• Miss MJ

Förvärkar eller sammandragningar och foglossning???

Denna kvällen tror jag håller på att ta kål på mig.
    Har haft foglossning sen v 15, samt sammandragningar sen kanske v 18 el nåt. 
     Det är mitt andra barn, men denna graviditeten är inte min första  lik.
    Hade det besvärligt då med, men mer på slutet bara.

Är nu v 37+5 och ikväll så ger sig inte värken i ryggen, det kör på bakåt- som om bäckenet trycks ut. Samt att jag har kraftigare sammandragningar än vad jag tidigare haft. Det spänner och det drar i livmodern- bak ner i skinkorna. Varit ganska i hållande sista timmen nu. Har svårt att ligga ner med.

Vet inte riktigt vad jag ska tro. Är det kraftigare sammandragningar el förvärkar? Eller värkar? Som jag minns de "riktiga" värkarna så gjorde de betydligt mer ont. Men detta slutar ju inte heller. 

Någon som har upplevt nåt liknade? Kan ju ringa förlossningen och fråga med, men ska ju till mvc i morgon bitti och som man nu är - det klarar sig nog tills dess tänker jag....Obestämd
    Vill ju inte ringa i onödan... 

• Svar på tråden Förvärkar eller sammandragningar och foglossning???
  • Tessou
    Miss MJ skrev 2014-02-04 15:56:37 följande:
    Tack, tack! Glad
    Min var inte fixerad heller utan ruckbar in i det sista så det behöver inte betyda att det är långt kvar... Glad
    Typiskt att snöskottningen inte hade den effekten som du hoppades på. Och att du dessutom fick mer ont efteråt.
    Hur har det gått nu då? Hänt nåt sen sist?
    Inget nytt här. 2 veckor kvar till BF, men jag räknar med att gå över... kommer den tidigare eller på BF så är det bara en bonus!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Josefine 039

inatt vaknade jag vid 4-tiden av mensvärksliknande känsla som kom och gick. Och så har det fortsatt och fortsätter.

Ringde förlossningen vid 7-tiden imorse, och dom sa bara avvakta. 
    Laddade ner en sån där app, värktimer och värkarna (om det är det jag känner) så kommer dom med cirka 7 minuters mellanrum och håller i cirka 50-70 sek.

Läsktigt och märklig känsla... när kommer nästa steg? och hur vet man det?

• Lindzor

Hoppar i här om det är ok. Spännande att följa stegen. Trodde nästan det var dags inatt. Bebis bökade som tusan halva natten, borrade och bökade. Slutade med att jag nu troligen vet hur värkar ska kännas:) men sen avtog det. Får se idag om det händer nåt mer. Är idag 39+4... tycker nog det är dags nu:)

• Tessou
    Josefine 039 skrev 2014-02-05 13:06:08 följande:
    inatt vaknade jag vid 4-tiden av mensvärksliknande känsla som kom och gick. Och så har det fortsatt och fortsätter.

Ringde förlossningen vid 7-tiden imorse, och dom sa bara avvakta. 
    Laddade ner en sån där app, värktimer och värkarna (om det är det jag känner) så kommer dom med cirka 7 minuters mellanrum och håller i cirka 50-70 sek.

Läsktigt och märklig känsla... när kommer nästa steg? och hur vet man det?
    Man vet när det är på riktigt.. kan inte förklara bättre än så, tyvärr... Har det hänt nåt mer?? Kanske har bebisen redan kommit?
    Lindzor skrev 2014-02-06 06:53:23 följande:
    Hoppar i här om det är ok. Spännande att följa stegen. Trodde nästan det var dags inatt. Bebis bökade som tusan halva natten, borrade och bökade. Slutade med att jag nu troligen vet hur värkar ska kännas:) men sen avtog det. Får se idag om det händer nåt mer. Är idag 39+4... tycker nog det är dags nu:)
    Välkommen! Vi 2 skriver visst överallt..

• Lindzor
    Tessou skrev 2014-02-06 09:38:21 följande:
    Man vet när det är på riktigt.. kan inte förklara bättre än så, tyvärr... Har det hänt nåt mer?? Kanske har bebisen redan kommit?

Haha, ja det verkar vara så, ,lite lagom rastlösa antar jag:)
    Har tyvärr inte kommit längre ännu.. har ganska rejäla sammandragningar emellanåt, men det verkar inte vara mycket mer. 
  • Tessou
    Lindzor skrev 2014-02-06 13:39:15 följande:
    Haha, ja det verkar vara så, ,lite lagom rastlösa antar jag:)
    Har tyvärr inte kommit längre ännu.. har ganska rejäla sammandragningar emellanåt, men det verkar inte vara mycket mer. 
    Jaa, det verkar inte bättre.. Får hoppas bebisen kommer snart!!
  • Josefine 039
    Tessou skrev 2014-02-06 09:38:21 följande:

nu har bebisen  kommit! den 7 feb efter 50 långa timmar av pinvärkar Demon. Därefter startade förlossningen som var över på sju timmar Cool
  • Tessou
    Josefine 039 skrev 2014-02-15 00:48:48 följande:
    nu har bebisen  kommit! den 7 feb efter 50 långa timmar av pinvärkar Demon. Därefter startade förlossningen som var över på sju timmar Cool
    Grattis! Vad blev det?? Skönt att det e över...
  • Lindzor

Här har det med blivit en bebis. började på kvällen 9:e att klocka sammandragningar sför skoj skull. det var tio minuter emellan och efter en timme hade det blivit starkare och ca 6-7 minuter emellan:) vid midnatt åkte vi in till FL och då var jag öppen 4. klockan 6.22 föddes Oliwer 2630 g och 46 lång:)
    Så det kan verkligen ske när man minst anar det:)

• Tessou

Grattis! Fint namn, det heter vår katt..

• Miss MJ

Grattis till era bebisar!
    Själv  har jag fullt upp och vissa dar jättetrött efter sömnbrist.... Så jag har inte orkat kolla datorn på ett tag. 
    Kollade min mail idag, första gången sen bf 24 jan och hade nästan 150 mail....

Hur har det gått Tessou? Någon bebis än din stackare?

• Miss MJ
    Tessou skrev 2014-02-22 10:02:46 följande:
    Kikar in en snabbis... 21 februari kom vår lilla tjej!
    Ni kan läsa här om förlossningen... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b113731.html
    Kikar in lite senare och läser ikapp om kanske fler fått?
    Grattis till tjejen! Glad Vad ska hon heta? Gick allt bra? 
  • Tessou
    Miss MJ skrev 2014-02-24 15:54:03 följande:
    Grattis till tjejen! Glad Vad ska hon heta? Gick allt bra? 
    Linnea heter hon. Allt gick bra, väldigt snabbt!!
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Miss MJ
    Tessou skrev 2014-02-25 16:06:43 följande:
    Linnea heter hon. Allt gick bra, väldigt snabbt!!
    Linnea är väldigt fint namn. Glad
    Skönt att det gick snabbt, även om man nästan inte hänger med då.... Gick väldigt fort för mig med. Tjejerna hade bråttom ut när de väl bestämde sig. Glad
  • Tessou
    Miss MJ skrev 2014-03-01 17:09:55 följande:
    Linnea är väldigt fint namn. Glad
    Skönt att det gick snabbt, även om man nästan inte hänger med då.... Gick väldigt fort för mig med. Tjejerna hade bråttom ut när de väl bestämde sig. Glad
    Tack! Ja, fick jag välja skulle jag hellre ha extremt ont i någon timme än halvont (som sedan blir extremt ont ) i flera, flera timmar...
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
Svar på tråden Förvärkar eller sammandragningar och foglossning???