• hjälpjagharsvamp

LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp

Hej,

Det är nu sen i juli jag äter diflucan, och sedan i oktober 2013, jag äter det 2 gånger i veckan 150 mg. jag har slutat äta snabba kolhydrater.
    Jag äter lågt GI - novete,hirs, quuona, råris, ris, sojamjöl, majsmjöl etc, glutenfritt och laktosfritt. Jag äter proibiotika i mängder, kaprylsyra, neem,  åt grapefruktkärnextrakt, men slutade med det blev för mycket tabletter, Chrolerra kapslar har jag som är en alg,
    sura äpplen, granatäpple (började 3e månaden med frukten) och det är inte mycket.
    Jag gör allting från scratch... LCHF bröd äter jag, det som heter sukkerfritt. Och ändå har jag klåda där nere.

Jag har använt Lactal då och då, Vivag reagerade min kropp på och det började göra ont efter Vivag kapsel, vet inte vad som hände, men gelé Naturell balance har jag använt, jag använder Acos vaselin, jag har apolivas intimgel som jag använder, jag har inte ens duschat underlivet sen detta började för att inte förstöra den.

Jag läser massa på sidor, och lever verkligen BRA RÄTT, jag har köpt LCHF bok husmanskost och Hjälp vad ska jag äta.

Jag har nu köpt Candida Support som ska innehålla massa Dödande candida medel.

Jag vet fan inte vad jag ska göra, Inte nog med att jag är ruinerad ekonomiskt , mina tester visar att jag inte har svamp, tagit cellprov t.o.m för detta, men gynekologen har personligen sett att det är svamp, jag har en krans runt slidan som är blodig, den är närmast bakdelen i slidhålet kan man säga, och jag vet inte. Har inte ens tränat på hur länge som helst pga detta.

Ingen verkar kunna hjälpa mig. Jag har haft svamp sedan 2011, och jag har utvecklat en lätt vestibulit, Hur ska jag som lever rätt, äter rätt, kan allt rätt, äter FLUKONAZOL/DIFLUCAN och massa andra örter som ska vara svampdödande, INGET SOCKER, LÅGT GI bli frisk??!

Kan någon i denna världen hjälpa mig?

• Svar på tråden LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp
  • hjälpjagharsvamp

Förlåt , glömde skriva om flytningar mitt i all misär.
    Jag har flytningar om är vitgulaktiga och kraftigare innan mens.

nej jag har slutat använda p piller sen i somras, jag använde det bara i ett halvår , mina problem började tidigare än så.

• hjälpjagharsvamp

Jag gjorde spottestet idag för Candida, och jag har det fortfarande i magen, DVS spotta i glas med vatten från gårdagen, på morgon innan man gör något annat, vit gryning flöt med kråkfötter släpandes....

Hur blir jag av med detta :( är livrädd att den ska blomstra ut och bli värrre i slidan igen om jag skulle äta en baguett med vitt mjöl eller en chokladkaka.

• hjälpjagharsvamp
    straw2008 skrev 2014-01-15 08:14:41 följande:
    Det låter som att du har vestibulit inte svamp.

jag har vestibulit också, och en rödaktig krans runt slidhålet på den ena sidan, dvs den sidan närmast baken.
    Jag har läst att man får en sådan pga att någon varit våldsam mot fittan. Och det hade jag, min första gång. En idiot som skapade denna sveda. Så kransen har liksom inte gått bort utan är kvar där, halvt och bara värker.
  • Imovane
    hjälpjagharsvamp skrev 2014-01-15 08:04:04 följande:
    Jo , det är att sköta sitt underliv, när man inte duschar hela kroppen i vatten utan bara en droppe här och där, Vatten är uttorkande, tro mig jag vet, jag har haft svamp så länge.
    Att aldrig skölja av underlivet med vatten är inte att sköta sin intimhygien. 
  • hjälpjagharsvamp

Jag duschar inte 'aldrig' underlivet. Men jag vet av erfarenhet att det flagar och blir irriterad när jag gjort det. Förösk förstå att din uppfattning inte stämmer överrens med Hur det Är för MIG.

Tillbaka till rubriken, jag använder TAPIN - som är en bödövningssalva för det onda runt slidkrantsen. Men hur ska man egentligen bli av med vestibulit? Hur lång tid tar det? jag har haft det så sedan 2009 , har det gjort ont, dvs sen första gången jag hade samlag.

• straw2008
    hjälpjagharsvamp skrev 2014-01-15 10:31:58 följande:
    jag har vestibulit också, och en rödaktig krans runt slidhålet på den ena sidan, dvs den sidan närmast baken. Jag har läst att man får en sådan pga att någon varit våldsam mot fittan. Och det hade jag, min första gång. En idiot som skapade denna sveda. Så kransen har liksom inte gått bort utan är kvar där, halvt och bara värker.

Jag har fått min vestibulit av p-piller i unga år o måååånga svampbehandlingar.
    I kinamockaskogen.....
  • Vitkanin

Jag hade svamp i 4 år. Blev skickad till vårdcentraler där jag fick samma svar, köp canesten eller pevaryl eller någon annan svampkräm, och ta en flukonazol, så skrev dom ut en flukonazoltablett.
    det var inte förrän jag  tog i med hårdhanskarna och stod på mig för att träffa en GYN, och jag bytte gynekologer OFTA, som jag fick rätt behandling.

Det du ska be om att få bort dina svampproblem förevigt, och då menar jag detta. Tro mig, jag blev ruinerad ekonomiskt, psykiskt och fysiskt av mina svampbesvär mellan bena.

Har du problem med svamp och haft det länge?

KRÄV behandling som går till såhär

Flukonazol 50 MG, 1 tablett om dagen i 28 dagar, därefter 150 MG varje vecka i två månader, och därefter 150 MG flukonazol i 3 månader.

Det vill säga BEHANDLINGEN PÅGÅR i 6 MÅNADER.

• Anonym (diflucan)
    Köpa Diflucan - http://goo.gl/8HD60c Jag har mottagit bestäIIningen ?ch den kom i tid och piIIerna fungerar jättebra.
  • Elie

Stackare! 

jag skulle skippa allt du stoppar i dig för detta och behandlar med och sedan BARA använda en skyddande salva och inte vaselin. Du behöver ett 100% naturligt fett, denna är superbra med rent ullfett! www.apotea.se/purelan-kräm-37-gram

Jag har haft den när huden har varit så irriterad som som du beskriver och den lägger sig som ett skyddande lager så att kroppen kan läka det själv. Med vaselin har det inte blivit någon effekt alls utan snarare värre. Ge det en vecka eller två för att se om det ändrar sig, sen tycker jag du ska testa de kraftigare svampbehandlingarna om det är påvisat att det faktiskt är svamp.  lycka till!

Svar på tråden LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp