Hej!
Har precis som du en son född -11 och en dotter född-13
. Vi har renoverat vårt hus sedan vi flyttade in i jan -11. Har stundom varit väldigt tufft (vi gör allt själva) och jag känner att det blir tuffare ju äldre barnen blir konstigt nog. Nu är sonen trotsig och tar mycket energi samt ger sig på lillasyster i obevakade stunder. Jag skulle inte orka med ännu mer renovering nu (dvs pappan är icke-närvarande). I mitt fall skulle jag inte orka med en bebis snart igen, tänker att dottern får bli två åtminstone innan jag blir gravid. Men det beror ju på en del andra saker också.
1) Ska ni göra utbyggnaden själva? Ska ni bygga bara på helgerna eller även under vardagskvällar?
2) Hur är barnen ni har? Lugna, leker bra själva, sover bra osv
3) Hur lång tid kommer bygget att ta på ett ungefär?
Om det är så att ni ska bygga mycket själva men du känner att du orkar vara mycket med barnen själv (eller har bra avlastning), så säger jag go for it. Skönt att ha så mycket som möjligt klart med huset medan barnen är små känner jag, när de är större kan man göra mer roliga familjeaktiviteter tillsammans. Sen beror det på hur lång tid det kommer att ta, några månader är väl helt ok, men mer än ett halvår tror jag blir tufft...