Anonym (undrande) skrev 2014-02-05 12:28:12 följande:
Åh vad glad jag blev att du frågade. Det är såklart jättejobbigt. Jag är ju kär i den här mannen och har under fyra års tid ställt in mig på ett liv med honom och hans barn. Byggt upp drömmar och fått band både till honom och barnen. Jag anser att jag gjort vad jag kunnat för att det ska bli bra.Jag är 35 år i år och jag känner mig både stressad över att jag inte är där jag vill vara och lurad på den lyckliga familj jag trodde jag skulle ha nu. När vi träffades så tyckte jag det var kul att vara med honom och pojkarna. Såg fram emot att få bli en av dem. Nu känns det som jag kastat bort fyra värdefulla år. Jag var ju tydligen inte mer värd än så här. Jag slits såklart fortfarande mellan önskan att han ska ringa och vilja träffas igen och önskan att han inte gör det. Jag har också tappat hoppet på den lyckliga familj jag hoppats på men ändå saknar jag honom så himla mycket...
Som jag sagt förut så var man ju inte där när ni pratade men utifrån att du ställt en fråga kan jag tycka att hans reaktion är överdriven. Tar inte det ned hans poäng i dina ögon? Hoppas du att han ska be om ursäkt?
För att prata ålder. När jag var 35 undrade jag fortfarande om jag ville ha barn eller inte. Sen träffade jag en man med barn. Vid 40 fick jag mitt första barn. Det är inte idealiskt, jag vet, men det jag vill säga är att det behöver inte vara kört. Kanske har du tur att träffa nån utan barn för detta att ha barn med nån som redan har barn är inte lätt, och min bonus har ändå aldrig satt sig på tvären och varit jobbig i sig men det är så mycket runt omkring som i alla fall inte jag kunde förutse som tar udden av allt.
Eller så har du lärt dig något av dessa fyra år och kan skapa en bra familj även med någon som har barn. Skulle jag kunna gå tillbaka i tiden finns det saker som jag skulle ha gjort annorlunda utifrån vad jag vet idag.