vuxna sover i. 

• Diao

Jag hade valt alternativ 2. Det första alternativet funkar nu när vi bara har två barn, men någon gång i framtiden kommer det förmodligen ett till. Plus att det kan vara bra att ha extra rum att göra till kontor eller liknande. 

Nemi 2011 & Theodor 2013
  • Mamma till 5 underbara barn

Jag har 5 barn på 19 ( i april) ,16,10 (i april) 8 och 4 månader röstade på 6 rum och kök

• myperfectlife

Antalet rum i andra valet skulle inte räcka för oss just nu. Men jag skulle lätt välja numer 2. Vi har fyra barn och numer fem som är beräknad till september. Alla barn skulle kunna få sitt eget sovrum men den minste och syskonen numer fem skulle få behöva dela. Vi bor i ett hus och har två extra rum som vi kan använda oss utav. Alla barn har sitt eget plus att vi har en ganska så rymlig sovrum till oss själva. 

• mammalovis

Vi har 2 barn på 1 och 3,5 år samt bonusbarn varannan helg i en 3:a på 75 kvm. I dagsläget delar 3-åringen och 9-åringen rum, men det kommer väl inte fungera hur länge som helst. Lillasyster bor i vårt sovrum med leksaker i hela vardagsrummet.

Vi röstade för 6 rum, då barnen kunde få var sitt och vi till och med kunde få något över till arbetsrum mm, men visst skulle väl en 4:a kunna funka ett tag med rätt planlösning.

• iaseia

Röstade fast jag inte har några barn men försökte sätta mig in i situationen.
    Jag hade nog hellre haft mindre yta och egna rum än större yta och barnen får dela.

I och för sig kan de ju få egna om man har tre rum också.
    Men man kanske vill ha ett extra rum,.

Sen beror det ju på hur stora barnen är och vilken ålderskillnad och könsskillnad.
    Två fllickor som är relativt täta tror jag skulle funka bra tillsammans men en pojke och flicka med fem års mellanrum, nej. men beror ju på hur barnen är också...

Svar på tråden Vilken bostad skulle du välja?