För ett år sedan fick vi göra prover och de visade sig vara ok!
Läkaren sa att det ibland inte fungerar och rekommenderade IVF.
Fick även pergotime men blev inte gravid.
Har försökt få syskon många år med missfall -09. Gav upp i tidig höstas. Åkte på solsemester, kom hem därifrån, och någon vecka senare var jag plötsligt gravid. Efter 5 års försök. Utan hjälp.
Fick tidigt ul v 8-9, då vi haft mkt kontakt med kvinnokliniken men det visade sig vara en ofostrig graviditet (för att göra en lång historia mycket kort), en förfärlig erfarnehet. Två fosterhinnor men ingen bebis. BLÄ! Sorgen som detta innebar är stor. För två veckor sedan testade jag dock negativt igen vilket gav en slags avslut i det.
Fick mens några dagar senare.
Nu har jag ägglossning idag. Kommer försöka igen. Fick nya förhoppningar liksom!
Nu till mina tips!
Jag har läst MASSOR de här två månaderna som gått sedan beskedet. En viktig del är vitaminer.
Börja äta vitamintillskott NU. Och då framförallt D-vitamin. Inte fisdosen som står utan mycket mer! Jag tar 4 D vitaminer och en med många olika och en folsyra varje dag nu. Oavsett om jag blir gravid eller inte behöver min kropp det. Sök på nätet på Dvitamin och läs själva. Otroligt att inte läkarna förespråkar det mer!
Dessutom ska jag börja med ProgesterAll-kräm. Läs på om naturlig progesteron på nätet ni också och välj själva.
Men jag tycker det är förfärligt att det finns vetenskap om att vissa naturliga saker är brist på hos så många (kanske pga miljöpåverkan, mat, plast osv så vi människor inte längre har vad vi ska för att kunna bli med barn) och sen vet läkarna inte om det eller propagerar för syntetiskt framställda preparat innan man ens provat de naturliga självklara valen!
Vi får väl se. Vi gör vad vi kan för att må bra och så får vi se om vi har turen att få syskon på köpet!
LYCKA TILL NI MED!