Påväg till utredning utomlands och jag har svårt att förstå begreppen.. snälla hjälp att förklara!
Jag och min man har försökt länge att få barn utan resultat : ( vi bor utomlands sedan ett par år och jag har nu kontaktat en klinik här för utredning. Eftersom jag är helt ny på området så har jag tyvärr ingen aning om hur man går tillväga etc, jag frågade kliniken och dom är mycket hjälpsamma men... jag får svar på mina frågor som jag inte förstår... Detta med cykel etc har jag dålig koll på därför känner jag mig fånig när jag frågar samma sak flera gånger på engelska, får svar men fattar fortfarande inte... Okej, jag fick svar från kliniken att jag ska boka en tid tillsammans med min när: I would recommend that you book an appointment for a consultation with one of our doctors: on the second day of your menstrual cycle (cycle day 2). On this day you will do a blood test to check your current hormone levels and do a transvaginal ultrasound in order to check for any areas of concern, to measure the thickness of your uterine lining and to do an antral follicle count. Our doctor may advise your husband to do a semen analysis as well and therefore he should be abstinent for 3 days before your appointment in order for the results to be as accurate as possible. Based on the results and our findings our doctor can advise which treatment is best suited for your case and inform you of the costs involved. okej och då när är min 2:a dag i min cykel? Hur räknar jag ut detta? Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att förstå? Vore super tacksam!