3 år gammal och vägrar bli pott tränad. behöver tips
jag har testat nästan allt nu..
jag sätter henne på pottan me jämna mellanrum.
hon sätter sig på pottan på rutin på morgonen. sen sitter hon gärna där för att dra ut på tiden innan hon ska sova. dagarna är rena mardrömmen med pott träning. man får tvinga henne på pottan eller toaletten, körde med stjärnor och andra roliga belöningar men det gav absolut noll resultat. nu kör jag med att hon får en gelebjörn varje gång hon går till pottan eller toan men det verkar inte fungera det heller.
hon kan sitta på potta/toan och pinka men det spelar ingen roll för 20 minuter senare pinkar hon igen. hon har ingen blöja på sig om dagarna längre och hon bryr sig inte i att hon blir blöt.. man tycker trosorna och byxorna borde skava men det beror henne inte. hon berättar bara om olyckor om hon gjort nummer 2 för det är iaf obekvämt.
hon går på blöjfritt dagis så hon ser ingen annan i blöja utom hennes lilla syster hemma. till natten får hon blöja och hon nästa hoppar av lycka för att jag ska sätta på henne en blöja igen..
men jag måste få henne torr!
jag vill inte gå så lågt att jag skäller på henne för att hon kissar på sig som andra mammor har gett som förslag. för det hjälpte dom. men det blir väl fel eller?