Anonym (Wannawork) skrev 2014-01-20 05:04:25 följande:
Halloj. Jag ska säga till att börja med att det här är mannen jag vill leva med, vi har ett barn sen tidigare och ett till på väg. Men sexlivet suger! Jag har nästan aldrig lust och jag vet att det är pga av att jag inte tycker att det är nå spänning kvar längre (vi har varit tillsammans i snart sju år). Så min fråga till er som har ett fungerande sexliv är.. vad ska jag göra? För jag vill få det att fungera..!
Det är liksom samma gamla vanliga varje gång.... och så har jag nästan blivit pryd igen pga av det knappt existerande sexlivet. What shall I do??
1. Prata om hur ni vill ha det för att trivas med det, hur ofta, när, vem tar initiativ, hur ska initiativen tas, hur kan ni göra något annorlunda/piffa till det/göra det mer spännande, vad tycker ni är sexigt, vad tänder ni på o.s.v?
2. Har ni några sexuella fantasier ni inte levt ut? Är det något som är realistiskt att prova? Kan partnern tänka sig detta?
3. Ansträng er lite, både för er egen skull och för partnern. Vila, tid, stämning, kläder, o.s.v.
4. Vad i vardagen kan väcka er lust? Kramar, kyssar, smek? Se partnern komma naken ur duschen? Komma hem till ett rent och snyggt hem och en god middag? Musik? Att vakna tillsammans i skeden? En utflykt en varm sommardag (på semestern)?
5. När tid och ork saknas men lusten finns, ta en snabbis över köksbordet, gör det inte så komplicerat jämt.
6. Är det något ni kan göra bättre för att få partnern att njuta mer? En annan ställning? Hårdare/mjukare? Utveckla sättet ni använder händer, fingrar, mun, tunga o.s.v.