Thaleya1 skrev 2014-01-23 07:57:35 följande:
Det här är citat ifrån ts inlägg alltihop. Du tycker att det låter som en kärleksfull förälder? någon som bryr sig om bonusbarnen? någon som älskar barnen som haft henne som bonusmamma sen nästan 8 år tillbaka?
Jag ska berätta för dig att när jag var liten så växte jag upp tillsammans med en styvmor. Hon slogs aldrig, hon sa heller inget elakt direkt till oss men hon visade med dolda kommentarer, attityd osv att hon inte bara inte gillade oss utan att hon helst inte ville ha oss där alls. Vi bodde avsides från hennes barn, min lillasyster grät sig till sömns för att hon var rädd för att sova ensam i mörkret. hon ansåg säkerligen att vi var bortskämda och om vi vågade säga något så klagade vi. Pappa insåg aldrig att vi led för att vi ville att han skulle vara lycklig. *Min lilla syster samlade mod till sig och flyttade ut när hon var 10 pr, då hade hon stått ut med psykisk misshandel sen hon var 5 år. styvmamman var supertrevliga mot alla utåt, hemskt manipulerande och kunde ge pikar mitt framför alla men bara den det var menat till förstod det.
Ts låter det bekant?
Tycker ni att det är något som hjälper situationen att strida med ett barn? Att skylla ifrån tårar som bortskämdhet? Hur skulle det vara om pappan faktiskt tog sig tid till att lyssna på sina barn och vad de har att berätta? Tycker du att det är friskt att bo med någon de inte vill bo med? Ts säger ju så själv, att sonen inte ville bo med henne. Han vill inte att de ska vara tillsammans, är inte det något som pappan bör ta hänsyn till då? Går inte hans existerande barn framför en partner?
Det skulle de alltid gör hos mig, men TS är så att hon tillochmed med säkerhet säger att hon blir vald över barnen, inte med de orden men när frågan vad säger pappan: Ja, vad kan han säga...att hans son får väl låta bli att komma.
Är inte det hemskt?
Thaleya1 skrev 2014-01-23 07:40:14 följande:
11 åring styr en familj.
ja, vad ska han säga.. att hans son får väl låta bli att komma..
han har reagerat tdigare men vi vuxna lyssnade inte på honom
hur kan du förstå honom? han är den enda som har eget rum? tycker det skriker bortskämd lång väg..
Trodde de va vuxna som bestämmer och tar beslut i en familj och så vitt jag vet så betalar 11 åringen inget i hyra
dom har vånings säng men den gillar hon inte för hon måste ju ligga högst upp så hon grinar varje kväll
dom klagar till mamman att dom tycker att pappan lyssnar för miycket på mig och inte står upp för dom
att alla har dansat kring honom.
för denna pojke är så bortskämd
jag och sambon blir särbo? för det skulle nog bonussonen önska..
Fått ångra mig bittert nu men för sent då man inte kan dra tillbaka tiden..
ett barn på snart 9 år borde utan problem kunna sova i en våningssäng. Jag tror det hela handlar om att hon vill styra oxå hon ser hur storebror gör..
jag börjat tröttnat på hur barnen kör med vuxna och dom vuxna går efter deras pipa.
Men att se på film och spela tv spel är det enda han vill göra och har alltid gjort...
väl rutet!