• Anonym (Wannawork)

Jag vill få sexlivet att fungera!

Halloj. Jag ska säga till att börja med att det här är mannen jag vill leva med, vi har ett barn sen tidigare och ett till på väg. Men sexlivet suger! Jag har nästan aldrig lust och jag vet att det är pga av att jag inte tycker att det är nå spänning kvar längre (vi har varit tillsammans i snart sju år). Så min fråga till er som har ett fungerande sexliv är.. vad ska jag göra? För jag vill få det att fungera..!
    Det är liksom samma gamla vanliga varje gång.... och så har jag nästan blivit pryd igen pga av det knappt existerande sexlivet. What shall I do??

• Svar på tråden Jag vill få sexlivet att fungera!
  • Anonym (43)

du har ju svarat själv. efter 7 år och du tror sexet kommer fortfarande vara spännande och passionerat?
    fråga din man om ni kan ligga med andra.

• Tom Araya
    Anonym (Wannawork) skrev 2014-01-20 05:04:25 följande:
    Halloj. Jag ska säga till att börja med att det här är mannen jag vill leva med, vi har ett barn sen tidigare och ett till på väg. Men sexlivet suger! Jag har nästan aldrig lust och jag vet att det är pga av att jag inte tycker att det är nå spänning kvar längre (vi har varit tillsammans i snart sju år). Så min fråga till er som har ett fungerande sexliv är.. vad ska jag göra? För jag vill få det att fungera..!
    Det är liksom samma gamla vanliga varje gång.... och så har jag nästan blivit pryd igen pga av det knappt existerande sexlivet. What shall I do??
    1. Prata om hur ni vill ha det för att trivas med det, hur ofta, när, vem tar initiativ, hur ska initiativen tas, hur kan ni göra något annorlunda/piffa till det/göra det mer spännande, vad tycker ni är sexigt, vad tänder ni på o.s.v?

2. Har ni några sexuella fantasier ni inte levt ut? Är det något som är realistiskt att prova? Kan partnern tänka sig detta?

3. Ansträng er lite, både för er egen skull och för partnern. Vila, tid, stämning, kläder, o.s.v.

4. Vad i vardagen kan väcka er lust? Kramar, kyssar, smek? Se partnern komma naken ur duschen? Komma hem till ett rent och snyggt hem och en god middag? Musik? Att vakna tillsammans i skeden? En utflykt en varm sommardag (på semestern)?

5. När tid och ork saknas men lusten finns, ta en snabbis över köksbordet, gör det inte så komplicerat jämt.

6. Är det något ni kan göra bättre för att få partnern att njuta mer? En annan ställning? Hårdare/mjukare? Utveckla sättet ni använder händer, fingrar, mun, tunga o.s.v.
  • NyttNamn
    Anonym (43) skrev 2014-01-20 05:09:08 följande:
    du har ju svarat själv. efter 7 år och du tror sexet kommer fortfarande vara spännande och passionerat?
    fråga din man om ni kan ligga med andra.
    Ok, lägger in en protest till att börja med - lyssna inte på såna här inlägg ts! 
    Jag har varit tillsammans med min i 20+ och vi har ett galen bra, passionerat och med spänning med mera "man" kan tänkas behöva.. Drömmer

Orkar inte skriva nån novell - TOM har kommit med många bra idéer här uppe.. 

Men lite.. 
    DU kan inte göra nånting ensam för att fixa ert sexliv. 
    Du måste prata med din man så ni bägge är med på tåget och vill, är beredda att jobba för samma sak! 
    För det är ett jobb!

Våga öppna sina tankar.. Prioritera varandra och tid för varandra.. Rör vid varandra, ofta - inte "bara " i sänghalmen.. Duscha tillsammans, bra sätt komma nära.. 
    TA sig tid för sex, INTE låta möjligheter passera. 
    Våga testa nya saker (ställningar, platser, osv)!

Räcker så.. Men viktigast - det första: det ligger inte på dig.. Nu måste bägge vara med på tåget Solig
    Pour some sugar on me...
  • NyttNamn

EN sak till.. Du skriver att du knappt har nån lust kvar.. 
    HA sex, säger jag då. Även om ni inte är på -topp -sugna, kanske lite för trötta.. 

Gör det ändå!  Lust föder lust Drömmer
    Om kroppen "får " reagerar den och fattar att den vill ha.. 

Pour some sugar on me...
  • Anonym (Wannawork)

Tack för alla råden, ska verkligen försöka testa på allt det där, men först som sagt prata. OM han nu kan öppna upp sig, dem gånger jag försöker prata så sluter han sig.. han har aldrig varit mycket för att prata (mer skönt att inte "behöva" prata när han kommer hem efter en hel dag med kunder)...

Jag tror att jag skulle vilja retas och eggas med varandra en hel dag men tror inte det går med karlsloken.. kanske går att hitta nåt mellanting, för jag vill verkligen att det ska fungera mellan oss..

• Tom Araya
    Anonym (Wannawork) skrev 2014-01-20 18:31:09 följande:
    Tack för alla råden, ska verkligen försöka testa på allt det där, men först som sagt prata. OM han nu kan öppna upp sig, dem gånger jag försöker prata så sluter han sig.. han har aldrig varit mycket för att prata (mer skönt att inte "behöva" prata när han kommer hem efter en hel dag med kunder)...

Jag tror att jag skulle vilja retas och eggas med varandra en hel dag men tror inte det går med karlsloken.. kanske går att hitta nåt mellanting, för jag vill verkligen att det ska fungera mellan oss..
    För att han inte ska kunna smita undan med trötthet, planera in det dagtid en lördag eller söndag, över en kopp kaffe kanske.
  • Anonym (Precis börjat)

Jag har varit/är i samma sits som dig TS, efter 9 år och två barn så är inte spänningen och lusten på topp direkt.

Jag har börjat fundera på vad jag skulle tända på att göra. Sedan har jag tagit upp det med min man, som inte heller riktigt har haft något intresse av att prata med mig. Han har oftast ryckt lite på axlarna och sagt "om du gillar det så..."

För honom behövs inget speciellt, han tänder på mig oavsett. Det är mig problemet ligger hos och jag satte mig helt enkelt ner och verkligen funderade. Så nya sexiga underkläder (trosor med öppen gren, korsetter, spetslinnen med string är några exempel) har jag beställt hem.

Sedan funderade jag på erotik, dvs film/böcker/spel och sådant. Jag kom fram till att det enda jag personligen skulle kunna gå igång på var erotiska noveller. Så jag tog försiktigt upp idén med maken ang att han skulle läsa sådant för mig i sängkammaren. Det fick nog ett ljus att gå upp för honom, för då började vi prata.

Lite av kläderna har jag "testat" och insåg att det var mer tanken som var spännande än att faktiskt ha dem på sig och överraska honom med. Men när han högläste en novell för mig så var det något litet som tändes. JAg tyckte iofs att det var pinsamt till max när vi började. Jag kände mig väldigt obekväm men det avslutades riktigt bra så det är troligtvis mer en inställning till att göra det lite mer regelbundet och få in en mer normal feeling till det hela.

Vi kan helt plötsligt prata lite mer öppet om sex, som efter middagen i dag så berättade jag att jag har beställt ett par korsetter till mig... Varpå han sken upp och tyckte att det var toppen. Jag svarade att jag inte förstod varför han blev så glad eftersom han inte var intresserad av såna kläder. Men han förklarade att han var glad över att JAG känt efter ang vad jag vill prova och att jag vågar ta stegen för att testa.

Jag kommer på mig själv sitta och fundera på vad mer jag kan hitta på väldigt ofta, längta tills dess att vi testar det jag kommit på och det är inte lika jobbigt att bolla idéerna med maken längre. Nu hoppas jag bara på att han kanske kommer med en idé som inte jag kommit på än.....

Sen får tiden utvisa om vi tack vare detta får tillbaka spänningen och lusten :)

• Anonym (prins korven)
    Tom Araya skrev 2014-01-21 04:26:01 följande:
    För att han inte ska kunna smita undan med trötthet, planera in det dagtid en lördag eller söndag, över en kopp kaffe kanske.
    ja ville mer än va ja va kapabel till å ge.att få utlösning man kommit in i henne varje gång blir mest pinsamt när man fått höra en av hennes tjej kompis få samlag så inser man sin dåliga snopp man fick till å ej duga till å kunna knulla en tjej till njutning.kan ej finnas många killar som mig.
  • Anonym (Wannawork)

Morgonen är min stund. Är ju morgonmänniska trots allt. Överraskade honom med att krypa in under täcket och ge honom en redig avsugning och sen var vi igång. Så visst funkar det. Man måste bara se till ATT TA SIG TID. Älskar ju denna man över allt annat och jag förstår ju att sexlivet är en stor del av relationen. Hope its gonna work framöver.

• Tom Araya
    Anonym (Wannawork) skrev 2014-02-03 18:08:14 följande:
    Morgonen är min stund. Är ju morgonmänniska trots allt. Överraskade honom med att krypa in under täcket och ge honom en redig avsugning och sen var vi igång. Så visst funkar det. Man måste bara se till ATT TA SIG TID. Älskar ju denna man över allt annat och jag förstår ju att sexlivet är en stor del av relationen. Hope its gonna work framöver.
    Bra initiativ! Skål

Har ni pratat något också?
  • Anonym (Wannawork)

Näe, har svårt att få igång den delen hos honom.. vet inte riktigt hur jag ska knäcla den nöten, Alltså, allt skoj och sånt är helt ok att prata om.. men problem vi har.. då blir han helt stum.

• HasseA
    Anonym (Wannawork) skrev 2014-02-03 18:08:14 följande:
    Bra gjort! Överraskningar är bra.

Du har fått många bra tips, men jag tänkte komma med ett till som jag brukar köra med. Om det är svårt att prata om sex, skriv sms eller email/brev! Jag o min kvinna har använt email jättemycket, och det är ingen tvekan om att det är lättare många gånger. Man kan formulera sig bra, och man sitter inte mitt emot varandra hela tiden. Man kan skriva det som är bra, och ta upp sånt man vill prova, och undvika att låta negativ. När man pratar blir det lättare ett "ställningskrig" av det hela.

Annars tror jag mycket på detta att man liksom aktivt gör något för sexets skull. Som (Precis börjat) skriver om. Och den typen av effekt kan även tex små sms ge, sms som säger "När du kommer hem vill jag att du kommer in i sovrummet och tar mig! Jag väntar där!" eller liknande (vad som nu går). Eller att vara bh-lös vid middagen, eller tipsa om att läsa nån sexnovell på nätet som du skriver att du gillar. Bygga upp en stämning. Sexlivet behöver underhållas för att vara bra länge, det är inget konstigt egentligen.
  • Balrog

med rätt inställning och god kommunikation er i mellan kan man komma långt.

• Anonym (Feågande)

Hej. Ser att många här skriver bra tips osv. Så jag tänkte kapa tråden lite.

Ni pratar om att kommunikationen är viktig. Men jag har problemet att min tjej inte vet vad hon vill. Hon vet inte vad hon tänder på. Hon har inga som helst sex fantasier. Och frågar jag lite lätt så känner hon sig pressad och vet ännu mindre. Hon var en helt fantastiskt öppensinnad tjej som ville testa allt och tog initiativ. Nu 2 år senare så är hon helt sexuellt död.

Jag vill inte ta initiativ heller, då de få gånger vi har sex så känns det som att hon "ställer upp"

Svar på tråden Jag vill få sexlivet att fungera!