Noel, Lily, Matheo och....?
Dags för nr 4, högst troligt en lillebror. Men vad ska han heta??? Pojknamn har vi alltid haft svårt för och det har inte blivit inte lättare ju fler vi fått...
Dags för nr 4, högst troligt en lillebror. Men vad ska han heta??? Pojknamn har vi alltid haft svårt för och det har inte blivit inte lättare ju fler vi fått...
Noel, Lily, Matheo och
Charlie
Dante
Hugo
Ilon
Julian
Oliver
Seth
Theodor
Aron
Emmet
Henry
Hektor
Fortsatt mycket tacksam för all input! Kreativa ni är som kommer med en massa förslag - tack!!!
Eli tycker jag blir lite för likt Lily. Men jag tycker att ni ska fortsätta på det internationella temat. Milo kanske?
AstaMärta: Jo, känner också att Lily och Eli är lite för lika... Svärmor föreslog Melvin, men tycker att det känns för vanligt, känner flera stycken...
Jag tycker att ni ska avstå Tristan och Jamie. Tristan på grund av att det låter som att man är en trist typ och ingen har egentligen givit sitt barn namnet av rätt skäl (det litterära) vilket också gäller Dante.
Jamie är ett namn som inte är naturligt i svenskan. Äldre kommer inte att uttala det rätt och inte yngre heller egentligen. Jäjmi blir det nog och det ska ju vara Djäjmi. Dessutom är det faktiskt ytterst ovanligt i USA; då döps barnen till James och kallas sedan Jamie eller Jim.
Eli är även ett flicknamn vilket kan krångla till saker och ting.
Colin är ett namn av den kategori som man inte får nämna på FL.
Malte är min favorit av era förslag! Lätt att säga, stava, inga fula smeknamn etc.
Andra idéer skulle kunna vara:
William
Lucas
Gabriel
Max
Felix
Bill
Något som faller er på läppen?
Tirian tycker jag är ett fint namn som passar med syskonens namn. Älskar namnet Eli, men lite för likt Lily tycker jag nog det är.
Tristan klingar schysst ihop med övriga tre.
Tristan passar perfekt med de andra tre namnen!
Leandro!
Tristan eller Eli tycker jag var bäst
Elliott skulle vara fint ihop med de andra.