• MammaMu74

Baby Jogger City Mini GT- Tummen upp eller ner?

Jag har precis köpt en City GT och har inte börjat använda den ännu. Är den ostabil? Upplever den lite ostabil när den bara står där..
    Har köpt den till vår 4 månaders och tänkte ha ståbräda till vår 2,5 åring som mer än gärna går :) Har jag gjort bort mig i mitt val av vagn tror ni? Har någon erfarenhet av ståbräda till denna modell?
    All info om vagnen tages tacksamt emot! Har fortfarande möjlighet att skicka tillbaka den så överös mig med plus och minus så jag kan ta ett beslut ;)

• Svar på tråden Baby Jogger City Mini GT- Tummen upp eller ner?
  • Alexi

Vi har den och är jättenöjda men jag hade ju aldrig haft den till en bebis, jag tänker mig att den är perfekt när barnet är 1,5-2 år och stor nog att sitta framåt och är stadig osv.

• MammaMu74
    Alexi skrev 2014-01-19 13:22:21 följande:
    Vi har den och är jättenöjda men jag hade ju aldrig haft den till en bebis, jag tänker mig att den är perfekt när barnet är 1,5-2 år och stor nog att sitta framåt och är stadig osv.
    Tack för din info! Det verkar som om många är nöjda med den i lite äldre åldrar så jag får väl helt enkelt göra en bedömning av bäbbe åldern Flört
  • uska78

Jag har haft en City mini GT, en grymt smidig vagn. Min dotter var 8 månader när jag köpte den och storebror var drygt  2 år.

Tyvärr sålde jag den efter 4 månader då jag inte gillade att sonen inte fick plats mellan sufletten och handtaget när han stod på ståbrädan. Jag fick vinkla handtaget rätt upp och gå vid sidan av vagnen. Det var den nackdelen som gjorde att att jag sålde vagnen. Jag hade BabyJoggers egna ståbräda till min vagn.

Nu är jag åter sugen på en GT, dottern blir 2 år i mars och storebror är 3,5 år då. Den tar ju så liten plats i bilen! Jag gillar att den är så rymlig, sonen är drygt 105 cm lång och får plats i vagnen.

• MammaMu74
    uska78 skrev 2014-01-20 10:17:03 följande:
    Jag har haft en City mini GT, en grymt smidig vagn. Min dotter var 8 månader när jag köpte den och storebror var drygt  2 år.

Tyvärr sålde jag den efter 4 månader då jag inte gillade att sonen inte fick plats mellan sufletten och handtaget när han stod på ståbrädan. Jag fick vinkla handtaget rätt upp och gå vid sidan av vagnen. Det var den nackdelen som gjorde att att jag sålde vagnen. Jag hade BabyJoggers egna ståbräda till min vagn.

Nu är jag åter sugen på en GT, dottern blir 2 år i mars och storebror är 3,5 år då. Den tar ju så liten plats i bilen! Jag gillar att den är så rymlig, sonen är drygt 105 cm lång och får plats i vagnen.
    Gissade att det skulle bli en aningens trångt... Har en City Select idag och är ganska nöjd men då gångerna är lätträknade sonen åker vagn så tycker jag att det är bättre att sälja Selecten till någon som behöver den bättre :)
    Hittade GT:n till ett bra pris på Smoothbaby.se och slog till ;) Den är ju helt suverän att "jobba" med så jag får väl göra ett försök med ståbräda framåt våren och hålla tummarna för att det går vägen... Tack för värdefull info!
  • Echo
    uska78 skrev 2014-01-20 10:17:03 följande:

Vi har ståbräda med sits. Funkar toppen med GT:n. Jag tycker det är tidigt med ståbräda till en tvååring annars (om de måste stå hela tiden).
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Humlan2010

Ni som har erfarenhet av GT:n. Vi väntar första barnet och ska köpa en..

Vilket regnskydd har ni till eran? Jag vill inte ha originalregnskyddet då jag förstått att det tar väldigt mycket plats att förvara.Vet att Elodie details funkar till mini GT, men min man gillade inte de mönstren som fanns. Tullsa har regnskydd, men läste på barnvagnsbloggen att det inte funkade på mini GT. Har kollat på Tullsas hemsida och det verkar som att det finns olika storlekar, så någon borde passa. Frågan är bara vilken storlek jag ska köpa. Någon som har tips??

Sen funderar jag på tillbehör... Det känns som att bygeln är bättre än lekbrikan? Någon som har erfarenhet?

Funderar på att köpa föräldrakonsollen så att man kan ha en flaska vatten lätttillgängligt och möjlighet att lägga ner småprylar som nycklar och liknande. Någon som har köpt babyjoggers och är nöjd? Funkar det att fälla ihop vagnen utan problem med den på? (läste att någon som hade köpt kronans konsol inte kunde fälla vagnen med den på nämligen pga. ryggstödet åker upp när man fäller och då sitter kronans konsol i vägen) Någon annan konsol som är bättre? Eller räcker det med en drickhållare? Vilken i så fall?

Och har någon provat att ha åkpåse i? VIlken? Jag funderar på en i softshell från buppa (hittar ingen annan som gör åkpåsar i softshell) och sedan en voksi urban till vintern.

• stor grön drake

Vi har orginalregnskyddet, det är underbart och ligger platt ihopvikt på botten av varukorgen, så är inte ivägen alls. Bågen passade bättre för vår kille. Vi har buppapåsar i och det har funkat bra.

Svar på tråden Baby Jogger City Mini GT- Tummen upp eller ner?