• Mamodi

Köpa skridsko till en 3-åring..

Nu var det dags att köpa ett par skridskor till vår son som är på drygt 3 år. Han ska följa med 4-åringarna på förskolan och provar åka med dem. Vi behöver tips på skridskor, vilken typ/modell ska man köpa? Var köper man det och vad brukar det kosta? Finns det utomhus/inomhus varianter? Jag gissar att de ska åka på en hall inomhus.

• Svar på tråden Köpa skridsko till en 3-åring..
  • Alla hemma

På coop forum har de en ställbar variant där det går att ställa in fyra olika storlekar, tror jag det var. Perfekt första skridsko! Köp dock inte skridskor utan snörning. De är helt värdelösa!

• spökplumpen

Vi var också och kollade på skridskor till vår 4-åring. De tips vi fick var att köpa med snörning, för de som bara har spännen är alldeles för ostabila. Dels blir det svårt att hålla balansen (som om det inte vore svårt nog ändå) och dels är det väldigt obekvämt. Det fanns några som man kunde justera i 3 steg, de kostade runt 400 kr. Och sen fanns det riktiga skridskor, de som säljaren verkligen rekommenderade, men då kunde man inte justera storleken och de kostade 600 kr. Vi avstod från att köpa för vi tyckte det var för mycket pengar för att prova om han ens fattade grejen och gillade att åka.

• Mamodi

Tack för tipsen! Vi tittar in på Coop och kollar dem! :)

• Plutten2

Titta på loppisar el secondhand. I den åldern används kanske skridskorna bara ett par gånger.

• Alla hemma
    Mamodi skrev 2014-01-20 15:58:25 följande:
    Tack för tipsen! Vi tittar in på Coop och kollar dem! :)

Gör ni rätt i! De passar iallafall ett par, tre säsonger!
  • Elin 834

Jag letar också skridskor till min treåring hennes gamla är tydligen för små. Jag tycker att det verkar svårt att hitta små storlekar, skulle behöva stl26 eller Max 27 men de flesta verkar börja på stl29. Åker inte mindre barn skridskor?

• cosinus

Under 25 är det nästan helt omöjligt. Över det brukar det dock gå. Har ett par i 25 som är köpta på Ica maxi. Dock stora som ett par. 27:or i storlek.

När min snart 6-åring var 3 fick jag hjälp att hitta ett par riktigt små skridskor från Kanada. Där var det enkelt att då tag i alla storlekar men 23 som han behövde då var totalt omöjligt här.

Svar på tråden Köpa skridsko till en 3-åring..